Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ekstra oppmerksomhet hvert 5. år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-09, 10:30   #1
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Ekstra oppmerksomhet hvert 5. år?

Jeg sikter til feiringer av 25-års dag, 30-års dag osv.
Lager du i stand jubileumsfeiring for deg selv eller forventer du at andre ordner i stand for deg?

Jeg merker at det ligger en viss forventning til at man skal feire slike dager, både ved å bli invitert til fest og noen som forventer at andre skal gi en spesiell oppmerksomhet. Det er ikke opplagt hvem som ønsker hva og dermed lett å gjøre "feil" og såre.

Hva er dine erfaringer og meninger rundt dette?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 10:32   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5.år?

Jeg legger ikke opp til noe selv, og forventer ikke at andre skal ordne noe for meg heller. Jeg fyller 40 i år, og har tenkt å forbigå det mer eller mindre i stillhet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 10:33   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5.år?

Jeg blir grisesur hvis jeg ikke får en diamant hvert femte år.

Jeg elsker feiringer, så jeg feirer!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 10:36   #4
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5.år?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg blir grisesur hvis jeg ikke får en diamant hvert femte år.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 10:39   #5
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5.år?

Jeg legger ikke opp til noe selv, og ikke forventer jeg at andre skal gjøre det heller. Jeg fylte 40 år for tre mnd siden, og det ble ikke feiret på hjemmebane, eller av mine nærmeste. De på jobben derimot ordnet i stand til en liten fest, som jeg ble nødt til å være med på. Det var jo snilt gjort, og det var jo koselig da, selv om jeg ikke er så veldig glad i den slags oppmerksomhet.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 10:43   #6
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5.år?

Jeg forventer på ingen måte at noen skal stelle i stand noe som helst, vil helst ikke ha bursdagsfest *særing*.
Mine bursdager (og samboers) feires i stillhet, kanskje ut og spise med venner eller med sambo (om vi får barnevakt). Og så pleier vi ha nærmeste familie på kaffe og kake, that's it. Passer meg fint.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 10:43   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5.år?

Jeg planlegger gigafest neste år. Da blir jeg tredve.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 10:49   #8
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5.år?

Ikke hvert 5 år. Da mannen fylte 30 (for mange år siden) lagde jeg i stand stor bursdagsfest for ham. Han fikk vite det dagen før da det kom reisende masse venner og jeg tror han hadde en fin feiring. 35 års dagen feiret vi bare oss. Om 2 år fyller han 40 og da må vi vel finne på noe gøy.

Jeg ble 30 for noen mnd siden og forventet ikke at noen skulle gjøre noe for meg, men ei veldig god venninne og mannen min ordnet sammen en kjempefin fest for meg med 30 andre venner og det var kjempekos. Syns storfest hvert 10 år rekker i massevis.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 10:49   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5.år?

Forventer det ikke og ikke legger jeg opp til noe heller. Eller neste år blir jeg 30 da planlegger jeg å tamed mine nærmeste venninner på hyttetur.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 10:55   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5.år?

Det kan vel hende at jeg forventer en liten ekstra oppmerksomhet når jeg blir 40 år om et par år.... (Les tur sammen mannen eller noe sånt) Ellers er jeg ikke glad i så mye ekstra oppmerksomhet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:00   #11
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5. år?

Jeg har feiret 25- og 30-årsdagen min og har (naturligvis) ordnet det selv. Mest for å ha en anledning til å ha en litt større fest, som folk langveis fra også føler seg forpliktet til å delta på.

35-årsdagen tenker jeg forbigås i stillhet, (det er vel ikke noe spesielt? ) men 40-årsdagen har jeg tenkt å dra på hyttetur med mine nærmeste venninner. Utagerende festing blir mindre sjarmerende med tiden.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:01   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5. år?

Vi har vel ikke begynt å feire før etter fylte 70, altså 75, 85 osv. Siden mannen og jeg er ganske langt derfra foreløpig, så har ikke problemstillingen vært oppe til vurdering hos oss enda.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:05   #13
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5. år?

NTB har en egen jubilanttjeneste som de fleste lokalaviser bruker. Der opererer de med hele 10-år, helt til man er 60. Derfra er man jubilant hvert. 5. år. Jeg synes den forskjellsbehandlingen er litt makaber. Selvfølgelig må vi feire oftere - du har jo ikke så lenge igjen, lissom.

  Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:06   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5. år?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

NTB har en egen jubilanttjeneste som de fleste lokalaviser bruker.


Jeg synes det er litt foruroligende at de starter å markere det når man fyller 40. Giiid, du har levd til å bli 40?! Wow, gratulerer! Det må vi nevne i lokalavisa.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:08   #15
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5. år?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg synes det er litt foruroligende at de starter å markere det når man fyller 40. Giiid, du har levd til å bli 40?! Wow, gratulerer! Det må vi nevne i lokalavisa.

I vår lokalavis publiseres alle "jubilanter" fra de er 20.

  Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:08   #16
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5. år?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg synes det er litt foruroligende at de starter å markere det når man fyller 40. Giiid, du har levd til å bli 40?! Wow, gratulerer! Det må vi nevne i lokalavisa.

Ja, sånn sett er det jo ingen stor prestasjon å runde 25 heller...

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:09   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5. år?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

I vår lokalavis publiseres alle "jubilanter" fra de er 20.

Seriøst? Wow. Det får'n si. Det må da skje fryktelig lite der du bor hvis slike markeringer skal være av interesse.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:10   #18
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5. år?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

I vår lokalavis publiseres alle "jubilanter" fra de er 20.

Det sier sikkert litt om avisas størrelse og opplag?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:14   #19
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5. år?

Verken lager i stand eller forventer noe. Jeg kan ikke fordra å feire egen bursdag, "jubileum" eller ikke. Informasjonen om lokalavisene føyer seg bare i rekken av gode grunner til aldri mer å bo på landet.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 11:17   #20
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ekstra oppmerksomhet hvert 5.år?

Jeg legger ikke opp til noe spesielt hvert 5. år, men hvert 10. år.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no