Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-10, 16:26   #41
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det stemmer. Men i denne saken var de to alene ute etter at resten av familien hadde gått inn. Hun skulle bare parkere traktoren. Saken ble riktignok aldri straffeforfulgt.

Nei, de blir heldigvis som regel ikke det.
Eksemplene er så mange og så tragiske at det kan gi hvem som helst søvnløse netter. Vi kjenner selvfølgelig til mange som vi har fått tett innpå livet. Men det vil alikvel ikke stoppe vinterens prosjekt, med å sette istand vesletraktoren slik at eldstepoden kan begynne å øve. Fordi vi vurderer det dithen at vår veiledning og vår oppfølgning vil gi en sikkerhetsmessig gevinst som veier opp for risikoen, en risiko som vi har som pri 1 å senke til det helt minimale. Om det er et Klokt ValgTM vil tiden vise.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:32   #42
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Jeg har tatt utganspunkt i disse sitatene.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men, nå må jeg passe meg så ikke jeg skyter meg selv i foten, jeg har nok skrytt av storebrors bragder med minilasteren på FB jeg også....

Jeg kjenner ikke reglene for å kjøre minilaster, men hvis han har lov til det, kan det vel ikke være noe problem å skryte av det på FB (bortsett fra at det i min verden er ganske uinteressant). Da mister det også relevansen i denne diskusjonen.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

I løpet av vinteren skal han få være med å sette i stand en av av våre aller minste traktorer, og så lære å bruke den.
Både for oss og for ungene dreier det seg om å lære å mestre et redskap de kanskje kommer til å bruke hver eneste dag livet ut. Det dreier seg ikke om å tullekjøre på veien til naboen, eller lek. Jeg kan ikke se at det er negativt eller farlig, så lenge det gjøres under kyndig veiledning.

Så du mener altså at en 8-9-åring gjerne kan kjøre traktor? Da bryter du i så fall arbeidsmiljøloven, men det synes du altså ikke er så nøye.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er langt mindre farlig for ungene å være med i traktoren, enn utenfor.

Å ja, akkurat som det er tryggere for et lite barn å sitte på fanget til en voksen inne i bilen heller enn å ligge på taket?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Poden her kjører minilaster, ikke graver
Jeg kan ikke se at hans kjøring bryter med sitatet ditt fra arbeidsmiljøloven. Hva loven sier i forhold til alder vet jeg faktisk ikke, det er ikke krav om førerkort for å føre vår minilaster.

Så du vet ikke om han har lov til å kjøre minilasteren?

Ellers ser jeg at både Arbeidstilsynet og mange bønder har helt andre og i mine øyne bedre holdninger enn deg til dette:
http://www.nationen.no/landbruk/article4859669.ece

Sitat:

Leder Erik Hørlück Berg i Buskerud Bondelag liker heller ikke det han så på fjernsynsskjermen:
– Jeg ble ikke happy, akkurat. Men det var ingen stor overraskelse, selv om jeg ikke tror det skjer i stort omfang.
Bondelagslederen mener det var vanligere før at barn kjørte traktor.
– Selv begynte jeg å kjøre traktor som åtteåring. Det var på 1970-tallet. Det har skjedd store endringer i bøndenes holdninger til dette. Det er ikke lenger så greit. Bøndene må respektere de grenser som finnes. Konsekvensen hvis det går galt, er voldsom, sier Hørlück Berg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:34   #43
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men det vil alikvel ikke stoppe vinterens prosjekt, med å sette istand vesletraktoren slik at eldstepoden kan begynne å øve. Fordi vi vurderer det dithen at vår veiledning og vår oppfølgning vil gi en sikkerhetsmessig gevinst som veier opp for risikoen, en risiko som vi har som pri 1 å senke til det helt minimale. Om det er et Klokt ValgTM vil tiden vise.

Hva om sønnen din skades og blir ufør pga dette. Da er han uforsikret, og det kan få enorme konsekvenser for livet hans. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "sikkerhetsmessig gevinst" her altså.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:47   #44
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Embs: Det ER faktisk sikrere for ungene å være med inni traktoren når man driver småarbeid på gården, enn å være utenfor traktoren. Når min mann har ungene med seg ute på gården vår, føler jeg meg alltid tryggere når jeg ser ungene inni traktoren, enn når de leker på tunet. Det er så lett for at de i et uforvarende øyeblikk kommer i veien for traktoren, selv om føreren er aldri så forsiktig og oppmerksom.
Om barnet er med far eller mor eller bestefar og setter opp gjerder f.eks, og dermed sitter på i traktoren når den kjører over bakken, med gjerdestolper i traktorskuffa, så ser jeg på dette som ganske så sikkert, og naturlig at barnet får lov til å være med på.


