Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Smörgåstårta/smørbrødkake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 15:37   #21
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Vi hadde det i dåpen til minsten. Men hadde litt gryte,salat og div ved siden av. Var igjen en liten bit av smörgåstårta. Jeg hadde lagd det,men kanskje noe ved siden av.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 17:05   #22
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Jeg abonnerer på denne.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 18:37   #23
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Da ble det smörgåstårta i dag - brukte vel begge oppskriftene til Tuppen (?). En med kjøttfyll og en med fiskefyll. Den med fiskefyllet ble aller best, men den andre var god den også.


__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 19:14   #24
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Å - så lekre de ser ut. Flink jente.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 00:40   #25
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Det så fantastisk ut. Hvordan brød brukte du?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 01:04   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

men jeg må si det bekymrer meg litt at det er flere som ikke kan fordra dette...

(Men jeg kan evt ha litt rundstykker el på lur, så kan de som "hater" dette spise det istedet.)

Jeg aner ikke hva jeg prater om, siden jeg verken har smakt eller vurdert å lage, men blir ikke smørbrødkake, det samme som smørbrød, bare i kakeform? Hvordan kan noen ikke like smørbrød?
Hvis de ikke liker smørbrødkake, så vil de kanskje ikke like rundstykker heller, tenker jeg.

Ru: Nå syns jeg du er rar.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 01:09   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Tuppen du kan godt få lage kjøttversjonen en gang jeg er invitert

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 01:41   #28
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg aner ikke hva jeg prater om, siden jeg verken har smakt eller vurdert å lage, men blir ikke smørbrødkake, det samme som smørbrød, bare i kakeform? Hvordan kan noen ikke like smørbrød?
Hvis de ikke liker smørbrødkake, så vil de kanskje ikke like rundstykker heller, tenker jeg.

Ru: Nå syns jeg du er rar.

Joda det er litt samme greia bare man har mye mer pålegg og krem og majones og what ever på.
Godt er det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 01:41   #29
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Tuppen du kan godt få lage kjøttversjonen en gang jeg er invitert

Det kan jeg godt, men tilbudet gjelder bare i 6 måneder - så da får dere værsågod innfinne dere her innen den tid. :lur:

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 09:00   #30
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Å!! De så helt fantastiske ut, Sue.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 09:54   #31
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Sue: De så kjempefine ut. Ser de er annerledes i Norge og Sverige i utseendet.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 10:08   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg aner ikke hva jeg prater om, siden jeg verken har smakt eller vurdert å lage, men blir ikke smørbrødkake, det samme som smørbrød, bare i kakeform? Hvordan kan noen ikke like smørbrød?
Hvis de ikke liker smørbrødkake, så vil de kanskje ikke like rundstykker heller, tenker jeg.

Ru: Nå syns jeg du er rar.

Jeg liker smørbrød, og jeg liker rundstykker med pålegg, men jeg klarer (nesten) ikke spise majones. Den ene gangen jeg har fått servert smørbrødkake var det veldig mye majones involvert, og det er et problem når alt det man liker er innsmurt med majones.

Så hvis jeg skulle lagd smørbrødkake hadde jeg valgt noe annet som "krem". Kanskje kremost eller noe?

Ellers så jo kakene veldig lekre ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:42   #33
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det så fantastisk ut. Hvordan brød brukte du?

Jeg bakte loff som jeg hadde i rund springform.

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Sue: De så kjempefine ut. Ser de er annerledes i Norge og Sverige i utseendet.

Hehe - jeg hadde nok lagt mer flid i utseende dersom jeg hadde hatt bedre tid , samt at jeg hadde hatt mer å pynte med...

Og btw; disse kakene smakte enda bedre i dag, så neste gang skal jeg lage de ferdig dagen i forveien.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:43   #34
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg liker smørbrød, og jeg liker rundstykker med pålegg, men jeg klarer (nesten) ikke spise majones. Den ene gangen jeg har fått servert smørbrødkake var det veldig mye majones involvert, og det er et problem når alt det man liker er innsmurt med majones.

Så hvis jeg skulle lagd smørbrødkake hadde jeg valgt noe annet som "krem". Kanskje kremost eller noe?

Ellers så jo kakene veldig lekre ut.

Takk for det.

Og, ja, det er generelt mye majones/rømme/creme fraiche/matyoghurt. Så hvis man ikke liker dette, så er nok smörgåstårta en utfordring.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 13:11   #35
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Jeg bakte loff som jeg hadde i rund springform.



Hehe - jeg hadde nok lagt mer flid i utseende dersom jeg hadde hatt bedre tid , samt at jeg hadde hatt mer å pynte med...

Og btw; disse kakene smakte enda bedre i dag, så neste gang skal jeg lage de ferdig dagen i forveien.



Jeg syns de var veldig fine altså.Men de jeg har sett er pakket inn med store skinkeskiver rundt hele,også reker og egg på toppen.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 14:35   #36
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg aner ikke hva jeg prater om, siden jeg verken har smakt eller vurdert å lage, men blir ikke smørbrødkake, det samme som smørbrød, bare i kakeform? Hvordan kan noen ikke like smørbrød?
Hvis de ikke liker smørbrødkake, så vil de kanskje ikke like rundstykker heller, tenker jeg.

Ru: Nå syns jeg du er rar.


Rundstyke med eks egg og laks eller hvitost er godt men smørgåstårta med masse ekkel krem i og majones og fisj er ikke godt

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 16:39   #37
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smörgåstårta/smørbrødkake

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Jeg syns de var veldig fine altså.Men de jeg har sett er pakket inn med store skinkeskiver rundt hele,også reker og egg på toppen.

Ja, sånn er vel de jeg har sett også og som jeg håpet disse skulle bli.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no