Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Avsporing fra grått-hår-tråd

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-08, 14:37   #41
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Når det gjelder forfengelighet/å pynte seg/å "holde seg ung" har man gjerne sine egne "spesialområder", er mitt inntrykk. Jeg er f.eks. ganske jålete når det gjelder klær, og forlater aldri huset uten sminke. Håret, derimot, gidder jeg ikke gjøre noe med - verken farging, stilig klipp, bruk av hårprodukter e.l. Ragget henger rett ned i sin naturlige kommuneblonde kulør. Det er kanskje rart når jeg liker å pynte meg ellers, men hår er altså et forsømt område hos meg. Derfor kan jeg heller ikke se for meg at jeg plutselig skal begynne å farge det når det gråner, ei heller legge igjen flerfoldige tusen hos frisøren flere ganger i året. Jeg tar ut mitt jåleri på andre felter.

Jeg er ganske motsatt av deg. Jeg bruker nesten aldri sminke (kanskje fem ganger i året), og kan virkelig ikke karakteriseres som jålete på noe vis. Men frisøren og optikeren min tjener vanvittig gode penger på meg...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 14:39   #42
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Okei, kanskje jeg er en mini-jåle på mitt vis da, siden jeg går til frisøren oftere enn annenhver måned for klipp og farge av mitt korte hår.
lutselig selvinnsikt:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 20:49   #43
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er bare tøys. Jeg har venner på min alder som er helt, helt grå, og som farger det hele tiden. Man kan ikke se det, en gang.

Man kan velge feil farger, selvsagt, det kan man i alle alderstrinn.

Farger de vipper og bryn også? Jeg spør av ren uvitenhet, altså. For jeg har til gode å møte noen som ikke tydelig endrer farger i ansiktet også når de blir grå, og derfor ser det veldig rart ut når de farger håret. Mitt erfaringsgrunnlag er bygget på folk med veldig mørkt hår og når håret ble grått nok, ble alle farger for harde.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 21:36   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg har da virkelig uthevet ordet JEG med store bokstaver for å understreke dette Glitter.

Og så snakket jeg generelt om å løfte en finger for utseende sitt, ikke eksklusivt om håret.

Men du snakker om at DU ikke syns de gjør noe for utseendeet sitt, når de kanskje gjør noe, men har andre preferanser enn DEG. DU vil dermed ikke ikke se hva de gjør, fordi det ikke faller inn i DIN oppfatning av hva å gjøre noe for utseendet sitt er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 21:42   #45
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hvor krise er det egentlig med noen grå hår? Er jeg helt utafor som lar mine sølvstriper synes og ikke har noen planer om å kamuflere dem? Håret mitt er langt, blankt og glatt og jeg har det vanligvis i hestehale, så jeg får sølvgrå fartsstriper et par steder. Jeg orker ikke tanken på å begynne å farge håret og å måtte gjøre det i flere tiår. Farger alle håret når de begynner å få noen grå strå?

Ikke mannen min.
Han fikk sølvstriper i håret ganske tidlig, allerede som 22-åring, men begynte ikke å farge det før ti-elleve år senere - da han fikk se et bilde av seg selv på fest, og utbrøt:
"Er jeg blitt grå, nå!?"

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 23:44   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Om det ser unaturlig ut med farge kommer litt an på alder. Men på et tidspunkt så vil hudtone også endre seg, at de fargetonene som før så naturlige ut, blir altfor harde. Men så var det det med å identifisere hva som er riktig timing...

Det er i grunnen derfor jeg har håpt på at de grå skal komme senere. For da innbiller jeg at de vil komme mer i takt med aldringen ellers.

Myrsnipa: Jeg tror vi ser forskjellig på hva som er vakkert eller "velholdt". For meg er Lise Fjeldstad mye vakrere enn Madonna, for å si det sånn. Selv om den første er både grå og rynkete. Det er ikke bare glatt og ungt som er vakkert.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 00:01   #47
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Jeg har ganske mørkt hår og har noen kritthvite hårstrå som jeg ser ganske så godt selv selv om mannen sier han ikke ser noen! Kalrt han ser de!
Iallefall føler jeg meg mye bedre når jeg farger håret 3-4 ganger i året. Mest for å få glansen for de hvite hårene tar ikke farge men håret ser uansett friskere ut! Jeg føler meg mer vel med litt farge i.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 01:06   #48
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

er vel et godt eksempel på at grått hår er stilig. Men, det er vel ikke helt naturlig likevel. Ser ut som hun striper det for å få mer liv. Men, hun har likevel beholdt det som grått.

