Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-07, 20:33   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.423
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Forøvrig synes jeg det ER lov å klage over store pupper når de er til belastning for ryggen - enda jeg gjerne skulle hatt litt mer.

Nå var vel ikke poenget hva du personlig synes er lov og ikke (spesifisert i HI), men hva som er "lov" og ikke sånn ellers, ute i samfunnet ... Hva du ikke tør å klage høyt over, fordi du da vil bli uglesett blant dine medborgere.

Eller er det jeg som misforstår HI?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-08-07 kl 20:40.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:36   #42
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Hvis man spør en mann så er det vel forbudt å beklage seg over at man er sliten når man går hjemme med småbarn. Hisker nå jeg gikk hjemme med småen første året og mannen kom hjem sent fra jobb: "Ja men du kan vel ikke være sliten, du går jo "bare" hjemme hele dagen. Jeg jobber." Som om huset og ungene ordner seg av seg selv.

Ellers så blir det feil å klage over dårlig råd når man har hus, hytte, campingvogn, bil etc,- Greit at det koster en del å betjene lånene, men man har jo tross alt valgt det selv.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:36   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.423
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Er det lov å klage over at det er for mye fotball på TV. Og langrenn og Bjørn Dæhlie?

Generelt ja, men jeg tror ikke det var lov å klage over at Lillehammer-OL tok opp for mye sendetid ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:39   #44
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nå var vel ikke poenget hva du personlig synes er lov og ikke (spesifisert i HI), men hva som er "lov" sånn ellers, ute i samfunnet ...

ja, men jeg mener at det er lov (sånn i samfunnet generelt) å klage på det jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:41   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.423
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

ja, men jeg mener at det er lov (sånn i samfunnet generelt) å klage på det jeg.

Ja, det er vel kanskje godtatt. Mer godtatt enn at menn klager over stor tiss i allefall ... (noe som av andre vil bli oppfattet mer som skryt enn som oppriktig klaging)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:09   #46
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, det er vel kanskje godtatt. Mer godtatt enn at menn klager over stor tiss i allefall ... (noe som av andre vil bli oppfattet mer som skryt enn som oppriktig klaging)

Nei, det er det ikke lov å klage over nei! - Forøvrig lurer jeg på om mange menn har lyst til å klage over det...Eller om det damene som har lyst til å klage på menn med stor penis

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:19   #47
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.764
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Jeg overhørte en samtale i går:

Dame1 (ca 50 og normalt slank): Huff, jeg skal begynne på Grethe Roede for dette går ikke lenger. Jeg holder på å bli feit og snart passer ikke klærene mine, osv...
Dame2 (ca 40 og sykelig overvektig): Åja...

Det synes jeg var en upassende ting å si. Jeg forstår at noelunde normalvektige ønsker å slanke seg, men å si det til en som så tydelig har vektproblemer ble litt flaut.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:41   #48
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Her på Sunnmøre så mener vi østlendinger ikke har lov å klage over været (kanskje med unntak av i år). En dårlig sommer østafor er en fin her.

Hva slags tull er det. Synes stadig jeg hører fra andre landsdeler at vi på østlandet ikke kan klage på ditt og datt (glatt føre, mye snø, regnfull sommer) Selvfølgelig er overdreven klaging plagsomt, sånn generelt, men man klager ofte utfra en forventning om hvordan ting pleier å skulle være. Når alt er "mot normalt". Jeg forstår at det kan høres massivt ut når mange mennesker klager over noe, for det er faktisk så mange som 2 millioner mennesker som bor i østlandsområde. Er det grunnen til at vi bør dempe oss, støyer vi?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 22:39   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Dette tror jeg det er lite aksept for å klage over:

- For normalvektige å klage over at de har gått opp i vekt (og da ikke bare at det gjøres i upassende settinger, men generelt)
- Å klage på at det er for varmt
- Å klage over at man er "for pen" (fordi man ikke blir tatt seriøst eller fordi ingen er ute etter ens indre verdier eller hva-har-du)
- Folk med mange barn blir nok ofte uglesett om de sukker over at de kan være slitne i blant, siden de har valgt det selv

Jeg syns i grunnen det må være lov å klage over alle disse tingene, så lenge det gjøres nogenlunde med måte, med litt perspektiv, og med en viss takt overfor den det klages til (man trenger jo ikke MALE ut hvor FORFERDELIG FEIT man har blitt dersom man har gått fra størrelse 38 til 40, men det må være lov å si at man ønsker seg tilbake inn i klærne sine).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 23:05   #50
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ellers ikke det hørtes spesielt ille ut å klage på håret sitt til en kreftsyk venninne. Det kommer an på hvordan man gjør det, naturligvis (og hvor stor del av visittiden man bruker på det ), men det må da gå an å føre en alminnelig samtale om alminnelige ting med noen selv om de er syke (og selv om de eventuelt har mistet håret, hvis det var det som var poenget med anekdoten). Det er uhøflig å være veldig selvopptatt, og kanskje særlig overfor noen som har det spesielt vanskelig, men det kan jo heller ikke være slik at man må være bare blid og positiv, eller snakke alvorlig om sykdommen, når man snakker med alvorlig syke. (Da ville jeg blitt lei ganske fort, hvis det var jeg som var syk.)

