Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Håndhilser ikke på damene...

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-08, 09:32   #41
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.109
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Nabbe: Kunne ikke mannen din vært gynekolog, kirurg, fysioterapeut, ambulansemedarbeider, sykepleier eller hatt andre yrker hvor man må ta på kvinner? Skal det være egne klinikker, sykehus og ambulanser for menn/kvinner? Eller kan muslimske menn ta på andre steder på kvinnekroppen i yrkes medfør men ikke i hånden?


Sist redigert av Nooria : 30-01-08 kl 10:10.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 09:38   #42
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg har aldri opplevd fra menn at de presser enda en gang og enda en gang på å skulle håndhilse, men mannen min opplever det ofte fra kvinner, selv når han tar hånda til brystet og bukker litt lett.

Ah, en med kunnskap. Nabbe; Hvorfor håndhilser ikke menn på damer? Eller er det begge kjønn dere ikke håndhilser på? Kan du ikke forklare litt mer?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 09:39   #43
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Nabbe: Kunne ikke mannen din vært gynekolog, kirurg, fysioterapeut, ambulansemedarbeider, sykepleier eller hatt andre yrker hvor man må ta på kvinner? Skal det være egne klinikker, sykehus og ambulanser for menn/kvinner. Eller kan muslimske menn ta på andre steder på kvinnekroppen i yrkes medfør men ikke i hånden?

Det er vel knapt noen yrker man kan unngå å ha med kvinner å gjøre i et såpass likestilt samfunn som vi har. De eneste unntakene er vel kanskje dragqueen og katolsk prest.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 09:49   #44
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.109
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er vel knapt noen yrker man kan unngå å ha med kvinner å gjøre i et såpass likestilt samfunn som vi har. De eneste unntakene er vel kanskje dragqueen og katolsk prest.

Sant nok, men i noen av de yrkene jeg nevner vil de måtte ta på kvinner for å forhindre død.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:10   #45
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Det er jo dumt at mannen har søkt seg til et yrke der det er en del av opplegget å håndhilse. Mest dumt for ham, han må jo bli lei av å avise håndhilsere mange, mange ganger daglig.

Jeg klarer ikke å bli så opprørt over at noens kultur/ religion gjør det vanskelig for dem å håndhilse. Håndhilsing er ikke viktig, den har ingen funksjon som et vennlig blikk eller noen høflige ord/ forklaring ikke kan oppveie.

Jeg møter ofte menn fra latinske land i jobbsammenheng, og jeg syns den evindelige kyssingen fra kinn til kinn 3-4 ganger kan være minst like irriterende som at en muslimsk mann ikke vil håndhilse på meg. Slikt er bare høflighetsfraser, det er ikke viktig, og jeg trodde egentlig FPere var litt mer tolerante enn det som kommer frem i denne tråden.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:23   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.326
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg lurer på hvordan det hadde blitt oppfattet om en norsk mann av religiøse hensyn nektet å håndhilse på en muslimsk mannlig pasient. Det ville vel blitt oppfattet rasistisk ganske umiddelbart vil jeg tro eller tar jeg feil?


Jeg går ut i fra at denne mannen ikke håndhilser på muslimske kvinner heller, så rasisme er vel egentlig ikke temaet. (Og han håndhilste jo på etnisk norske menn.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:24   #47
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

og jeg trodde egentlig FPere var litt mer tolerante enn det som kommer frem i denne tråden.

Den som er 100% tolerant og fordomsfri, vennligst rekk opp hånden .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:26   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.326
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nei rasisme er ikke temaet, men jeg tror man hadde konkludert veldig raskt med rasisme om det hadde vært tilfellet den veien. Det kan jo hende at den norske religiøse mannen ikke hadde hilst på norske kvinner heller.

Jeg ser ikke sammenhengen? Her er det snakk om en mann som ikke håndhilser på kvinner, det har ikke med rase, men med kjønn å gjøre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:29   #49
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg klarer ikke å bli så opprørt over at noens kultur/ religion gjør det vanskelig for dem å håndhilse. Håndhilsing er ikke viktig, den har ingen funksjon som et vennlig blikk eller noen høflige ord/ forklaring ikke kan oppveie.

opprørt blir jeg ikke akkurat, men når vi ikke møtes av en forklaring, og jeg skjønner at det bare er damene som ikke håndhilses, da blir jeg litt provosert.

