Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Får man brukt opp gamle kupongkort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-13, 21:41   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Får man brukt opp gamle kupongkort?

Jeg skal ta (lokal)tog i morgen, for første gang på lenge og har forstått at man ikke lenger får kjøpe kupongkort. Får jeg brukt opp det kortet jeg allerede har? (Og hvis ikke; hvordan i alledager skal jeg få kjøpt billett hvis ikke? Ubetjent stasjon og telefon uten appmulighet)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 21:47   #2
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får man brukt opp gamle kupongkort?

Ja, de kan brukes til og med 30. april 2013.
http://ruter.no/no/billetter/prisend...gkort-stopper/

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 21:49   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får man brukt opp gamle kupongkort?

Jeg synes det er så dårlig at det er SÅ kort tid på å bruke opp. Jeg har jo hatt slike kort nettopp fordi jeg sjelden tar tog, og kjøpte et nytt kort tid før de sa de skulle slutte å selge det fra 1. februar.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 21:52   #4
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får man brukt opp gamle kupongkort?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg synes det er så dårlig at det er SÅ kort tid på å bruke opp. Jeg har jo hatt slike kort nettopp fordi jeg sjelden tar tog, og kjøpte et nytt kort tid før de sa de skulle slutte å selge det fra 1. februar.

I siste avsnitt på informasjonssiden jeg har linket til står følgende:
"Du kan få tilbake pengene for ubrukte kupongkort ved Ruters kundesenter eller et av våre servicepunkter."

Kanskje du skal prøve å få tilbake pengene for kortet du har og heller kjøpe reisepengekort eller laste ned mobilappen?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 21:56   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får man brukt opp gamle kupongkort?

Men kortet er jo påbegynt. Hvor servicepunktene er er jeg sannelig ikke sikker på heller, de legger jo ned det som er av bemannede steder. Har lastet ned appen. Jeg synes likevel ikke det er urimelig å la kortene løpe ut året.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 21:58   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får man brukt opp gamle kupongkort?

Lurer inn et spørsmål angående kupongkort; kan man bruke kupongkort for voksne til barn?
Fikk et av svigermor og skal ha med eldste på bussen i morgen(selv har jeg 30-dagers), tenkte å bruke det hvis det går.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 22:00   #7
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får man brukt opp gamle kupongkort?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Men kortet er jo påbegynt. Hvor servicepunktene er er jeg sannelig ikke sikker på heller, de legger jo ned det som er av bemannede steder. Har lastet ned appen. Jeg synes likevel ikke det er urimelig å la kortene løpe ut året.

Ah... Ja, kanskje du ikke får refundert som gjenstår av et brukt et nå lengre. Jeg husker nemlig at jeg fikk det da de gjorde en eller annen slags endring i billettpriser (eller hva det var) rett etter at jeg flyttet til Oslo. Da fikk jeg refundert 4 klipp på et fleksikort på Trafikanten. Derfor tenkte jeg ikke på at du ikke ville få refundert kortet ditt siden det var påbegynt.

Du kjenner ikke noen som bruker slikt litt oftere, som vil kjøpe det av deg da? :løsningsorientert:

Ellers er jeg enig i at det er litt i overkant kort tid på å få brukt opp de gamle kortene.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 22:01   #8
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får man brukt opp gamle kupongkort?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Lurer inn et spørsmål angående kupongkort; kan man bruke kupongkort for voksne til barn?
Fikk et av svigermor og skal ha med eldste på bussen i morgen(selv har jeg 30-dagers), tenkte å bruke det hvis det går.

Kan ikke skjønne at det skal være noen regel mot å betale for mye for å reise med kollektiv transport? Men man vet jo aldri. Plutselig har de en eller annen dusteregel for sånt også.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 22:31   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får man brukt opp gamle kupongkort?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Kan ikke skjønne at det skal være noen regel mot å betale for mye for å reise med kollektiv transport? Men man vet jo aldri. Plutselig har de en eller annen dusteregel for sånt også.

Var det jeg også tenkte, derfor forhørte jeg meg her.
Får ta med kontanter for sikkerhets skyld.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 11:28   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får man brukt opp gamle kupongkort?

Jeg vet ikke noe om kupongkort, men hvis det er stasjon uten bilettautomat (eller den ikke virker) kan du kjøpe billett på toget uten å betale ekstragebyr. NSB pleier å ha litt sunn fornuft, i motsetning til Ruter.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no