Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Allværsjakker fra Skogstad, hvordan er de i størrelsen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-16, 14:53   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Allværsjakker fra Skogstad, hvordan er de i størrelsen?

Guttungen trenger ny allværsjakke, vi har kikket på nett, og han falt for denne fra Skogstad:

http://www.skogstadsport.no/saebo-27984

Er det noen som vet hvordan de er i størrelsen? Han fyller 9 til høsten, og begynner å vokse ut av str 140 i vanlige klær, så jeg har kjøpt nytt i 146. Bør jeg kjøpe str 12 år da tro, eller vil han drukne i den?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 14:58   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allværsjakker fra Skogstad, hvordan er de i størrelsen?

Vi kjøpte regnkåpe til Liv i dette merket denne uka, og den var ikke spesielt stor i størrelsen. Hun er ca. 142 cm høy og litt tung, og fikk str. 12 år. Mener den var en del kortere på ermene enn en kåpe hun prøvde i et annet merke.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 15:00   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allværsjakker fra Skogstad, hvordan er de i størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vi kjøpte regnkåpe til Liv i dette merket denne uka, og den var ikke spesielt stor i størrelsen. Hun er ca. 142 cm høy og litt tung, og fikk str. 12 år. Mener den var en del kortere på ermene enn en kåpe hun prøvde i et annet merke.

Takk, da satser jeg på 12 år.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 18:46   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Allværsjakker fra Skogstad, hvordan er de i størrelsen?

Vi har flere Skogstad jakker. De er litt store i størrelsen. Yngste som snart er 8 brukte sin jakke i 5 år til i høst. Da var han 7.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 01-07-16 kl 21:49.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 18:59   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allværsjakker fra Skogstad, hvordan er de i størrelsen?

Vi har valgt Skogstad fordi de passer til unger i litt "godt hold". Det er ganske romslige. Jeg tror jeg ville prøvd med en mindre størrelse enn 12 år. 10 års størrelsen er sikkert nok.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 18:59   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allværsjakker fra Skogstad, hvordan er de i størrelsen?

Bestill både 10 og 12 år da vel og send den som ikke passer tilbake. Godt gammelt triks når jeg tenker meg om.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 22:54   #7
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Allværsjakker fra Skogstad, hvordan er de i størrelsen?

Jeg ville kjøpt 12 år. På størrelsestabellen deres står det 143-154 på str 12 år. Mener jeg har gått opp en god del i alder alle gangene jeg har kjøpt Skogstad.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 23:35   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allværsjakker fra Skogstad, hvordan er de i størrelsen?

Ja, om den er litt stor nå i starten gjør det ikke noe, den vil jo bli absolutt mest brukt til høsten (noen fjellturer nå i sommer bare), og han vokser som et uvær. Nå har jeg allerede bestilt den i 12 år, så får vi se. Blir det helt håpløst får vi sende den tilbake. Det er gratis frakt. Men forhåpentligvis går det greit, så vi får den med på ferie.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-07-16 kl 23:50.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 23:47   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Allværsjakker fra Skogstad, hvordan er de i størrelsen?

De fleste Skogstad jakken kan jo snøres godt inn både her og der, så det kan godt hende at 12 år kan gå. Vi har hatt ulike modeller og alle er ikke like store og vide.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 23:11   #10
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Allværsjakker fra Skogstad, hvordan er de i størrelsen?

Minstemann som fyller fem neste måned, bruker en allværsjakke fra Skogstad i størrelse 3 år. Passer helt perfekt nå. Så jeg vil si de er litt store i størrelsen.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no