Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Salomon skin ski eller lignende (integrerte feller)

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-16, 23:26   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Salomon skin ski eller lignende (integrerte feller)

Jeg trenger nye langrennski, mine er fra 1994 omtrent og går snart i oppløsning. Jeg er ikke spesiellt flink til å gå på ski. Jeg har alltid tenkt at smørefrie er teit, for det går saktere i nedoverbakker, men har blitt pyse på mine gamle dager, og sakte i nedoverbakker fremstår nå som en fordel, ikke en ulempe.

Jeg har hørt bra ting om disse nymotens Salomon Skin-skiene, med integrerte feller. Noen som har prøvd? Jeg skjønte at de ikke er så bra når det er kaldt, men jeg går uansett ikke på ski når det er kaldere enn ti minus. åsketurist:

Erfaringer? Er det teit? Jeg er elendig på skismøring.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-16, 23:31   #2
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Salomon skin ski eller lignende (integrerte feller)

Jeg kjøpte meg Madshus intelligrip i forrige uke. De har integrerte feller som Salomon skiene. Jeg har vært på 5(!) skiturer på en uke, i alt fra -10 til +5. Jeg er kjempefornøyd. Godt feste i oppoverbakkene og god glid i nedoverbakkene. Perfekt for meg i alle fall

Slik ser de ut:
http://www.milslukern.no/product.htm...ic-intelligrip

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 00:17   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salomon skin ski eller lignende (integrerte feller)

Det høres jo helt topp ut. Jeg lurer på om jeg trenger noen sånne altså. Vi har noen voldsomme bakker ved hytta som jeg har glidd baklengs ned noen ganger for mye.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 01:30   #4
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Salomon skin ski eller lignende (integrerte feller)

Jeg ønsker meg sånne, og hadde kjøpt om jeg ikke allerede hadde 12 år gamle ski som fremdeles er veldig gode.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 08:17   #5
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Salomon skin ski eller lignende (integrerte feller)

Jeg har disse!
Har desverre ikke fått prøvd de enda, men tror de skal være helt greie!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...

Sist redigert av Annki : 28-01-16 kl 08:22.
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 09:43   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Salomon skin ski eller lignende (integrerte feller)

De får gode testresultater ser jeg, lurer litt på sånne jeg også, neste gang jeg skal ha nye ski.

Vet om et par stykker som har de, og de er fornøyd.
Går an å behandle fellen med fellevoks eller silikonspray hvis man har for dårlig glid.

Ellers kan jeg slå et slag for smøretape fra Swix, for de av oss som ikke er gode på smøring. Passer fra +2 til -10 (jeg har brukt de i -16, da gikk det litt trått, men det kan like gjerne være fordi skiene ikke har blitt glidet på 6 år )

__________________
To søte germini 05~07

Sist redigert av Gerbera : 28-01-16 kl 11:00.
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 09:58   #7
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salomon skin ski eller lignende (integrerte feller)

Jeg snakket med en i går som har Atomic kjøpt på XXL og han var veldig godt fornøyd. De var testet på ulikt føre, og fungerer godt, både feste og gli. Jeg tror disse er litt smalere enn Salomon sine.

Jeg får slite ut skiene jeg har først, men så tror jeg det blir denne typen for meg også.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 12:04   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salomon skin ski eller lignende (integrerte feller)

Jeg har kjøpt de Salomonskiene (de dyreste og "smekreste" av de to modellene de hadde på Anton), og de er FANTASTISKE!!

Jeg lurer på om jeg har kjøpt dem ørelite for myke, så jeg må enten få gått ned de julekiloene, eller forsiktig korte ned fellene litt, som også går an.

Jeg kan smøre ski, altså, men syns det er plundrete med en gang det blir varmere enn fem pluss. og jeg HAAATER glipptak.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 12:05   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salomon skin ski eller lignende (integrerte feller)

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg ønsker meg sånne, og hadde kjøpt om jeg ikke allerede hadde 12 år gamle ski som fremdeles er veldig gode.

Mine "gamle" er bare et par år gamle, men jeg smalt til likevel. Tenker jeg kan bytte mellom dem, eller ha et av parene på hytta. Og så kan de jo arves av et av barna etter hvert.

De forrige skiene hadde jeg i 25 år, da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no