Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du latt håret bli grått?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du latt håret blir grått?
Ja, og eg er under 40 5 4,59%
Ja, og eg er over førti 8 7,34%
Nei. Ikkje enno 53 48,62%
Nei, erru gærne? 43 39,45%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-15, 13:54   #241
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg er 45, og er ikke helt grå, men jeg tipper at om jeg hadde sluttet å farge det, så hadde det vært ganske brede striper med grått.

Problemet er at jeg ikke tror jeg vil kle blondt hår, har aldri kledd det, jeg er en veldig mørk type, og håret mitt har ikke blitt særlig bleket om sommeren heller. Men jeg tror at grått vil stå til hudfargen min. Men det er det der å føle seg klar for å la det bli grått.

Har en kollega med langt tykt hår som har latt håret gro grått nå i noen måneder. Hun har glansvask i, og selv om det ikke har grodd helt ut ennå, så er det faktisk veldig fint. Men hun er tross alt ti år eldre enn meg.

Kan signere dette! Jeg farger hver måned, riktignok nå med en noe lysere brun, så kanskje jeg over lang tid kan venne meg til å bli lysere, og så kanskje grå om 10-15-20 år. Eller hvit da. Kanskje. Eller kanskje ikke.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 13:55   #242
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Da har jeg avtalt å skulle bleike i striper og prøve å farge grå striper til torsdag. Søstra mi er sertifisert fargeekspert, og denne gangen tar vi det i salongen på jobb slik at hun har tilgang til alt av farger og kan justere underveies. Blir veldig spennende. Jeg har vært vant til å farge i alle regnbuens farger før jeg, og er ikke redd for å teste ut nye ting, men jeg merker at det er ekstra spennende å skulle bli grå altså. Men som all annen hårfarge, det er jo bare å justere igjen om man ikke trives med det!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 13:56   #243
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Så spennende, håper vi får se resultatet!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 13:58   #244
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Da har jeg avtalt å skulle bleike i striper og prøve å farge grå striper til torsdag. Søstra mi er sertifisert fargeekspert, og denne gangen tar vi det i salongen på jobb slik at hun har tilgang til alt av farger og kan justere underveies. Blir veldig spennende. Jeg har vært vant til å farge i alle regnbuens farger før jeg, og er ikke redd for å teste ut nye ting, men jeg merker at det er ekstra spennende å skulle bli grå altså. Men som all annen hårfarge, det er jo bare å justere igjen om man ikke trives med det!

Spennende.

Mitt alternativ er også å striper farger, kanskje en gylden og en kald nær min opprinnelige farge. Har blitt anbefalt tynne striper med hette for å få de tynne og etterveksten mest mulig usynlig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 13:59   #245
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.213
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg har en gråspettet stripe oppe i hårfestet på den ene siden. Jeg farger, men de grå hårene er omtrent som glass, så fargen sitter ikke veldig godt i. Så gradvis venner jeg meg til denne stripen, noen uker her og der, så får jeg se hva jeg gjør med den etter hvert.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 14:00   #246
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.867
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Du ser jo ut som at du har samme fargetone som meg, LaBanga. Hvilken farge farger du med?
Jeg bruker lysere og lysere. Nå bruker jeg nr. 6

Blir spennende å se deg da. Kanskje jeg også skal tørre å la frisøren farge/stripe mitt hår.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 14:03   #247
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg er også på nr. 6 nå. Det er også ca. slik jeg var om somrene før da jeg var ung og ikke farget, så ikke helt ille.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 16:07   #248
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Vet ikke helt hvilken fargenummer jeg bruker, men er som regel brun/askebrun/mørk brun. Har også hatt en del sterke rødfarger på håret. Så varierer veldig, er ikke spesielt trofast mot farger.

Men jeg har ikke så fryktelig lyst til å farge det stadig mer lysere brun. Moren min har gjort det, og jeg synes det veldig fort ser blast og tørt ut. Jeg må ha det i litt kalde farger, eller skikkelig knallrødt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 21:51   #249
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.213
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Og så er jeg så glad for denne tråden! Jeg vet altså ikke hva jeg skal gjøre med farge etter hvert, men jeg liker at "la det bli grått" har blitt ett av flere valg. Jeg liker mange muligheter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 21:54   #250
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.931
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg har en god del grått i håret etter å ha sluttet med farging i mars for 2 år siden, men etter å ha sett bildene jeg prøvde å ta i dag innser jeg at jeg trenger en god klipp Så de bildene får dere ikke se!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 21:57   #251
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.902
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg har ikke farget håret på flere år, og det begynner å bli grått. Mannen ler bare hånlig av meg når jeg klager over grått hår. Men han er helt grå, så jeg skjønner jo reaksjonen hans.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 10:35   #252
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg har tatt meg flere ganger over å si positive ting om andre ukjente damers grå hår i det siste. Type i garderoben på treningen og annet ...

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:28   #253
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.703
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg ser ut omtrent som deg, LaBanga, men er 36 år.

Jeg også, jeg er 37. Nå har jeg akkurat vært hos frisøren og farget og stripet. Men jeg lurer stadig vekk på om når jeg skal være klar for å la det bli grått. Jeg kler absolutt ikke lyst hår. Det har jeg testet ved flere anledninger i yngre dager, og jeg kler det bare ikke.

Jeg kler varme, gyldne farger, og da blir vel grått helt feil? Jeg tipper jeg kommer til å se skikkelig blass ut. Jeg som egentlig er ganske gylden i huden.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:53   #254
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Gylne farger og grått kan også bli bra. Jeg har googlet for å finne eksempler til jeg skal i ilden i morgen, og her er jo noen med gyldenbrunt i bunn med grå striper. Funker det også.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 15:00   #255
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.703
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Ja, det var litt kult faktisk!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 20:51   #256
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.867
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Blir spennende, LaBanga. Håper vi får se.

Jeg er for mørk til å tørre noe sånt enda. Synes det blir altfor mye lyst i.
Kunne godt tenke meg å prøve noen gylne striper, sånn som dette.



Damen heter, ironisk nok, Linda Gray. Hun skjuler det godt og hun er dessuten 75!!! år. Født i 1940.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 17-06-15 kl 21:03.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 20:59   #257
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Sue-Ellen Ewing, jo! Hun har åpenbart hatt råd til en av de dyktigere kirurgene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 21:02   #258
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.867
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Mener du hun fra Dynastiet? Het ikke hun Sue.. husker ikke, jeg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 21:03   #259
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Fra Dallas.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 21:33   #260
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg kler rett og slett ikke gyldne striper, og siden etterveksten er så grå, så hjelper det ikke for å skjule at den kommer, så da tenker jeg at poenget bortfaller og jeg kan liksågodt farge det mørkt.

Men den fargen er jo veldig fin på andre enn meg da.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no