Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kurs i SFO-tiden

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-10, 13:09   #1
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kurs i SFO-tiden

Jeg fikk en lite hyggelig overraskelse her forleden.
I begynnelsen av halvåret fikk vi med hjem et skriv om musikkgruppe som skulle startes opp i SFO tiden, og jeg synes dette så ut som en kjekk aktivitet for jentene mine. Sjekket prisen på skrivet, og så at det kostet 250 kr. Viste det til mannen, som leste raskt gjennom det og som også synes det så ut som en grei aktivitet. Jentene har gått på dette i 4 mnd nå, og har synes det har vært veldig kjekt.

Nå kom giroen. 1000 kr per barn. Det viser seg at det var 250 kr/mnd. Det har sikkert stått på skrivet også, men jeg fikk det ikke med meg, og jeg tror jeg uansett ville ha regnet det som usannsynlig at en aktivitet som er i SFO-tiden (som vi jo betaler for) kunne koste så mye. Så nå står jeg her med en regning på 2000 kr (jeg har tvillinger), og kjenner at jeg egentlig har lyst til å gi beskjed om at dette burde kursleder ha vært tydeligere på. Og i tillegg ønsker jeg å gi beskjed til SFO om at det er latterlig med så dyre kurs i SFO-tiden. Men jeg er egentlig ikke typen som klager og er sur mot folk, så jeg kvier meg litt i tilfelle jeg virkelig overdriver.

Så hva synes dere, er det ikke litt drøyt? Eller helt akseptabelt?

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 13:32   #2
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kurs i SFO-tiden

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Jeg fikk en lite hyggelig overraskelse her forleden.
I begynnelsen av halvåret fikk vi med hjem et skriv om musikkgruppe som skulle startes opp i SFO tiden, og jeg synes dette så ut som en kjekk aktivitet for jentene mine. Sjekket prisen på skrivet, og så at det kostet 250 kr. Viste det til mannen, som leste raskt gjennom det og som også synes det så ut som en grei aktivitet. Jentene har gått på dette i 4 mnd nå, og har synes det har vært veldig kjekt.

Nå kom giroen. 1000 kr per barn. Det viser seg at det var 250 kr/mnd. Det har sikkert stått på skrivet også, men jeg fikk det ikke med meg, og jeg tror jeg uansett ville ha regnet det som usannsynlig at en aktivitet som er i SFO-tiden (som vi jo betaler for) kunne koste så mye. Så nå står jeg her med en regning på 2000 kr (jeg har tvillinger), og kjenner at jeg egentlig har lyst til å gi beskjed om at dette burde kursleder ha vært tydeligere på. Og i tillegg ønsker jeg å gi beskjed til SFO om at det er latterlig med så dyre kurs i SFO-tiden. Men jeg er egentlig ikke typen som klager og er sur mot folk, så jeg kvier meg litt i tilfelle jeg virkelig overdriver.

Så hva synes dere, er det ikke litt drøyt? Eller helt akseptabelt?

Det er ikke akseptabelt at det ikke kommer frem tydelig hva det kostet, så det synes jeg godt du kan gå videre med.

Når det er sagt, synes jeg jo i utgangspunktet at 250kr måneden ikke er så dyrt for en aktivitet, men det kommer jo helt klart an på hva slags tilbud det er, omfang og varighet. Har de leid inn en musikkpedagog så koster vel dette en del penger, og man kan vel ikke forvente at en SFO aktivitet er subsidiert av SFO?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 14:03   #3
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Kurs i SFO-tiden

Jeg synes du kan ta dette opp med de som driver musikk kurset, men jeg synes ikke at det er sfo sin "skyld".

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 14:05   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kurs i SFO-tiden

Det er ikke dyrt for musikkskole ihvertfall. Om det er noe å ta opp, kommer an på hvor tydelig beskjeden var om at prisen gjaldt pr. måned.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 14:18   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kurs i SFO-tiden

Fritidsaktiviteter koster, og musikk koster ganske mye. Jeg synes ikke det var noe å si på prisen, men utydelighet bør det absolutt ikke være!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 18:34   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kurs i SFO-tiden

Det er sikkert i regi av kulturskolen i kommunen eller noe sånt. Burde jo stått tydelig hva det kostet totalt, men det er helt vanlig at musikkaktivitet på kulturskolen koster kr 1000,- for 4 måneder. Er i alle fall det vi har betalt også når vi har gått der (men det har ikke vært i forbindelse med noe SFO tid). Kan de ha noe søskenrabatt kanskje?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 18:42   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kurs i SFO-tiden

Jeg regner med at dette ikke er en aktivitet i regi av SFO. Det er nok musikkskolen som har delt ut infoskriv.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 19:09   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kurs i SFO-tiden

Hvis skrivet var utydelig så kan du klage, men hvis det ikke var det så synes jeg forsåvidt prisen var grei nok. Jenta vår tar pianotimer i SFO-tiden, kulturskolens regi og det koster 1500 i halvåret. Neste år starter også minstejenta vår med dette. Men det er ikke noe søskenmoderasjon da, så du får prisen litt ned?

Her vi bor har både idretten og kulturskolen tilbud i SFO-tiden, jeg synes dette er veldig bra men det koster selvsagt som det ville gjort om det var på kvelden.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 21:02   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kurs i SFO-tiden

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hvis skrivet var utydelig så kan du klage, men hvis det ikke var det så synes jeg forsåvidt prisen var grei nok.

Enig. Hvis dette er et tilbud i regi av musikkskolen, høres det ut som helt vanlig pris. Jeg kjenner at jeg blir kjempeglad hvis SFO har tilbud om slike ordentlige kurs når junior starter der, så kan han bruke noe av tiden der til å gjøre noe ordentlig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no