Det er jeg helt enig i. Man må jo se det litt an så klart, men mitt inntrykk er at mange alvorlig syke ønsker å kunne koble ut og ikke føle at alt handler om sykdommen. Dessuten så er det jo noen som har såpass med selvironi og humor, at de nok hadde syntes det kunne vært litt humoristisk. Men da er dets om sagt viktig å se det litt an.

Ellers så er jeg enig i at det er visse ting man ikke har lov til å klage over, spesielt overfor folk som ikkekalrer å sette seg inn i problemet fordi det har helt andre ting å bekymre seg for, eller bekymrer seg for det motsatte. Men samtidig så er det viktig å være overbærende når folk klager. Det kan være slitsomt å ikke få forståelse for såkalte "luksusproblemer".

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 23:19   #51
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Her på Sunnmøre så mener vi østlendinger ikke har lov å klage over været (kanskje med unntak av i år). En dårlig sommer østafor er en fin her.

I såfall tror jeg innbyggerne i en by lengre sør vil be sunnmøringene klappe godt igjen ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 23:32   #52
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Jeg får en smule fnatt av folk med svært god råd som beklager seg over hvor mye jobb de har med å holde orden på hytter, båten og bilene sine. (Nok av dem rundt meg !)
Blir også ganske provosert når fjortisene i garderoben på Spenst krøker seg sammen for å få frem en pitteliten bilring og sitter høylytt og maser om denne mens jeg står og prøver å få dytta mest mulig ned i buksa mi

Tja, hva mer er forbudt å klage på ? For mye sex kanskje ? For store muskler ?

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 23:35   #53
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.423
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hva slags tull er det. Synes stadig jeg hører fra andre landsdeler at vi på østlandet ikke kan klage på ditt og datt (glatt føre, mye snø, regnfull sommer) Selvfølgelig er overdreven klaging plagsomt, sånn generelt, men man klager ofte utfra en forventning om hvordan ting pleier å skulle være. Når alt er "mot normalt". Jeg forstår at det kan høres massivt ut når mange mennesker klager over noe, for det er faktisk så mange som 2 millioner mennesker som bor i østlandsområde. Er det grunnen til at vi bør dempe oss, støyer vi?

Himmel

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 07:45   #54
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hva slags tull er det. Synes stadig jeg hører fra andre landsdeler at vi på østlandet ikke kan klage på ditt og datt (glatt føre, mye snø, regnfull sommer) Selvfølgelig er overdreven klaging plagsomt, sånn generelt, men man klager ofte utfra en forventning om hvordan ting pleier å skulle være. Når alt er "mot normalt". Jeg forstår at det kan høres massivt ut når mange mennesker klager over noe, for det er faktisk så mange som 2 millioner mennesker som bor i østlandsområde. Er det grunnen til at vi bør dempe oss, støyer vi?

Det er kanskje noe med at Norge er et landstrakt land. Om østlendinger opplever overraskende snø som skaper snøkaos (noe som skjer hvert år), så blir dette slått opp stort i landsdekkende aviser - med grafer, illustrasjoner og masser av bilder. Skjer det samme f.eks i trøndelag (som heller ikke har nærlig snøfulle vintere engentlig) blir det nevn i lokalavisene. Klart: Det er ikke så mange som bor her..(og vi legger tydeligvis om til vinterdekk tidligere ), men ja, jeg opplever gnålinga om f.eks slikt vær som litt støyende. Det er en ting å klage, men ikke i hele landet på en måte. Nå mener jeg egentlig ikke at det er så illle å klage på været, men i og med at du fikk piggene så veldig ut, måtte jeg bare uttale meg.

FOrøvrig synes jeg ikke at det er lov å klage på de som styrer landet/kommunene/fylkene om man selv ikke har vært med å stemt. Det skjer jo likevel og er kanskje helt legalt, men ikke for meg. *går utenom HI spørsmål igjen*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 08:12   #55
Sildre
Endelig på vei oppover!
 
Sildre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 405
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

FOrøvrig synes jeg ikke at det er lov å klage på de som styrer landet/kommunene/fylkene om man selv ikke har vært med å stemt.

Ja, helt enig.

Og litt på siden: Jeg irriterer meg grønn over folk som sier de "ikke er interessert i politikk". Det blir for meg det samme som å si at man ikke bryr seg døyten om hva som skjer med eget og andres liv, og det er helt uforståelig.

*går også utenom HIs spørsmål (igjen)*

__________________
Sildre
Sildre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 08:44   #56
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av him, her.