Man kan ikke sammenligne dette med å ha en unge løs inni bilen, eller på taket av bilen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:50   #45
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg har tatt utganspunkt i disse sitatene.

Jeg kjenner ikke reglene for å kjøre minilaster, men hvis han har lov til det, kan det vel ikke være noe problem å skryte av det på FB (bortsett fra at det i min verden er ganske uinteressant). Da mister det også relevansen i denne diskusjonen.


Så du mener altså at en 8-9-åring gjerne kan kjøre traktor? Da bryter du i så fall arbeidsmiljøloven, men det synes du altså ikke er så nøye.


Å ja, akkurat som det er tryggere for et lite barn å sitte på fanget til en voksen inne i bilen heller enn å ligge på taket?

Så du vet ikke om han har lov til å kjøre minilasteren?

Ellers ser jeg at både Arbeidstilsynet og mange bønder har helt andre og i mine øyne bedre holdninger enn deg til dette:
http://www.nationen.no/landbruk/article4859669.ece

Hei, skal svare litt mer punkt for punkt senere, men først og fremst, les hva jeg skrev om at nyere traktorer har ekstra sete, noen er til og med registrert for 2 passasjerer OG fører. Så akkurat den spydige komentaren om å sitte i fanget kan du spare deg.

Når det gjelder Bondelagets offesielle holdning er jeg helt enig. Og hadde du spurt meg som representat for nevnte faglag ville du fått nøyaktig samme svar av meg. Og det er både bra og riktig. Men det betyr ikke at det er slik det funker i praksis.

Men fordi jeg tross alt er nogenlunde annonym og her svarer som privatperson får du et annet svar. Og ikke minst ærlig.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:52   #46
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Embs: Det ER faktisk sikrere for ungene å være med inni traktoren når man driver småarbeid på gården, enn å være utenfor traktoren. Når min mann har ungene med seg ute på gården vår, føler jeg meg alltid tryggere når jeg ser ungene inni traktoren, enn når de leker på tunet. Det er så lett for at de i et uforvarende øyeblikk kommer i veien for traktoren, selv om føreren er aldri så forsiktig og oppmerksom.

Man kan ikke sammenligne dette med å ha en unge løs inni bilen, eller på taket av bilen.

En del traktorer er det vel fullt lovlig å ha med barn i. Andre er det det ikke. Er det ikke eget sete i traktoren til passasjeren, er det ikke trygt å ha med barn, og da skal de ikke være der. Da skal alternativet være sikkert, slik at barnet ikke blir overkjørt av traktoren.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:53   #47
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Hva om sønnen din skades og blir ufør pga dette. Da er han uforsikret, og det kan få enorme konsekvenser for livet hans. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "sikkerhetsmessig gevinst" her altså.

Nei, uforsikret er han ikke.

Sikkerhetsmessig gevinst går på å tidlig innarbeid gode rutiner og å få "følsen i kroppen".
Jeg kan ikke egentlig begrunne det noe utover edt, annet enn å vise til det jeg selv både opplever og ser.. De som har fått lov å starte tidlig, med god og fornuftig veiledning er de aller, aller dyrktigste sjåførene jeg ser. Mens de som ikke får nærme seg før 15 års dagen, eller enda værre, ikke før de er 16 mangler "noe" i bunn. Men det er vanskelig å forklare, det er en magefølelse.

(men nå kommer jeg forsent i fjøset )

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:54   #48
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

En del traktorer er det vel fullt lovlig å ha med barn i. Andre er det det ikke. Er det ikke eget sete i traktoren til passasjeren, er det ikke trygt å ha med barn, og da skal de ikke være der. Da skal alternativet være sikkert, slik at barnet ikke blir overkjørt av traktoren.

Det kan uansett ikke sammenlignes med å kjøre bil.
Både mtp hastigheter, andre bilister og marginer.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:56   #49
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Når det gjelder Bondelagets offesielle holdning er jeg helt enig. Og hadde du spurt meg som representat for nevnte faglag ville du fått nøyaktig samme svar av meg. Og det er både bra og riktig. Men det betyr ikke at det er slik det funker i praksis.

Jeg vet hvor mye mange bønder, Arbeidstilsynet og andre jobber med HMS i landbruket og sikring i forhold til barn som bor på gård, og din "vi velger å bryte loven fordi vi mener det er lurt" irriterer meg. Hvis du er enig i Bondelagets holdning og mener den er riktig, hvorfor velger du bevisst å gjøre det motsatte?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 17:12   #50
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Apropos smarte folk og sånn :ironi:

http://www.an.no/nyheter/article5316045.ece

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 17:21   #51
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Noe så idiotisk. Det er faren som mister førerkortet om de blir tatt, og ungene får utsettelse på førerkortet. I tillegg utsetter de andre for fare. Jeg hadde i alle fall sagt veldig tydelig i fra hva jeg mente om det som kommentar på statusen.

