Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-13, 21:40   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Tvillingene trenger nye sko, og jeg sitter her og lurer på hva slags sko jeg skal kjøpe?

  • De kan gå begge to
  • Går ikke i barnehage, men vi er ute i hagen/park/lekeplass nesten hver dag
  • Bor i England, i nærheten av London, så det blir sjelden veldig kaldt og mye snø
Jeg tenker gummistøvler(med ullsokker når det er kaldt) og et par vanlige sko, eller burde de hatt forede vintersko?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 21:42   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Jeg lurer også på hvor store skoene bør være? Akkurat passe eller litt for store? Er Stonz en god ide forresten?

Bill.mrk Uerfaren

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 21:44   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

De bør være minst 1.5 cm større enn foten så de kan vokse i de. Mål på sålen innvendig (ta den ut). Du får jo kjøpt ecco gore tex i England også. Jeg ville gått for det, jeg. De er lette og fine og tåler regn og slaps samt kulde om det skulle komme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 21:47   #4
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Jeg er ingen fan av støvler til de minste. Aner ikke hvor mange ganger spesielt Snuppa krabba fra/mista under lek de hersens støvlene - eller foten for ut av og så hang støvelen igjen i strikken på dressen osv. Ville nok ha gått for noe goretex.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 22:04   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Takk for tips begge to.
Noterer meg at støvler er dumt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 22:06   #6
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Og nå vet jeg ikke hvor like bein dine har eller om de har smale/breie osv men ett tips der: En del merker passer bedre for sånne bein enn sånne bein osv. F.eks ecco var supert til Snuppa som hadde veldig smale bein og Viking var supert til Klumpen som har breie bein, lurt å prøve før du kjøper med andre ord.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 22:08   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Ja, det Acino sier stemmer. Min yngste kan f.eks ikke ha superfit for han har for høy vrist.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 22:43   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Goretex er toppen! Så må du vurdere om du skal velge en vintersko eller en overgangssko f.eks. en halvhøy sko lik denne, men uten fôr:

Viking Sputnik GTX:



Viking Play GTX:





Det er jo ganske surt og kaldt i England, selv om det nødvendigvis ikke er snø? Bare husker mine mange shoppingturer til London vinterstid Og det er leit hvis turene i parken må avsluttes tidlig fordi de er kalde på føttene

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 23:49   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Takk for flere tips.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 00:09   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De bør være minst 1.5 cm større enn foten så de kan vokse i de. Mål på sålen innvendig (ta den ut). Du får jo kjøpt ecco gore tex i England også. Jeg ville gått for det, jeg. De er lette og fine og tåler regn og slaps samt kulde om det skulle komme.

Ikke minst, men en plass i mellom 12 og 15 mm.



Her er forøvrig en artikkel som kan være kjekk å lese ang barnesko om man er usikker.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 00:48   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Ikke minst, men en plass i mellom 12 og 15 mm.



Her er forøvrig en artikkel som kan være kjekk å lese ang barnesko om man er usikker.

Takk.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 05:21   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Ecco har vi vært fornøyde med, de passet podens smale ben bra.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 07:00   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Jeg ville gått for en gortex høstsko. De har litt kaldere enn vinterskoene, men er høyere enn joggesko.

Jeg er veldig glad i disse fra ecco. Lillebror er på sitt andre par: '
http://gb.ecco.com/en-gb/collection/...a=kids/infants

Ser ut som de er så varme men det er bare litt for akkurat rundt åpningen der nedi er de ikke like tykke. Ingen i ecco butikkene her anbefaler å bruke disse til vinteren i Norge.

Her er en ny type som har kommet i år. Sikkert veldig gode disse og: http://gb.ecco.com/en-gb/collection/...a=kids/infants

Disse vil nok også fungere, men de har nok ikke noe for i hele tatt: http://www.amazon.co.uk/Superfit-Gor...cooly+gore-tex

Disse har en del barn på jobb og de er gode, ingen for men tykke joggesko så varmer litt. Men vet ikke om dere får ponny i GB?

http://www.eurosko.no/sko/17532/ponny-sympatex.html

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 11:08   #14
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.


Disse har en del barn på jobb og de er gode, ingen for men tykke joggesko så varmer litt. Men vet ikke om dere får ponny i GB?

http://www.eurosko.no/sko/17532/ponny-sympatex.html

Ponny er Eurosko sitt eget merke og selges trolig bare da i Norge, Sverige og Danmark.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 21:51   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Ponny er Eurosko sitt eget merke og selges trolig bare da i Norge, Sverige og Danmark.

Det stemmer nok det. Har aldri sett de her. Men jeg har jo familie i Norge som evt. kan kjøpe med.

Tror tvillingene har nokså breie føtter, jeg. Kjøpte noen billige tøysko her om dagen, og selv om de var litt for store var de ikke akkurat for breie.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 22:38   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Viking og superfit er fint for barn med breie føtter.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 22:49   #17
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Jeg ville kjøpt stonz til 1-åringer. Om man impregnerer dem jevnt, så er de helt vanntette.
Knerten er novemberbarn og han brukte kun stonz vinteren han fyllte 1 år, da med tykke ullsokker i. Han var god og varm, kunne krype dit han ville uten at stive sko var i veien, og gå med bedre balanse enn når han brukte sko.

Vil du ha sko, ville jeg og gått for goretexsko. Knerten har også brei fot, og viking sine er de vi har brukt.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 02:19   #18
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Viking og superfit er fint for barn med breie føtter.

Gutten vår her hadde/har brei fot og superfit vintersko opplevde vi som veldig smale. Vi kjøpte det første året på oppfordring pga breie bein. Når man leser rundt så virker erfaringen delt, noen sier de er for smale bein andre for breie. Kanskje det varierer med modellene? Underskriver på at viking er supert for breie bein, der har vi kun gode erfaringer.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 06:54   #19
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Jeg har to barn med smal fot, og her er Superfit favoritt pga passformen, så jeg skjønner virkelig ikke at de skal være brede? Jeg opplever Ecco, Superfit og Geox som smale, mens Viking, Kavat og Skofus er typisk bredere. Vintersko kan gjerne være litt bredere rundt tærne, for det gjør dem varmere.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 08:14   #20
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vinter/høstsko til ettåringer?

Superfit har forskjellige modeller. Men alle vi har hatt hsr vert større enn ecco. Er man veldig vrei er kavat og kax bra. Vi har noen fra viking nå som er lagey for ekstra brei lest også. Skofus opplever jeg også er veldig breie men de bruker ikke skikkelig membran i skoene etter min mening. De har skofustex ellet noe sånt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no