Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-16, 09:06   #41
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Joda, det er mulig jeg har vært uheldig med alle fire. De varierer veldig i størrelsen, og jeg syns HM krymper mye mer enn andre merker. Han har en HM-bukse som jeg tror inneholder ett eller annet syntetisk, og den har ikke krympet like mye som de andre.

Disse i 170 cm bruker han nå. http://www.hm.com/no/product/36631?article=36631-A

De er romslige til han. Krymper ikke. Jeg har egentlig ikke noe erfaring med at ting krymper? Bruker utelukkende jeans og chinos fra HM.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 09:15   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Hiawata har disse, og de har krympet masse:


Mens denne i bomullstwill har ikke krympet:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 10:24   #43
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Denne er det storebror har fra Cubus, var overraskende lang i beina, gutten er langbeinet som sin mor og er over 170 og buksen er langt fra å være høyvann, selv etter flere vask.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 10:35   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Takk for tips! Jeg tror vi får ta en ny runde, også får Hiawata bestikkes til å være med selv og faktisk prøve buksene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 11:58   #45
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for tips! Jeg tror vi får ta en ny runde, også får Hiawata bestikkes til å være med selv og faktisk prøve buksene.

Cubus har åpen retur i 30 dager, det er ganske praktisk bare ungene lærer at de ikke skal røske av lappen før de prøver klesplagget på.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 12:12   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Cubus har åpen retur i 30 dager, det er ganske praktisk bare ungene lærer at de ikke skal røske av lappen før de prøver klesplagget på.

Kan ta litt tid.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 12:13   #47
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan ta litt tid.

Mhm.

(Mann, 51, still waiting.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 07:32   #48
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Storebror hadde samme utfordring, vi fant bukser som passet fra Levis. Smale og lange nok. Kjøpte etterhvert fra eBay, fant et par favorittselgere der.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 15:55   #49
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.451
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Hvilken modell da, Drømmedama? Husker du hvor langt ned i tommer disse gikk i livet?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 17:22   #50
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Vi har samme problem, og takk for tips om next! Fikk en pakke klær str 16 her forleden og de passer fint og har tålt seg fint i vaskemaskin så langt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 20:58   #51
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Hørte av en som drev Boys og europe kom ofte til henne med det problemet du beskriver når dem var for store for barneavdelingen og for små til voksen. Ikke het jeg da jeg ikke har det problemet ennå men jeg husker hun sa det.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-16, 23:08   #52
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Min smale sønn på snart 170 bruker nå Chinos i XS fra Carlings. Fine!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-16, 08:06   #53
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Min smale sønn på snart 170 bruker nå Chinos i XS fra Carlings. Fine!

Hvor har du kjøpt det? Tror ikke Carlings har XS her.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-16, 08:06   #54
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men så rart, min fjortenåring er rundt 167 og har lange bein. Han har bukser både fra Cubus, Lindex og HM som passer. 170 er altfor vide til ham, så jeg tror ikke han har noen over 164 i størrelse ennå. Voksenstørrelser er uansett ikke mulig å bruke før han får litt mer bredde.

Under tre måneder siden jeg skrev dette, og nå er det maks en centimeter til han tar igjen meg (173). Lengre bein enn meg har han helt tydelig, og jeg har på ingen måte korte. Og alle buksene som nettopp var kjøpt i april er høyvanns så det holder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-16, 10:40   #55
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.451
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Jeg har endelig funnet bukser som henger på, som er lange nok og som faktisk ser bra ut også! Jack and Jones på Storo. En modell med bøtter av stretch i, myk i stoffet som en barnerumpe (og dermed veldig behagelig å ha på), kjøpes på tommer og i ulike lengder. Ifølge selger blir disse sydd på samme fabrikk som mer kjente merker (Armani etc) i Italia. Ikke av de aller rimeligste, tror den koster ca 6-700 kr, men jeg ble så glad over endelig å finne en bukse som passet at jeg kjøpte to stykker til ham!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-16, 11:37   #56
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klær til tweens: barneavdeling = for smått, voksenavdeling = for stort

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Hvor har du kjøpt det? Tror ikke Carlings har XS her.

Jeg kjøpte dem i Tromsø. Finnes i flere farger, og akkurat nå til salgs med 50% Det er denne modellen vår sønn bruker:
http://carlings.com/no/Mens-collecti...zzy-Slim/Navy/

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no