Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Musiserer FP-folket?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Korleis er din "status" i høve til musisering?
Har ikkje musisert(med unntak av den obligatoriske blokkfløyta på barneskulen) 16 16,00%
Har musisert, men ikkje no lengre - synst det er lika greitt utan 25 25,00%
Har musisert, men ikkje no lengre - kunne godt tenka meg/har planar om å byrja att 31 31,00%
Har musisert og gjer det fortsatt i fast samanheng 11 11,00%
Har musisert og gjer det fortsatt når høvet byr seg 17 17,00%
Har musisering som yrke 3 3,00%
Byrja med musisering fyrst i vaksen alder 3 3,00%
Andre variantar - fortél gjerne i eit innlegg 1 1,00%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 16:52   #21
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Har musisert og gjer det fortsatt når høvet byr seg

Som nærast hyperaktiv musikant i barndom, ungdomstid og tidlig vaksen alder var eg borti musikkskuleorkester, ungdomsorkester, amatørorkester, kammerorkester, skulekorps, vaksenkorps, storband, rockeband og kor - roa det ned ganske drastisk når familie vart stifta.

No går det mest i diverse musisering til husbruk og litt tidvis multiinstumentalisering i den lokale kyrkjelyden.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:29   #22
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Jeg har spilt fiolin i mange år og jeg har alltid sunget. Nå tar jeg sangtimer, men korps holder jeg meg langt unna!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:54   #23
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Jeg spillte piano i hele oppveksten, men det har ikke blitt så mye de siste 20 åra. Jeg var også en habil nackspiel-gitarist, men nå er det så lenge siden jeg har drevet med nachspiel og slikt at jeg er jammen ikke sikker på om det sitter forsatt...

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:26   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Jeg har musisert siden jeg var ganske så lita, vært innom flere instrumenter og synger mye. Jeg har ikke musisering som yrke, men jeg musiserer veldig mye i jobben min. I dag er stemmen ganske tynnslitt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:39   #25
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Ja, er det ikkje det? Iallefall "vaksen"...

Da var jeg vel voksen da jeg begynte, og har stemt i pollen.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:42   #26
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Jeg har musisert fra jeg var veldig liten, musikkbarnehage på lørdager fra jeg var omtrent 5 år. Jeg har vært innom cello, piano, tensing, damekor, stort klassisk blandakor og nå et lite blandakor som øver en gang i uka. Jeg liker musikk, og aller best er følelsen av å få til noe sammen med andre. Det gjør meg skikkelig glad!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:43   #27
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Spilte fiolin i mange år, men byttet den ut med el-bass på grunn av skade i hånd. Nå er det dessverre alt for lenge siden jeg har spilt på bassen. Jeg regner med å ta det opp igjen.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:47   #28
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Jeg har spilt i orkester, korps, kammermusikk eller sunget i kor så lenge jeg kan huske og gjør det ennå. Og i de periodene det blir lite spilling ute, bruker jeg pianoet i stua flittig.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 19:05   #29
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Husbonden påstår at det jeg bedriver ikke er musikk, men kanskje man kan kalle det musisering? Siden man helst bør være flere sammen, er det sjelden jeg får "utøvd" det nå for tiden, men det hender da fremdeles at jeg finner anledninger.

Det er en tradisjonell form for sang som passer veldig bra for å få unger til å sovne, så sånn sett har jeg fått en del øvelse i det siste. Ungene gir opp når jeg kommer til vers nr. 32, og de vet at jeg ikke er halvferdig engang..."Ja lille venn, jeg skal synge bæ bæ lille lam etterpå, må bare bli ferdig med denne sangen først."

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 20:12   #30
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Har musisert litt i barndommen. Tok pianotimer og syns det var gøy, men det kokte visst litt bort i kålen for meg og det er jeg fortsatt litt lei meg for.

Sang også i kor i barndommen, det kunne jeg også tenkt meg å gennopta.

Men utover lysten har jeg ingen umiddelbare planer, akkurat nå trenger jeg ikke flere faste avtaler i hverdagen for å si det sånn.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 20:15   #31
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Jeg spillte piano som barn, og sang i kor.