Men, med slikt utgangspunkt:
hadde jeg valgt å farge det. Det er vel bortimot slik mitt hår er. Det er ikke bare det at selve håret ser dødt og blast ut, men det blir stivt og dødt og vanskelig å stelle. Når jeg får farge i det så blir håret mykere.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 11:31   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Farger de vipper og bryn også? Jeg spør av ren uvitenhet, altså. For jeg har til gode å møte noen som ikke tydelig endrer farger i ansiktet også når de blir grå, og derfor ser det veldig rart ut når de farger håret. Mitt erfaringsgrunnlag er bygget på folk med veldig mørkt hår og når håret ble grått nok, ble alle farger for harde.

Nei, det tror jeg ikke. I hvert fall den ene var helt mørk, og er helt grå i en alder av 35 (og har vært det en stund). Jeg har sett etterveksten, ellers hadde jeg neppe trodd det. Nå kjente jeg henne ikke før, men det ser på alle måter ut som hun bare har litt farge i året, slik som 90 % av jentene jeg kjenner.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 11:33   #50
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Startet å få grått hår for ca 17 år siden, så jeg har ikke bare litt.. Men det farges!! Prøvde meg for en stund siden å se hvordan det ble uten farging, men etterveksten var ikke direkte sjarmernede..

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 11:36   #51
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men du snakker om at DU ikke syns de gjør noe for utseendeet sitt, når de kanskje gjør noe, men har andre preferanser enn DEG. DU vil dermed ikke ikke se hva de gjør, fordi det ikke faller inn i DIN oppfatning av hva å gjøre noe for utseendet sitt er.


Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Myrsnipa: Jeg tror vi ser forskjellig på hva som er vakkert eller "velholdt". For meg er Lise Fjeldstad mye vakrere enn Madonna, for å si det sånn. Selv om den første er både grå og rynkete. Det er ikke bare glatt og ungt som er vakkert.

Jeg skjønner at jeg blir tolket i verste mening her, og akkurat nå orker jeg ikke forklare nærmere. Jeg syns også Lise Fjeldstad er flott, men hun er ikke tretti år med grått hår, hun må da være nærmere 70?
Selvsagt er det ikke bare glatt og ungt som er vakker og det verste jeg ser er folk som desperat krampeholder på ungdommen med klær og veldig farget hår og sminke.

Jeg syns likevel det er litt trist å se ei flott dame på 40 som tydelig ikke engang prøver å se vel ut. Kofte, tresko og bestemorkjole på byen f.eks - bare for å dra et eksempel som dere forstår.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 11:43   #52
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Om det ser unaturlig ut med farge kommer litt an på alder. Men på et tidspunkt så vil hudtone også endre seg, at de fargetonene som før så naturlige ut, blir altfor harde. Men så var det det med å identifisere hva som er riktig timing...

Det er i grunnen derfor jeg har håpt på at de grå skal komme senere. For da innbiller jeg at de vil komme mer i takt med aldringen ellers.

Jeg har også tenkt slik. Tanten til min mor begynte tidlig å farge håret. Og hun har ingen forståelse for eller selvinnsikt på at den flotte, nesten sorte hårfargen som egentlig er hennes, faktisk ser litt "heksete" ut på henne, nå som hun er over 80!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For meg er Lise Fjeldstad mye vakrere enn Madonna, for å si det sånn.

Ditto og amen.

Sist jeg var hos frisøren ba jeg henne av ren nysgjerrighet om å se om det var kommet noen grå. Hun kunne ikke se noen. Jeg har en sånn farge som gjør at det nok er andre enn meg som kommer til å oppdage dem først. Etter to svangerskap er jeg nemlig gråblond, ikke lysblond, slik jeg alltid har vært før. Så selv om jeg ikke farger håret pga grå hår, så gjør jeg noe med den naturlige fargen fordi den er blitt så ultrakjip i seg selv...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 11:51   #53
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Eg har ingen grå hår enda. Mamma har heller ikkje masse grått hår enda, 58 år.
Eg er blond og kjem til å stripe/farge der for å få liv i det. Trur ikkje det blir for hardt sjølv om eg skulle få nokon grå hår.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 13:37   #54
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Jeg har oppdaget mine første grå hår i en alder av snart 40. Har farget håret i årevis og kommer til å fortsette med det. Ved valg av riktig farge blir ikke farget hår hardt mot ansiktet. Jeg farger det selv og frisøren min sier hun ikke kunne gjort det bedre selv, det ser naturlig ut og temmelig likt min egen farge.