Eksempelvis: Hvis jeg er laaaaangt over gjennomsnittet pen (altså, dette er et hypotetisk eksempel. ) så er mest sannsynligvis de eneste jeg kan klage til andre veldig pene mennesker, mao veldig få.

Uforglemmelig at Dorthe Skappel satt på Skavland og klaget over at det var mye verre for henne enn for andre å bli eldre - for hun var jo så vant til å være pen... (...vi andre legger ikke merke til rynker og slikt, for vi var jo så stygge i utgangspunktet!)

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

føyer meg til de som sier at en ikke skal klage til de som har det værre - selv om det går an å være misfornøyd og lei seg. Det går et hårfint skille mellom det å lette sitt eget hjerte og det å være sytete og selvopptatte.



Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Er det lov til å klage over at andre klager forresten?

Det gjør jeg stadig - selv om det igrunnen er selvmotsigende.

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Hvis man spør en mann så er det vel forbudt å beklage seg over at man er sliten når man går hjemme med småbarn. Hisker nå jeg gikk hjemme med småen første året og mannen kom hjem sent fra jobb: "Ja men du kan vel ikke være sliten, du går jo "bare" hjemme hele dagen. Jeg jobber." Som om huset og ungene ordner seg av seg selv.

HELDIGVIS er ikke min mann slik. Det hadde blitt skilsmisse og evig bitterhet om han ikke hadde hatt forståelse for hvor slitsomt jeg syntes det var å være "bare hjemme" da jeg var i min første barselspermisjon. Ungen gråt og jeg gråt - og på kjøkkenet hopet oppvasken seg opp...

Men for mange må nok "bare hjemme" erfares for å skjønne at det er en arbeidsdag så god som noen.
For min del, er jeg sjeleglad for at jeg ikke er "bare hjemme" lenger. En dag på jobben ( hektisk dag i skolen) er ofte langt mindre slitsom.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 09:11   #57
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Uforglemmelig at Dorthe Skappel satt på Skavland og klaget over at det var mye verre for henne enn for andre å bli eldre - for hun var jo så vant til å være pen... (...vi andre legger ikke merke til rynker og slikt, for vi var jo så stygge i utgangspunktet!)

Jeg skjønner at det høres litt (<- understatement!) uspiselig ut, men jeg kan godt tenke meg det er sant.

Jeg for min del har hatt veldig varierende økonomi i løpet av årene. Jeg var knallfattig student, vasset i penger da jeg jobbet i Oslo, opp til arbeidsløshet i Trondheim (men mannen min hadde jobb). Og jeg vil definitivt si at det er verre å være blakk etter at man har hatt penger for det er differansen man føler. Jeg kan godt tenke meg det oppleves slik med utseende også.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 09:29   #58
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Når det gjelder det med at folk i "provinsen" klager over at østlendinger klager på dårlige kjøreforhold på veiene, så viser det veldig hvor lite folk utenfor store byer skjønner av hvilke konsekvenser slike forhold gir.

Det sier seg jo selv at det blir mye mer kaos på veiene når det kommer plutselig snøfall når det er flere hundre tusen biler på vei til jobb, enn et 50-talls. Og det har heller lite med at Oslo-folk er rustet med piggdekk elelr vinterdekk å gjøre. Det hjelper lite med piggdekk dersom en østeuropeisk lastebil står på tvers av ringveien.

Men i vinter var det forøvrig snøværet på sørlandet som skapte størst overskrifter. Jeg kjører nå den veien hver dag og det er minimalt med trafikk i forhold til Oslo. Men kaos ble det lell, fordi veiene er ekstremt smale og selv brøytemannskaper klarte ikke å kommer fram når det snødde så mye.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 09:43   #59
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Mitt inntrykk er at det ikke er lov å si "nei" når noen spør om det går bra.

Vi forventer oss liksom et ja på det spørsmålet, og når det ikke kommer blir vi forfjamset og lurer litt på hva vi skal si. (Her snakker jeg ikke om samtale mellom nære venner.)

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 10:08   #60
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er kanskje noe med at Norge er et landstrakt land. Om østlendinger opplever overraskende snø som skaper snøkaos (noe som skjer hvert år), så blir dette slått opp stort i landsdekkende aviser - med grafer, illustrasjoner og masser av bilder. Skjer det samme f.eks i trøndelag (som heller ikke har nærlig snøfulle vintere engentlig) blir det nevn i lokalavisene. Klart: Det er ikke så mange som bor her..(og vi legger tydeligvis om til vinterdekk tidligere ), men ja, jeg opplever gnålinga om f.eks slikt vær som litt støyende.

Kan det tenkes at en nyhet som gjelder sånn omtrent halve landets befolkning faktisk fortjener å slås stort opp selv om denne halvdelen bor på et forholdsvis lite (i norsk målestokk) geografisk område? Når det er sagt, så er det vel vanligvis tabloidene som er mest opptatt av dette og lager krigstyper av det og de avisene er jo ikke stort å bry seg om i utgangspunktet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no