Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Avsporing fra grått-hår-tråd

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 11:47   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Avsporing fra grått-hår-tråd

Hvor krise er det egentlig med noen grå hår? Er jeg helt utafor som lar mine sølvstriper synes og ikke har noen planer om å kamuflere dem? Håret mitt er langt, blankt og glatt og jeg har det vanligvis i hestehale, så jeg får sølvgrå fartsstriper et par steder. Jeg orker ikke tanken på å begynne å farge håret og å måtte gjøre det i flere tiår. Farger alle håret når de begynner å få noen grå strå?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:49   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Farger alle håret når de begynner å få noen grå strå?

Aner ikke, jeg har ikke gråe hår. Hadde jeg hatt hadde jeg farget.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:53   #3
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd

Jeg begynte å farge håret før jeg fikk grå hår. Ser ut som en grå mus ellers, syns jeg. Ikke at farge gjør underverker med mitt håpløse hår da

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:01   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd

Jeg synes ikke det er et must for alle. Det kommer liksom litt an på hvordan det fortoner seg. Jeg personlig kan ikke la vær. Men, jeg blir rett og slett blass når de grå for overta. Har gjort et og annet forsøk på å la vær og får rimelig kjapt tilbud fra et par ærlige venninner om at de kan komme å farge håret mitt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:02   #5
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd

Jeg synes farge gjerne blir hardt mot ansiktet mitt selv om jeg velger noe som likner egen hårfarge. I tillegg synes jeg hvithåra blir enda tydeligere når de dukker opp i etterveksten etter farging. Foreløpig liker jeg håret mitt nok som det er, selv med litt hvitt i. Men jeg inrømmer at jeg napper ut de hvithåra som er mest påtrengende. Skulle mye bli hvitt på en gang må jeg nesten farge, i hvert fall hvis jeg skal fortsette å ha langt hår. Ser litt rart ut med hvitt øverst og brunblondt nederst.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:12   #6
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd

Jeg har ikke oppdaget noen går hår enda, og må innrømme at jeg håper det tar noen år til før de kommer. Hadde de kommet allerede nå, så hadde jeg nok farget håret.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:32   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd

Det kommer kanskje an på alder?

Jeg innbiller meg at hvis det tar 10 år før det blir noe særlig mer av disse hvite hårene, så kommer jeg til å la dem ta gradvis over. Men det sier jeg nå...

Generelt syns jeg at det på et eller annet tidspunkt er penere på mange om de dropper fargingen. Problemet er kanskje å selv vurdere når det er, og så å håndtere overgangen. Jeg husker mamma brukte striper i en periode mens hun gikk fra svart til grått. Hun er nå helt sølvgrå og veldig, veldig fin, syns jeg. (Hun er en vakker kvinne)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:34   #8
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd

Jeg liker ikke farget hår.
Det KAN være pent når det er blankt og nyfarget, men det er jammen ikke mange vask som skal til før det blir matt og stygt.
Uansett farge så foretrekker jeg naturlig.

Etter at jeg fikk barn (ja jeg tror faktisk det var en viktigere faktor enn alder) har det dukket opp grå hår her og der. Men som frisøren min sier det er i grunnen helt ok så lenge de er spredt og ikke tar overhånd.

Som du sikkert skjønner så lar jeg være å farge håret før det er helt nødvendig.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:54   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd

Men når er det "nødvendig", silje? DET er det interessante. MÅ man farge når det grå dominerer?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 12:56   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd

Jeg farger håret både for å kamuflere de grå hårene OG fordi jeg synes håret blir finere.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 13:06   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg farger håret både for å kamuflere de grå hårene OG fordi jeg synes håret blir finere.

Samme her

Om jeg noengang skal la håret være grått, blir det ikke før jeg er 65 minst

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 13:07   #12
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men når er det "nødvendig", silje? DET er det interessante. MÅ man farge når det grå dominerer?

Man jo ikke, men personlig synes jeg at grått hår har en tendens til å få en til å se eldre ut.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 13:09   #13
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Jeg begynte å farge håret i vår da de grå hårene ved tinningene (og underhåret ) begynte å bli litt vel fremtredende. Håret blir dessuten blankere og får finere glans. Jeg er ikke klar for å gå med grått hår ennå.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 13:19   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Jeg syns det må få være opp til hver enkelt. Jeg fikk mine første grå hår i midten av tjueåra, men hadde allerede farget håret fra jeg var nitten, så det har jeg fortsatt med. I motseting til Silje foretrekker jeg farget hår, jeg syns det er kjedelig å slå seg til ro med kun det naturlige.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 13:34   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Jeg synes ikke det er krise med grått hår, men det er forskjell på hvor dekorativt det er, avhengig av hvor det kommer, hva slags farge det var før og hva slags gråfarge det blir. Jeg er sånn passe mellomblond med noen lysere partier og tror ikke gråningen vil bli påfallende skjemmende, men jeg pleier å farge håret uansett og kommer sannsynligvis til å fortsette med det av andre grunner.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 13:49   #16
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Jeg har rødlig hår, og foreløpig ingen gråe. Men jeg har studert håret mitt ganske grundig en gang. Og fant helt helt svarte hårstrå, helt helt røde og helt helt hvite, og mangen immellom der. Så jeg tror nå da, at kanskje de gråe bare vil komme naturlig inn? Jeg har arvet min morfars og min farmors hårfarge, og begge de to har/hadde helt nydelig hvit hår.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:20   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra Grått hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kommer kanskje an på alder?

Ja, både på alder og hårfarge, tenker jeg. Grått hår er mindre synlig i enkelte "grunnfarger". Mitt hår er litt stripete fra før, og ganske lyst, så da blir det nok ikke så påfallende - håper jeg. Det ser ut til at jeg har samme hårtype og -farge som pappa, og han fikk sine første grå hår først da han hadde passert 60. Moren min har brunt/mørkere kommunefarget hår, og begynte å bli grå før hun var 40. Siden har hun farget det. Ulempen med det er at man blir helt avhengig av farging på et vis når man først har begynt.

Jeg kan ikke se for meg at jeg kommer til å farge håret når det gråner - det er jeg for lat til. Den eneste gangen i livet jeg har endret hårfarge, var da mannen spanderte "bli ny" på meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 27-06-08 kl 15:09.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:01   #18
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Selv om jeg farger håret (minicolor), avviker ikke fargen noe særlig fra min opprinnelige farge. Jeg har ganske mørkt hår.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:25   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Jeg har hatt gråe hår i så mange år nå at jeg ikke gidder gjøre noe med dem lenger.

Jeg farget håret her om dagen, men det handlet mest om at jeg hadde lyst til å se ny og fresh ut i forbindelse med et bryllup enn det at noen hårstrå hist og her er grå.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 17:40   #20
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg har hatt gråe hår i så mange år nå at jeg ikke gidder gjøre noe med dem lenger.

Jeg farget håret her om dagen, men det handlet mest om at jeg hadde lyst til å se ny og fresh ut i forbindelse med et bryllup enn det at noen hårstrå hist og her er grå.

Jeg kjenner at jeg også er litt der - hårfarging er for å sprite opp utseendet en sjelden gang, men ellers er det helt greit med grå fartsstriper.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no