Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hamsteret klemte benet sitt i døren

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-08, 10:24   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Mitt første hamster som jeg fikk når jeg var nærmere 30 år ble veldig syk etter 3 år. Vi valgte å operere henne, selv om det ble dyrt. Vi følte at det var vårt ansvar å prøve å hjelpe henne. Desverre døde hun..... Det var noe spesielt med dette hamsteret så jeg angrer ikke på at vi gjorde det. Vil nok ikke gjøre det igjen. Men det føltes riktig da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 10:33   #22
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Jeg må tilstå at jeg reagerte da jeg leste hva den lille firbente skapningen skal gjennom, og tenkte at "la nå det stakkars dyret få sovne inn". Jeg håper det er sånn at veterinæren finner det både etisk og medisinsk forsvarlig å la dyret gjennomgå dette, og at hun/han ikke gjør det av hensyn til eiere eller økonomi.

Håper det går bra!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 10:35   #23
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Jeg syns faktisk det er tull å bruke så mye tid å krefter på et hamster. Jeg syns samfunnet begynner å gå vel langt når det gjelder kjæledyr.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:02   #24
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Jeg hadde nok operert det. Hadde en rotte engang som fikk hjernesvulst. Den ble desverre avlivet på operasjonsbordet fordi det ikke var noe å gjøre. Den verste beslutningen jeg noen gang har tatt.

*burde ikke fått lov til å ha dyr*

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 10:13   #25
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Man gjør mye for dyret sitt som man er glad i.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 10:25   #26
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Man gjør mye for dyret sitt som man er glad i.


__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 12:44   #27
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Kunne ikke fallt meg inn å ikke gjøre det jeg kunne for det dyret jeg hadde om det ble skadet/syk.
Uansett om det er en rotte eller hest.

Verdien i penger er større når det gjelder store dyr som hund, hest etc, men det er ikke det som teller når ulykken er ute.
Man er glad i dyrene og så lenge det er forsvarlig og at dyret ikke vil plages så ville jeg gjort allt for at det skulle bli friskt.

Vi har brukt noen tusen på dyrene våre pr år i vetrinær regninger både på sykdom og operasjoner og årlige helsesjekker/vaksinasjoner, kurer etc.
Senest for 1 uke siden hvor vovsen måtte ha en operasjon som kostet oss 2500 tilsammen.

Den ene av kattene har hatt sin tørn og kommer nok flere tilfeller.
Det koster å ha dyr og det er noe man må ta stilling til når man anskaffer seg et.

Hater bruk og kast tankegangen når det gjelder små dyr som hamstre, rotter etc og katter.
De er jo så billige og en katt for du jo helt gratis etc....
Nei vettu hva..

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 13:29   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Kommer litt ann på syntes jeg da. Om dyret er ungt, om det blir lang rekonvalisestid osv.
I dette fallet vet jeg ikke helt om jeg ville gjort noe... Syntes fire uker er lenge for et hamster. Det blir jo helt klart vondt for han.
Hadde han vært ute i naturen så hadde dette vært en naturlig død, så jeg personlig ville nok ikke gjort dette.

Jeg opererte dog engang en kanin jeg hadde. Kostet omtrent det samme, men dyret var ungt og den taklet operasjonen fint. Var ikke redusert mer enn en ukes tid (den hadde en cyste i magen). Han levde til han var 9 år, så jeg angrer absolutt ikke på det. Men jeg er nok mer kritisk nå som jeg er voksen, enn da jeg var ung. Syntes det bør være grenser for hva dyr må gjennomgå fordi vi har følelser for det.
Men dette er en avgjørelse dere får ta. Lykke til uansett.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:42   #29
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Jeg må ærligt innrømme at jeg ikke hadde gjort det, både p.g.a. rekonvalescensen og pengene.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:47   #30
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Kunne ikke fallt meg inn å ikke gjøre det jeg kunne for det dyret jeg hadde om det ble skadet/syk.
Uansett om det er en rotte eller hest.