Mamma er over 60 og i utgangspunktet helt hvit i håre pga cellegift, men hun farger håret og det ser hverken krampeaktig eller rart ut da hun velger en farge som passer henne og hennes hudfarge perfekt.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 21:59   #55
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg syns likevel det er litt trist å se ei flott dame på 40 som tydelig ikke engang prøver å se vel ut. Kofte, tresko og bestemorkjole på byen f.eks - bare for å dra et eksempel som dere forstår.

Jeg ser ikke på noen måte at dette er sammenlignbart med å la noen få grå hårstrå synes i samme alder. Grå hårstrå er naturlig hvis man er 35 - 40 år, bestemorkjole, kofte og tresko er mildest talt uvanlig i samme alder.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 08:25   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Men, med slikt utgangspunkt:
hadde jeg valgt å farge det. Det er vel bortimot slik mitt hår er. Det er ikke bare det at selve håret ser dødt og blast ut, men det blir stivt og dødt og vanskelig å stelle. Når jeg får farge i det så blir håret mykere.

Men i dette tilfellet er det jo ikke hovedsaklig hårfargen som gjør at hun ser bedre ut på bilde 2. Det er like mye hårklipp, styling, klær, sminke og ikke minst posering.

Myrsnipa, jeg er også en av dem som syns jeg ser bedre ut med farget hår - jeg er 33 og har masse grått. Hva andre syns om seg selv legger ikke jeg meg oppi, jeg tror ikke jeg vet om noen som ikke bryr seg litt om utseendet sitt, enten på den ene eller andre måten, selv om det har ulikt utslag enn min det min forfengelighet har. Jeg har faktisk ikke noe ønske om å bli tatt for å være yngre enn det jeg er, tro det eller ei, det er ikke det som "gjør dagen" for mange.
Men jeg syns du forandrer premissene i diskusjonen underveis, vi begynte med damer på nesten seksti og ikke farging av hår, og har endt opp med damer under førti som i tillegg har snodig klesdrakt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 08:40   #57
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nei, det tror jeg ikke. I hvert fall den ene var helt mørk, og er helt grå i en alder av 35 (og har vært det en stund). Jeg har sett etterveksten, ellers hadde jeg neppe trodd det. Nå kjente jeg henne ikke før, men det ser på alle måter ut som hun bare har litt farge i året, slik som 90 % av jentene jeg kjenner.

Da endrer sikkert fargene i ansiktet seg uavhengig av hårfargen. Jeg har alltid trodd at det henger sammen med håret, men det er mulig det heller dreier seg om en aldersting.

Mitt innledende svar her (om at det ser rimelig desperat og lite stilig ut å farge hår som er alt for grått), var også ment som en kommentar om foreldregenerasjonen vår som ikke farger håret.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 09:57   #58
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Farger de vipper og bryn også? Jeg spør av ren uvitenhet, altså. For jeg har til gode å møte noen som ikke tydelig endrer farger i ansiktet også når de blir grå, og derfor ser det veldig rart ut når de farger håret. Mitt erfaringsgrunnlag er bygget på folk med veldig mørkt hår og når håret ble grått nok, ble alle farger for harde.

Jeg er helt grå, men har ikke mistet fargen på øyebryn/vipper. Har vært helt grå i ca 5-6-7 år.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 20:30   #59
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men i dette tilfellet er det jo ikke hovedsaklig hårfargen som gjør at hun ser bedre ut på bilde 2. Det er like mye hårklipp, styling, klær, sminke og ikke minst posering.

Jeg er enig i det. Jeg tenkte egnetlig ikke på sammenligningen da jeg viste til bildet. Selv om hun hadde beholdt klippen (eller mangel på sådann) så hadde det likevel vært fordelaktig med farging av håret. Håret mitt er noenlunde likt det førbildet og jeg føler meg mer komfotabel med farget hår, ikke bare fordi det dekker de grå, men også fordi det gir mer liv til håret.

Men, etter kommentaren din så ble jeg sittende å se på bildet. En klipp og styling ellers uten å farge håret hadde nok også gitt godt resultat.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 20:28   #60
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra grått-hår-tråd

Jeg synes grå hår på jenter under 40 ikke er stilig uansett. Over det kan det være ok hvis man styler det og sørger for at det ikke ser dødt ut.

Jeg har ingen grå hår, men lysfarger det uansett. Hver gang jeg kommer til frisøren sier de at jeg har en fantastisk farge. (Og den er rett ifra Ica....blander to farger og så har jeg funnet "min farge".) Og føler meg så mye freshere når jeg har nettop farget det.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no