Sitat:

Jeg møter ofte menn fra latinske land i jobbsammenheng, og jeg syns den evindelige kyssingen fra kinn til kinn 3-4 ganger kan være minst like irriterende som at en muslimsk mann ikke vil håndhilse på meg. Slikt er bare høflighetsfraser, det er ikke viktig, og jeg trodde egentlig FPere var litt mer tolerante enn det som kommer frem i denne tråden.

Ja det er også uvant/ubehagelig, men jeg "lider meg gjennom" slikt, nettopp fordi det er å være høflig. Da vi var i Italia for to år siden og besøkte noe fjern slekt måtte jeg forklare for ungene at det var slik de hilste, og ungene syntes det ble MANGE klemmer fra villt fremmede. De modererte seg litt når de så at ungene var uvant med det, men litt kyssing ble det

Føler meg ellers nokså tolerant. Men mener som flere andre at det er forskjell på privat og jobb.
(dessuten er vel FPere forskjellige de og, eller skal alle ha de samme "politiske korrekte meninger"?)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:36   #50
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.995
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det er jo dumt at mannen har søkt seg til et yrke der det er en del av opplegget å håndhilse. Mest dumt for ham, han må jo bli lei av å avise håndhilsere mange, mange ganger daglig.

Jeg klarer ikke å bli så opprørt over at noens kultur/ religion gjør det vanskelig for dem å håndhilse. Håndhilsing er ikke viktig, den har ingen funksjon som et vennlig blikk eller noen høflige ord/ forklaring ikke kan oppveie.

Jeg møter ofte menn fra latinske land i jobbsammenheng, og jeg syns den evindelige kyssingen fra kinn til kinn 3-4 ganger kan være minst like irriterende som at en muslimsk mann ikke vil håndhilse på meg. Slikt er bare høflighetsfraser, det er ikke viktig, og jeg trodde egentlig FPere var litt mer tolerante enn det som kommer frem i denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva er toleranse egentlig? Er det tolerant å godta all oppførsel fra andre?

Jeg undrer meg sammen med Fnatten.

Jeg syns ikke det er de som blir irritert eller såret av å ikke bli hilst på mens mannen tydelig kan håndhilse på deres mannlige kolleger som er lite tolerante.
Jeg syns det vitner om lite forståelse for den kulturen man lever i hvis man helt åpenlyst behandler menn og kvinner forskjellig. Og hvis forståelsen og kunnskapen er der, så syns jeg mannen som insisterer på å ikke berøre kvinner virker litt full av seg selv og egen hellighet.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:43   #51
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det er jo dumt at mannen har søkt seg til et yrke der det er en del av opplegget å håndhilse. Mest dumt for ham, han må jo bli lei av å avise håndhilsere mange, mange ganger daglig.

Jeg klarer ikke å bli så opprørt over at noens kultur/ religion gjør det vanskelig for dem å håndhilse. Håndhilsing er ikke viktig, den har ingen funksjon som et vennlig blikk eller noen høflige ord/ forklaring ikke kan oppveie.

Jeg møter ofte menn fra latinske land i jobbsammenheng, og jeg syns den evindelige kyssingen fra kinn til kinn 3-4 ganger kan være minst like irriterende som at en muslimsk mann ikke vil håndhilse på meg. Slikt er bare høflighetsfraser, det er ikke viktig, og jeg trodde egentlig FPere var litt mer tolerante enn det som kommer frem i denne tråden.

Høflighetsfraser er viktige. At de ikke er det for deg er nå din sak. Men jobber man i et yrke som har med andre å gjøre så er det faktisk veldig viktig for å etablere tillit.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:53   #52
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.282
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Denne diskusjonen fikk meg til å tenke på et møte jeg hadde i Italia for en client fra Oman. Når møtet begynnte håndhilste alle på hverandre og jeg fikk svært slappe håndtrykk fra de mannlige representantene fra Oman. Etter at møtet var ferdig, og jeg tydeligvis hadde satt meg i respekt, kom de og sa takk for seg med et skikkelig håndtrykk. I tillegg hadde vi en lang diskusjon om faglige saker i løpet av møtet, der de tydelig så meg rett i øynene, noe jeg har erfart at muslimer ikke nødvendigvis gjør.