Verdien i penger er større når det gjelder store dyr som hund, hest etc, men det er ikke det som teller når ulykken er ute.
Man er glad i dyrene og så lenge det er forsvarlig og at dyret ikke vil plages så ville jeg gjort allt for at det skulle bli friskt.

Vi har brukt noen tusen på dyrene våre pr år i vetrinær regninger både på sykdom og operasjoner og årlige helsesjekker/vaksinasjoner, kurer etc.
Senest for 1 uke siden hvor vovsen måtte ha en operasjon som kostet oss 2500 tilsammen.

Den ene av kattene har hatt sin tørn og kommer nok flere tilfeller.
Det koster å ha dyr og det er noe man må ta stilling til når man anskaffer seg et.

Hater bruk og kast tankegangen når det gjelder små dyr som hamstre, rotter etc og katter.
De er jo så billige og en katt for du jo helt gratis etc....
Nei vettu hva..

Jeg har betalt ganske mange tusenlapper i veterinærutgifter de åtte årene vi har hatt katt nå, men det er ikke det det handler om for min del.
Hadde katten min blitt så skadet at hun hadde gått med store smerter i flere uker, da hadde jeg funnet det mest riktig å la henne slippe. Det hadde neppe vært en enkel avgjørelse, for jeg er veldig glad i henne, men mine behov skulle ikke ha kostet henne lang tid med smerter.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 07:51   #31
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Jeg må innrømme at jeg nok ikke hadde betalt flere tusen kroner for å behandle et dyr som i utgangspunktet har en såpass kort levetid som hamstere, mus og rotter har. Det blir noe annet med katter og hunder syns jeg, som man kan forvente at lever i kanskje 10-15 år. Katten vår har trøblet litt med urinveiene det siste året, og det har blitt litt utgifter til veterinær. Men han er en relativt ung rasekatt som kan leve i mange år til, så det har vært helt naturlig å ta disse kostnadene.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:46   #32
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg må innrømme at jeg nok ikke hadde betalt flere tusen kroner for å behandle et dyr som i utgangspunktet har en såpass kort levetid som hamstere, mus og rotter har. Det blir noe annet med katter og hunder syns jeg, som man kan forvente at lever i kanskje 10-15 år.

Kremt kremt.

Marsvin som også er små dyr lever faktisk i 8-10 år.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 23:47   #33
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Da jeg var yngre så hadde dyreforandleren en hamster som ble 8 år. Den nektet han å selge og den bodde hele livet sitt i butikken.

Min ble 5 år.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 23:50   #34
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg har betalt ganske mange tusenlapper i veterinærutgifter de åtte årene vi har hatt katt nå, men det er ikke det det handler om for min del.
Hadde katten min blitt så skadet at hun hadde gått med store smerter i flere uker, da hadde jeg funnet det mest riktig å la henne slippe. Det hadde neppe vært en enkel avgjørelse, for jeg er veldig glad i henne, men mine behov skulle ikke ha kostet henne lang tid med smerter.


Har da heller ikke sagt at mine behov skal gå foran dyrets.
Alt blir vurdert, jeg lar vetrinæren avgjøre og hun lar ingen dyr lide overlast.

Smerter har alle dyr etter en operasjon uansett om det blir 1 eller 15 år gammel, men det er ikke min vurdering som bestemmer, det er det profesjonelle som gjør.
De får og smertestillende Vet ikke med de minste dyra, men her har vi smertestillende liggende til både kattene og hunden, just in case...

Har etter sykdom og operasjoner, men de trengte ikke noe særlig av det, Vi så veldig godt om de hadde vondt eller ikke, så det tar vi vare på.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 23:57   #35
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Jeg knytter meg veldig til dyr, og anser dem som familiemedlemer. Det være seg både store og små dyr. Og selvfølgelig; skulle noen av dem bli syke, eller trenge behandling av noe slag, så gjør vi det. At det koster mye mer enn dyret kostet å kjøpe, det tenker jeg ikke på.

Jeg har jo problemer med å avlive en liten akvariefisk også jeg da...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no