Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-08, 23:12   #1
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Jeg har fått skikkelig tørr hodebunn for første gang i mitt liv og det klør noe helt for ......
Noen som kan anbefale meg en god shampoo og balsam jeg kan bruke som ikke tørker ut hodebunnen min ennå mer.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 23:14   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Jeg har alltid slitt med tørr hodebunn/psoriasia(lett variant) og det som funker best på meg nå er rett og slett Head and shoulders. Den har blitt veldig mye bedre med årene, nå lukter den faktisk godt. Men det viktigste er at jeg IKKE klør i hodet.


Sist redigert av Anne C : 26-09-08 kl 23:25.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 23:15   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Er det den eg må prøve då kanskje ?

Har spurt om det samme på eit anna forum i dag. Dei anbefalte barneshampoane. Dei er så milde og fine.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 23:26   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Er det den eg må prøve då kanskje ?

Har spurt om det samme på eit anna forum i dag. Dei anbefalte barneshampoane. Dei er så milde og fine.

Jeg har prøvd MYE oppgjennom årene, men jeg vender stadig tilbake til H&S.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 23:28   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Bio+

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 23:30   #6
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Og om du har litt seborreisk eksem tar du en omgang med Fungoral innimellom

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 23:59   #7
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Bio+

Den tenkte jeg å foreslå også.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 00:02   #8
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Den tenkte jeg å foreslå også.


Jeg slet i flere år med tørr og allergisk/sensitiv hodebunn, og prøvde det meste på markedet. Bio+ var det eneste som gjorde susen.

Nenne har hvis jeg husker riktig tidligere startet en tråd om samme tema Millis. Du kan jo søke opp den også, for å se om det kommer fram flere forslag i den tråden.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 00:04   #9
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg slet i flere år med tørr og allergisk/sensitiv hodebunn, og prøvde det meste på markedet. Bio+ var det eneste som gjorde susen.

Nenne har hvis jeg husker riktig tidligere startet en tråd om samme tema Millis. Du kan jo søke opp den også, for å se om det kommer fram flere forslag i den tråden.

Nå er det ikke jeg som er trådstarter her da

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 00:05   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Nå er det ikke jeg som er trådstarter her da

Jeg på sammenblandingen som et tegn på at jeg bør legge meg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 07:51   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Jeg bruker Cosmica Medical til håret nå. Den tok kløen lenge, men nå er den tilbake!
Den har tilhørende fuktighetsgele som jeg må bruke innimellom når det blir for ille.



H&S har jeg også fått tips om, men den vanlige funket ikke ihvertfall. Nå har jeg fått tips om den med Ocean ett-eller-annet og skal prøve den.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 07:53   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Og her er min tråd...

http://www.foreldreportalen.no/forum...ghlight=kl%F8r

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 09:32   #13
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Jeg har slitt med mild psoriasis i hodebunnen i mange år, endelig har jeg funnet en som funker for meg: SP shampoo (kan kjøpes hos bla Nikita) for sensitiv hodebunn. I tillegg bruker jeg decubal dry scalp treatment (som fås kjøpt på apotek). Jeg er så og si kvitt min tørre hodebunn
Jeg har før prøvd H&S Ocean - funket ikke på meg, men har fått tips av andre at det visstnok skal funke.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 10:38   #14
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg har slitt med mild psoriasis i hodebunnen i mange år, endelig har jeg funnet en som funker for meg: SP shampoo (kan kjøpes hos bla Nikita) for sensitiv hodebunn. I tillegg bruker jeg decubal dry scalp treatment (som fås kjøpt på apotek). Jeg er så og si kvitt min tørre hodebunn
Jeg har før prøvd H&S Ocean - funket ikke på meg, men har fått tips av andre at det visstnok skal funke.

Den bruker jeg, men jeg har ikke tørr hodebunn. Men jeg klør meg gal av andre typer..

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 15:10   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Kerastase Bain De Force er den eneste sjampoen som funker for meg. Jeg har både tørr hodebunn og veldig tørt hår, og de vanlige apotekproduktene for tørr hodebunn gir ikke håret mitt nok fuktighet.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 15:17   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Både jeg og mannen har slike problemer. Mannen har mer tradisjonell flass, mens jeg får store sårskorper i hodebunnen (heldigvis skjer ikke dette så ofte nå lenger). Jeg kjøper shampoo og balsam hos frisør og sørger for å bytte merke med jevne mellomrom. Huden kan visstnok blir "resistent" hvis man bare bruker det samme merket.

For tiden bruker jeg en fra kms som heter ett eller annet med sensitiv hodebunn. Balsam finnes sjelden av slike typer, så da velger jeg en som gir litt volum.

Jeg har prøvd flere varianter av Head&Shoulders og da blir hodebunnen MYE verre. Mannen ser ut som en vandrende snøkanon hvis han bruker H&S, så det vil vi IKKE anbefale.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 15:28   #17
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Bio+

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Og om du har litt seborreisk eksem tar du en omgang med Fungoral innimellom

Den kombinasjonen har fungert ganske bra på meg.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 15:34   #18
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Vert innom apoteket i dag og har nok ein ny shampo i hus. Aderma har kommen med shampo. Så den skal eg teste ut no. Håper den vil hjelpe. Er ikkje gøy når ein klør seg halvt i hel og håret ser fettete og ekkelt ut. Er ein dum sirkel det der.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 15:34   #19
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

For mannen så har Redken sin shampo for sensitive skaper eller noko slikt gjort underverker.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 15:35   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn- hvilken shampoo og balsam?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Og om du har litt seborreisk eksem tar du en omgang med Fungoral innimellom

Det er sant. Det funker veldig fint, men den skal virkelig bare brukes innimellom og ikke over lengre tid.

Med fungoral blir man kvitt plagene veldig fort, men så må man finne et annet produkt som sørger for at det ikke kommer tilbake igjen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no