Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Jul i Prøysenland

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-12, 10:16   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jul i Prøysenland

Noen som har bestilt billetter til Jul i Prøysenland på Trøndelag Teater, eller som har tenkt seg dit?

Jeg har som juleforestillingen på Trøndelag teater som fast juletradisjon, og i år skal begge jentene (4 og 7 år) få være med. Det er mulig stykket kan passe for treåringene også, men de strever såpass med å sitte stille og ikke minst tie stille, at jeg tror jeg drøyer enda et år.

Jeg har ikke så veldige forventninger til dette stykket da, men skal stille med åpent sinn.

Vi skal dit første uka i desember, forresten.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 10:21   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.892
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Har litt lyst, men usikker på om det er noe for 3,5-åringen. Hun er ikke veldig tålmodig av seg. Men vi skal på Julestemning i Olavshallen.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 10:24   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Har litt lyst, men usikker på om det er noe for 3,5-åringen. Hun er ikke veldig tålmodig av seg. Men vi skal på Julestemning i Olavshallen.



Gutta mine er også tre og et halvt, og de kan nok la seg fenge av stykket, siden det er mye musikk, men de er så høylytte og entusiastiske at jeg blir litt svett av tanken på å ha de med. Så de får være hjemme et år til. Fire og et halvt-åringen er også entusiastisk på en svært høylytt måte, så jeg får nok nok med henne.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 10:36   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Vi har billetter, straks-treåringen skal debutere som publikummer. Litt usikker på om det går, men vi prøver oss. Vi skal uansett gå to voksne, sånn at en kan gå ut med henne hvis det skjærer seg.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 10:58   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Vi så dette for noen år siden. Det var overraskende festlig og koselig.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 12:24   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Jeg vurderer å dra med gutta boys.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 12:53   #7
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Se, der var en tråd jeg ikke så tidligere i dag.

Jeg var med eldste (da 4) i 2008, vurderer å dra med begge jentene i år. Men så var det finne egnet dato og sånn da.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 13:03   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Vi var på det for tre år siden, og jeg ville ikke tatt med min treåring tror jeg. Hun ville nok ikke klart å holde fokus så lenge på den forestillingen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 14:01   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Jeg skal. Skal være med min mor, mine tantebarn på tre og et halvt og åtte år pluss junior på fire og et halvt. Litt spent på de to minste egentlig. Hva med baby på slikt arrangement? kan de være med i bæresele og uten å betale for de? Eller best å la han være hjemme med flaske og far?

Vi skal den 30.nov

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 14:21   #10
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg skal. Skal være med min mor, mine tantebarn på tre og et halvt og åtte år pluss junior på fire og et halvt. Litt spent på de to minste egentlig. Hva med baby på slikt arrangement? kan de være med i bæresele og uten å betale for de? Eller best å la han være hjemme med flaske og far?

Vi skal den 30.nov

Det går sikkert veldig fint. Litt av greia med oss at det er jo to tre og et halvt-åringer, ikke "bare" en. (Men jeg hadde latt baby vært hjemme med far og kostet på meg en liten pause om jeg var deg.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 14:25   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Min mor tenkte nemlig hun kunne ta med seg disse tre alene, men jeg forbarmet meg over henne. I tilfelle noen blir redde for høy lyd, noen blir lei osv. Da er det dumt hvis alle må ut. Tror mini får bli hjemme ja. God anlednign til å øve seg på flaske forresten for jeg har tenkt meg på julebord helga etter.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 16:11   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.828
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Vi så dette for noen år siden. Actiongutta syntes det var litt kjedelig, synes jeg å huske. Koselig nok syntes jeg, bedre enn Gråtass jul. :grøss:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 17:13   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Da jeg så overskriften, så jeg for meg at vi kunne ha romjulsdate med cuya-familien. :feirer jul i Prøysen-land:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 17:58   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Jeg og barna skal dit den 15.desember. Det var ganske utsolgt allerede så jeg.
Mannen vil ikke være med () - så jeg tar med ei venninne.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 18:02   #15
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Jeg har tenkt tanken, men regner ikke med at jeg klarer å sitte i ro på en sånn forestilling så lenge.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 11:03   #16
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Da har vi vært der. Ungene koste seg veldig og jeg syntes det var ok selv også. Det eneste var at Jo Plassen var urovekkende lik baby steve i mad tv og det var ganske disturbing.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 23:29   #17
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Hva synes dere andre da?

Jentene likte det godt, og jeg syntes det var morsomt innimellom, men både jeg og eldste syntes de to forrige juleoppsetningene var flere divisjoner bedre. Dette var litt anmasende, egentlig. Den der innrøykte, forfylla-utseende Verdalsjulenissen var jo egentlig det beste med forestillingen, og det sier vel det meste.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 00:04   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Vi så den for noen uker siden. Jeg var litt lunken, men barna vi dro sammen med likte det veldig godt og var svært så entusiastiske. Det er jo tross alt det viktigste.
Jeg kunne ønske de sang enda mer og at historien ikke var så tynn.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 17:00   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Vi skal neste helg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 17:47   #20
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i Prøysenland

Treåringen fikk umiddelbart panikk, så vi forlot salen etter sju minutter. (Jeg fikk litt panikk jeg også, så det var egentlig like greit. Hektiske greier!) I følge telefonrapporten syntes seksåringen at det var fantastisk, han var nok nærmere målgruppa enn det jeg og lillesøstra var.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no