Jeg legger til at den italienske damen kom i drakt med svært kort skjørt. Jeg hadde drakt med bukse av hensyn til muslimene

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:56   #53
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Jeg KAN ikke nok ser jeg - kan noen forklare en stakkars ignorant om dette er en muslimsk greie eller ikke? At ikke kvinner skal håndhilses på? Det har ikke jeg fått med meg, men jeg dytter jo tvangspreget neven i brystet på absolutt alle (DET har vi tross alt lært på doktorskolen). Hva er rasjonalet bak det hvis det stemmer?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 11:07   #54
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Denne mannen er nok veldig usikker og fortvilet over situasjonen selv tipper jeg. Det er nok vanskelig for han også å bryte med tradisjonen og troen han kjenner. Det kan jo hende det går an å prate med han om dette og forklare hvorfor det er viktig at han håndhilser på både kvinner og menn, og at det er forferdelig uhøflig å ikke gjøre det?

En i min nærmeste familie jobbet nettopp tett sammen med en mann fra Saudi Arabia i et par uker, og han slet virkelig veldig med kulturkonfliktene. Alt fra å ta opp noe med kvinnelige medarbeidere til nordmenns uformelle omgangsform, tiltale sjefen ved fornavn og ikke tittelere med "boss" for eksempel klarte han rett og slett ikke å få seg til. I tillegg kom usikkerhet om hvorvidt ting inneholdt svinekjøtt eller alkohol, og da de skulle ha et harmløst lotteri, så var han på nippet til å ringe hjem til moren sin i Saudi for å spørre henne om han kunne delta. Mannen var 28 år og var virkelig usikker og i tvil om hvordan han skulle forholde seg til ting.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 11:20   #55
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Har jobbet med en muslim.
Han hadde alltid hansker på når han skulle inn til kvinnelige pasienter.
Han tok de på seg i gangen før han gikk inn.
Han NEKTET å ta i en dame uten hanskene på.
Mannfolka var helt greit.
Smurte mat, ga medisiner med hansker.
Han kastet de umiddelbart i søppelet når han kom ut. Lommene var alltid fulle av hansker.

Han fikk etterhvert så mange klager av pasienter og pårørende at han mistet vikar jobben sin da han nektet å slutte med hansker på kvinnelige pasienter.

Han håndhilste heller ikke på kvinnelige ansatte.
Men han smilte og nikket og var hyggelig sånn sett.

Og når han skulle stelle de eldre kvinnene så var det ikke rare stellet, da han helst ville slippe og heller ha kun mannlige pasienter.

Han varte ikke mange mnd for å si det slik.

Vi har mange muslimer på jobb og han er den eneste som er slik.
De andre klemmer og håndhilser på oss damer.
Gir oss en klapp på skulderen etc.

Så jeg er litt spent på om dette er en muslimsk greie eller om det er kultur eller andre ting.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 11:25   #56
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

er nettopp det som var så feil i går. Dette var noen som skulle melde seg som blodgiver eller gi for aller første gang (jeg husker ikke, for jeg hadde ikke henne).

Nå ble jeg forvirre her. Er det mann eller dame studenten er?

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 11:31   #57
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
 
5barnsmor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 602
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Muslimer skal ikke håndhilse på en av det annet kjønn, det gjelder både mann og kvinne.

__________________
gutt 1995, jente 1996, jente 1998, jente 2002, gutt 2005 og jente 2009
5barnsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 11:34   #58
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Nå ble jeg forvirre her. Er det mann eller dame studenten er?

beklager, dårlig skrevet. Skulle skrevet: jeg hadde ikke den kvinnelige BLODGIVEREN.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 11:41   #59
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er helt enig med esme m.fl. i at man kan forvente at folk hilser skikkelig i den type yrke. Rett og slett.

Signerer.
Nå vet ikke jeg hva slags yrke han skal ha i helsevesenet, men om han skal jobbe som f.eks sykepleier, blir det vel litt merkelig at han fint kan vaske damer i baken, men håndhilse? Eller skal han velge bort alle slike "dame-jobber"?
Hvordan vil han da oppføre seg overfor kvinnelige pasienter? Jeg hadde ikke likt meg overhodet, om den mannlige sykepleieren som skulle ta seg av meg ikke ville ta meg i hånda!

  Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 11:47   #60
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av 5barnsmor, her.

Muslimer skal ikke håndhilse på en av det annet kjønn, det gjelder både mann og kvinne.

...men jeg tror vi kan konkludere med at det er en praksis som ikke alle muslimer etterlever, all den tid vi er ganske mange kvinner som faktisk har håndhilst på muslimske menn. Kanskje rett og slett muslimer er slik ganske mange andre praktiserende religiøse - de legger til og trekker fra etter eget tilgodebefinnende? Religion er jo for de fleste en personlig ting, og svært få mennesker lever (heldigvis...) 100% etter skriften.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no