Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvor ofte får din katt fisk?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-10, 01:14   #41
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Du må nok fange en mus.

Flaks for meg at vi har et friområde som nærmeste nabo.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 01:19   #42
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Her om dagen så jeg faktisk en skjære fange en mus. Den lekte med den, akkurat som en katt, og tok den i nebbet og fløy opp på taket med den.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 01:51   #43
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Safran: Jeg så engang en katt hadde fanget en due...den så passe smart ut da den vagget bortover langs Akerselva med det digre fjærkreet i kjeften.

Katten vår er skikkelig kresen, hun vil ikke ha fisk. Kanskje hun tar en bit.
Det blir mest eksklusivt tørrfor, for kresne katter...

I blant får hun våtfor.

De andre kattene jeg har hatt, har vært helt byttinger etter fisk.
En gang kokte fiskevannet over og jeg var distrahert i et annet rom - da fikk jeg høre en helt vill kattealarm som jeg hverken før eller siden har hørt.
Jeg kom ilende til, og så at det fosset vann og fiskeskum over hele komfyren, til min gladtjukke hannkatts forferdelse!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 09:52   #44
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Det er visst ikke bra for katter å spise fisk for ofte, men mine katter får sei eller torsk en gang i blant da. De spiser for det meste tørrfor (royal canin).

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 13:01   #45
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Katten min liker ikke fisk. Prøvd det med mer, men ikke søren om hun vil ha noe annet en tørrfor.

Nå har hun fått annfall med en av lekene sine og det går unna så gardine blafrer her.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 16:51   #46
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Ca en gang i måneden, noen ganger sjeldnere, tilgangen min på fisk varierer veldig. Har også hørt at det ikke er bra for katter å få for mye fisk, de kan bli feilernærte og få mangelsykdommer. Blir jo veldig ensidig kosthold.

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 16:53   #47
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Aldri. Han liker det ikke. Rare katta.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:21   #48
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Hvorfor tror vi mennesker at katter skal ha fisk?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:35   #49
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hvorfor tror vi mennesker at katter skal ha fisk?

Det lurer jeg også på.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:45   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg regner med at kattematen er tilsatt alle mulige slags saker, så man sksal slippe å gi katten noe annet enn butikkjøpt kattemat?

Butikkjøpt kattemat er vel noe ræl uansett. Da vi hadde katt fikk den tørrfor fra dyrlegen. Da vi gikk over på det sluttet den å miste så mye hår, pelsen ble mye blankere og finere. Ja, og så fikk den jo tunfisk og sei og sånt innimellom da. Ikke pga. omega 3 eller noe sånt, men fordi den likte det, rett og slett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:15   #51
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Butikkjøpt kattemat er vel noe ræl uansett. Da vi hadde katt fikk den tørrfor fra dyrlegen. Da vi gikk over på det sluttet den å miste så mye hår, pelsen ble mye blankere og finere. Ja, og så fikk den jo tunfisk og sei og sånt innimellom da. Ikke pga. omega 3 eller noe sånt, men fordi den likte det, rett og slett.

De aller fleste kjøper vel kattematen i en butikk, om det er butikken på dyrlege kontoret, zoobutikken, eller på Rema

Men jeg er enig i at kattemat kjøpt i dagligvarebutikker ikke har så mye for seg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:30   #52
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Det variere egentlig. Ikke noe bestemt hvor ofte de får. Nå har jeg måttet flytte fra kattene enn så lenge desverre, de er igjen hos x, men tror nok han serverer de noe fisk innimellom. De har pleid å få mer fisk om sommeren enn om vinteren.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:32   #53
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hvorfor tror vi mennesker at katter skal ha fisk?


Katter har ikke behov for fisk, men de elsker det så hvorfor ikke få litt ekstra kos som de setter pris på?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:37   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Jeg har aldri observert noen av kattene jeg har vært i nærheten av med fiskestang eller nett, så der må jeg svare "aldri".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:42   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

De aller fleste kjøper vel kattematen i en butikk, om det er butikken på dyrlege kontoret, zoobutikken, eller på Rema

Men jeg er enig i at kattemat kjøpt i dagligvarebutikker ikke har så mye for seg.

Hehe, ja det var kattemat fra Rema og lignende jeg mente.
Jeg har av og til kjøpt sånne gourmet-bokser med kattemat til "kos". Det daglige foret kjøpte jeg alltid hos dyrlegen eller i dyrebutikk, Royal Canin tror jeg det het. Kattesanden ble også kjøpt der. Dyrere, men mye bedre enn den grusomme, ekle dagligvare-kattesanden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:54   #56
Abeline
Aktiv
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 102
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Vi gir kasteratfor fra dyrlegen, han er i fint hold og blank i pelsen. Hvis han vil ha noe snacks får han fange seg noe selv (men han fanger mer mus enn fisk).

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 14:07   #57
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Katta vår satt ved vannkanten og forsøkte så godt den kunne å fiske, stakkar - han var med på hytta, og så masse småfisk rett under nesa si... Problemet var bare at han ble så forskrekkelig våt på labbene, så han ga opp fiskeprosjektet, og nøyde seg med å stjele når vi gjorde opp fisken vi hadde fanget i stedet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 14:08   #58
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Aldri.
Jentene mine spiser kun Royal canin, får en godbit nå og da etter pelsstell. Ellers ikke noe annet.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 16:33   #59
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Aldri.
Jentene mine spiser kun Royal canin,

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 16:52   #60
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte får din katt fisk?

Da vi hadde katt fikk den fisk daglig i en lang periode. Vi gjorde som Estrella og kokte opp en stor blokk seifilet en gang i uken, og fordelte ut over dagene. Katten fikk mangelsykdommer... Ble først frisk etter omtrent to måneder med kun tørrfor.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no