Pinoet her hjemme er det mann og barn som benytter. Om jeg er bortpå er et for å spille når eldste synger (hun tar sangtimer)

Jeg synger ikke serlig utenfor dusjen, men om jeg finner på å åpne munnen og slipper ut noen toner er det ingen rom rømmer landet. Mulig de bare er høflige da..

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 20:17   #32
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Jeg spiller piano og litt gitar. (Spille rogså gjerne litt på andre instrumenter når det byr seg en anledning.)
Utensom dette synger jeg.
Pr i dag har jeg ikke noen fast musikkaktivitet. Men musikk er en del av hjemmet vårt.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 20:26   #33
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Jeg synger når anledningen byr seg.
En gang i tiden sang jeg i band med kjæresten, før den tid var det gospelkor på østlandet, nå er det mer sporadisk dessverre. Jeg elsker å synge!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 20:59   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Jeg spilte Hammond-orgel fram til jeg flytta hjemmefra som 18-åring, og orgelet ble igjen der. (Er fremdeles bitter på min bror som valgte orgel framfor piano, for jeg syns piano er mye finere. )

Jeg var en kort tur innom tverrfløyte som tenåring, i min verste "dilte etter kusine" periode, vi begynte, og slutta samtidig.

Ellers har jeg sunget i et par kor da jeg bodde i Oslo.

Nå kan jeg akkurat nok grep på gitaren til å kompe barnesanger, og syns det er veldig hyggelig.

... Og så får du snart ta med deg Rattata og komme på besøk og strenge om gitaren min. Den lider fremdeles under den gale strengen du fant i påska.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 27-05-10 kl 23:36.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 21:16   #35
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

... Og så får du snart ta med deg Rattata og komme på besøk og strenge om gitaren min. Den lider fremdeles under den gale strengen du fant i påska.

Det skal me nok få ei ordning på

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 22:41   #36
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Har musisert og gjer det fortsatt når høvet byr seg

Jeg sang i kor fra jeg var 7 til jeg var 20, dirigerte selv kor i flere år, er selvlært pianospiller og da jeg tok musikk fordypning på førskolelærerstudiet besto jeg praktisk eksamen i gitarspill in absentia (ja, det sier nok mer om nivået på mine medstudenter enn på gitarspillinga mi, altså, men jeg liker å skryte av det. ) Gikk også et år på musikkfolkehøgskole.

Nå for tiden bedriver jeg kun musikk og sang til husbruk, men kunne veldig gjerne tenke meg å synge i kor igjen, så det kan nok hende jeg gjør etterhvert.

En ting jeg sørger bittelitt over angående musikk er at jeg skuslet bort et musikkstudie på UiO ved å hoppe av etter kun noen måneder, pga min daværende sykelig sjalu mann. Klarer ikke helt å tilgi meg selv for det, altså.

  Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 22:44   #37
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Andre variantar - fortél gjerne i eit innlegg

Jeg kompenserer for manglende musikalitet ved å være musikk/kulturjournalist og synser i øst og vest og vilden sky.

__________________
2007 2010


Sist redigert av rajraj : 28-05-10 kl 08:25. Årsak: synser skal det være, ikke synes.
rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 00:26   #38
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Misshandler fortsatt celloen jevnlig til familie og naboers store fortvilelse.

Selvfølgelig spiller era cello ...
*Bill.Mrk. Hemmelig Avstandsforelsket*

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 01:18   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Jeg syns musisere var et så morsomt ord at jeg får lyst til å begynne igjen.

Jeg lærte av en eller annen grunn noter da jeg var veldig liten, uten å spille noe instrument, jeg har spilt den obligatoriske blokkfløyten litt lengere enn til det var obligatorisk lengre, jeg har spilt i musikkorps en kort periode.

Også synger jeg (forsiktig, riktignok) når jeg går med musikk på øret. Andre mennesker ler av meg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 08:26   #40
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Musiserer FP-folket?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Også synger jeg (forsiktig, riktignok) når jeg går med musikk på øret. Andre mennesker ler av meg.

Jeg promper når jeg har musikk på øret. De ler av meg og.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no