Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør FAU?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-14, 08:55   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Hva gjør FAU?

Jeg har muligens greid å rote meg inn i FAU fra januar av.

FAU er litt "ullent" for meg - hva gjør egentlig FAU?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 10:04   #2
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hva gjør FAU?

FAU representanten representerer alle foreldrene i klassen på faumøtene. Beskjeder fra FAU og til alle sendes via representanten. Her diskuterer FAU sikkerhet på skoleveien, vedlikehold av uteområder, fordeler oppgaver blant de ulike klassene feks 17. mai, bokcafe ol. FAU er alle klassekontaktenes fellesforum. Lykke til, det ikke uoverkommelig med arbeid

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 10:16   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør FAU?

FAU = foreldres arbeidsutvalg og samler alle klassekontakter på skolen i et felles fora. Her diskuteres alt fra økonomi, vedlikehold/herverk og trafikksikkerhet til hvordan skolen kan/bør håndtere f.eks mobbing, samarbeid skole-SFO, arrangere 17. mai osv. osv. Vi som er en 1.-10. skole håndterer også søknader om midler til klasseturer og problemstillinger rundt bruk av elektrisk sykkel og moped t/r skolen and so on. Foresatte kan bringe ting videre til klassekontakt som tar det med FAU, som igjen formidler videre til skolens ledels og andre veien ved behov. Hos oss sitter FAU-leder også i skolens styremøter, slik at det er kort vei for FAU å rapportere videre til ledelsen og ta opp aktuelle saker og problemstillinger som måtte foreligge.

Jeg er ny i gamet selv. Har blitt leder på vår skole. Skal holde mitt første møte om få uker, spent på det. Men det går bra. Foruten alt jeg har fått av saker som må bringes den ene eller andre veien, og en vanvittig jobb med å rydde opp i kontakter og informasjon, så virker jobben veldig overkommelig. Jeg har vært på et KOMFUG-møte og et styremøte allerede, og jeg opplever det som veldig interessant og lærerikt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 10:19   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør FAU?

Her er min tråd: http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=fau-leder

Selv om mye av det gikk på lederrolle, så er det jo en del info om hvordan FAU er organsiert flere andre steder, hva de gjør, hvor ofte de møtes osv. Nyttig.

Sjekk også www.fug.no for mer informasjon om FAU.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 14:20   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.777
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør FAU?

FAU er så viktig og relevant som man gjør det til. FAU har vært viktig for oss for prinsipielle ting, trafikksikkerhet, skolebusser, inkluderende skolemiljø, likeverdig julemarkering med og uten kirkegang, ivareta gratisprinsippet i skolen uten egenandeler, styrke foreldrene i rollen ved stormøter om nettvett, mobbing, kosthold m.v., informasjon til foreldrerepresentanter om skolens drift, byggeprosesser, lærerkabaler, nedskjæringer osv.

I tillegg endel sosiale ting som FAU enten bidrar økonomisk til (arrangementer for fastsatte skoletrinn, f.eks. får avgangsklassen hvert år et beløp til en liten markering) eller sørger for at kommer i gang og skjer (f.eks. 17. mai, som 3. klasse har ansvar for hos oss).

FAU kan også være et organ som setter i gang større ting, f.eks. å søke stiftelser om nærmiljøanlegg o.l. (søknader fra offentlige etater får vanligvis nei, men hvis det er FAU som søker kan det hende man kan få midler). Det krever imidlertid gjerne egenkapital og/ eller dugnadsinnsats - så hos oss har vi ikke gjort det.

Som FAU-representant får man hos oss veldig mye informasjon som vanlige foreldre ikke får sånn uten å spørre, så må si det var veldig nyttig og lærerikt.

Charlie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 15:27   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør FAU?

Jeg er i FAU og i KUF og skolens SU. Det blir ca 6 møter før jul totalt, og kanskje 8 etter?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-14, 19:52   #7
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør FAU?

Jeg sa meg fort villig til å sitte i FAU. Min tanke er at det er viktig å delta og være engasjert, og det er mange, mange fordeler.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 10:37   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør FAU?

Jeg er med i FAU på skolen for minsten. Vi skal ha første møte neste uke.

Jeg har vært med i FAU for jentene (hhv 27 og 25 år) for lenge siden, og sittet i Driftsstyret ved barneskolen sønnen min på nå 20 år gikk.

Syntes det er viktig å bidra der man kan. Er også klassekontakt i klassen til minsten, sammen en annen mamma. Det er første gang den andre mammaen er med på slikt, og hun har en tyrkisk bakgrunn og det ser jeg som et kjempepluss. (hun er god venninne også)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 19:42   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør FAU?

Ble visst leder også jeg. Men helt ok.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 08:13   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør FAU?

Det er rart det der, vips er man leder, har jeg hørt ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no