15 åringen *kanskje*, men slettes ikke sikkert, egentlig heller tvilsomt, når dette er i regi av faren... Men ja, faren hadde mistet førerkortet, og det ville være til pass for han.

Det man også her sier er ok, er å bryte trafikkreglene - kanskje la noen andre som ikke har lappen få kjøre når de er gamle nok ti lat de disponerer bil? Og er det større sannsynlighet for at noen av disse tjuvlåner en bil før de har lappen enn andre på samme alder?

Om man ikke dirkete anmelder det, bør man tydelig gi beskjed om hva man synes om det....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 17:56   #52
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Signerer Embs helhjertet. Logikken med å bryte loven som går på barnas sikkerhet fordi det er praktisk er bare helt på viddene.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 18:14   #53
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg vet hvor mye mange bønder, Arbeidstilsynet og andre jobber med HMS i landbruket og sikring i forhold til barn som bor på gård, og din "vi velger å bryte loven fordi vi mener det er lurt" irriterer meg. Hvis du er enig i Bondelagets holdning og mener den er riktig, hvorfor velger du bevisst å gjøre det motsatte?

Fordi jeg opplever at det de valgene vi tar og måten vi gjør ting på er fornuftige. At det er lett å sitte anonym på nett og mene noe om våre valge skjønner jeg og jeg greier også å se det med "dine" øyne og hvorfor du oppfatter det både som dumt og uansvarlig. Uten at det endrer de valgene vi har tatt.

Og tro du meg, jeg vet MYE om og er selv svært aktivt innen helse, miljø og sikkert innenfor min egen bransje.
Mye mer kunne vært nevn om akkurat det, men kanskje greit å la det være.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 18:15   #54
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

15 åringen *kanskje*, men slettes ikke sikkert, egentlig heller tvilsomt, når dette er i regi av faren... Men ja, faren hadde mistet førerkortet, og det ville være til pass for han.

Det man også her sier er ok, er å bryte trafikkreglene - kanskje la noen andre som ikke har lappen få kjøre når de er gamle nok ti lat de disponerer bil? Og er det større sannsynlighet for at noen av disse tjuvlåner en bil før de har lappen enn andre på samme alder?

Om man ikke dirkete anmelder det, bør man tydelig gi beskjed om hva man synes om det....

Jeg antar at du aldri har brutt en eneste fartsgrense?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 18:27   #55
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Signerer Embs helhjertet. Logikken med å bryte loven som går på barnas sikkerhet fordi det er praktisk er bare helt på viddene.

Jah.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 18:44   #56
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Signerer Embs helhjertet. Logikken med å bryte loven som går på barnas sikkerhet fordi det er praktisk er bare helt på viddene.


De fleste som bryter en lov, ( og som ikke er notorisk kriminelle) gjør det vel fordi de oppfatter egen valg som relativt rasjonelle og Kloke?
Ikke fordi de synes det er skøy å gamble med barnas sikkerhet en lørdagskveld?

Hadde jeg trodd og ment at å la 8 åringen kjøre minilasteren på noe som helst måte satte hans sikkerhet i fare hadde han ikke fått lov til å nærme seg den.
Hadde jeg latt han ruse avgårde på en ATV i 80 km i timen, uten hjelm (hvilket dessverre er ganske vanlig i enkelte miljøer ) så er jeg sannsynligvis uten både hjerne og gangsyn.

De aller fleste som bryter fartsgrensen feks, gjør det jo fordi de mener et er trygt å kjøre fortere enn tillat? (og noen gjør det for spenningen sin del)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 19:24   #57
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Ei veninne av meg skrev nylig på Fb at hun lette etter noen som kunne gjøre en greie for dem hjemme, noe påbygging. Gjerne svart, skrev hun.
Hun er ellers rimelig oppegående, så jeg ble litt overrasket.

mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:54   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Hadde du? Helt sikkert?

Det vet jeg ikke før jeg står i det, men jeg tror faktisk det. Jeg synes det er så uansvarlig som det er mulig og dessuten setter det andres liv og helse i fare. Det er vel mulig å ringe politiet og tipse, i det minste?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:57   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og nei, jeg har ikke de helt store skruplene med å bryte loven i skisserte tilfelle, nei.
Når det gjelder barn, redskap og ulykker sitter jeg på såpass godt med tallmateriale og kunnskap at jeg vet at det ikke er et argument.

Eh? Jeg tror nesten ikke mine egne ører. Du synes altså det er helt greit å lage dine egne lover. Du bryr deg ikke om gjeldende lover fordi de er urimelige?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:58   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Og så må du forklare meg hva en minilaster er. :domm og vokst opp i by:

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no