Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaker til konfirmasjon!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-07, 11:49   #1
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Kaker til konfirmasjon!

Tenkte å ha hjemmelaget kransekake, Krumkaker, Dajmkake, lukket valnøtt, Ostekake (Pyntet med masse nydelige frukter) Sjokoladekake.

Vurderer Fromasjkake, Verdens beste.

Skal også ha noen desserter.

Noen flere forslag til festkaker og helst noen som kan lages i god tid på forhånd?

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 12:49   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Hva er lukket valnøtt? Oppskrift?

Verdens beste er for meg den ultimate konfirmasjonskaken

Og en gulerotkake kan jo bli ordentlig festin om den pyntes litt. Den er jo holdbar og tåler å stå noen dager.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 12:50   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Jeg tror du har nok, med mindre dere blir 100 stk.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 13:09   #4
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Pavlova med sitronkrem og friske jordbær, kiwi og stjernefrukt i skiver på toppen. Den er fantastisk frisk og god samtidig som den ser bra ut. Marengsbunnen kan fint lages i forveien, og å lage sitronkrem og legge på frukt/bær i skiver er gjort på null komma niks.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 13:10   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror du har nok, med mindre dere blir 100 stk.


Det var ikke det jeg lurte på om jeg har nok eller ei.

Jeg ønsket andre forslag på kaker.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 13:14   #6
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Pavlova med sitronkrem og friske jordbær, kiwi og stjernefrukt i skiver på toppen. Den er fantastisk frisk og god samtidig som den ser bra ut. Marengsbunnen kan fint lages i forveien, og å lage sitronkrem og legge på frukt/bær i skiver er gjort på null komma niks.


Den kaken er jo kjempefin. Men har ikke tid på selve dagen å pynte kaker selv om det er fort gjort. Vi skal være i kirken kl 10.15 og festen skal være ca kl 13. Da vil det gå¨i ett.
Men kremen kan muligens lages dagen før og haes på kaken like før?
Uansett vil jeg unngå utenomting på selve dagen.

Men kaken er jo bare så god at mulig frir jeg til noen som kan pynte den for meg på selve dagen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 13:18   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Kremen kan fint lages dagen før vil jeg tro. Jeg har også pleid å skjære opp jordbær etc. i forveien og bare ha i en skål med plast over i kjøleskapet. Det har gått helt fint. Skal du lage alle kakene selv? Du kan jo delegere bort noen.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 13:22   #8
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Kremen kan fint lages dagen før vil jeg tro. Jeg har også pleid å skjære opp jordbær etc. i forveien og bare ha i en skål med plast over i kjøleskapet. Det har gått helt fint. Skal du lage alle kakene selv? Du kan jo delegere bort noen.

Vurderer sterkt å lage denne kaken og gjør jeg allt klart så går det fort å danderer og pynte. Tusen takk.
Den passer også godt da vi har et par gjester med Cøliaki. Marengsbunnen er jo ikke med hvetemel.

Det er et par som har meldt seg til baking. Vi er egentlig ikke noen kakespisere men vi skal også ha etterselskap dagen etter og da er det ok å ha litt ekstra kaker.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 20:42   #9
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Verdens beste er for meg den ultimate konfirmasjonskaken

Det er vel den ultimate festkaken generelt synes jeg.

Verdens beste/Kvæfjordkake er bare utrolig godt!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 20:46   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Er jeg den eneste som ikke er så begeistret for Verdens Beste? (Navnet kan kanskje tyde på det..)

Her er en oppskrift på en kake som skal serveres nesten frossen, og derfor kan lages i god tid. Har hatt den selv i to konfirmasjoner, den er kjempegod.


Peanøttkake
---------------------------------
Stivpisk:

6 eggehviter
6 dl sukker

Bland inn:

4 dl vanlige salte peanøtter
(gni av litt av saltet med papir)

40 knuste Ritz-kjeks

Fordel marengsmassen på bakepapir i langpanne.

Stekes 20-25 min ved 175 grader.

Fyll nr. 1:
4,5 dl kremfløte vispes til krem.

Fyll nr. 2:
Lag eggedosis av 6 eggeplommer og 6 ss sukker. Smelt i vannbad 120 g smør, 200 g lys kokesjokolade og 2 ts vaniljesukker.
Bland og la stivne litt.

Del bunnen i 2 og sett sammen: Bunn, fløtekrem, bunn, sjokoladekrem på toppen.

Oppbevares i fryseboksen.


Denne oppskriften har jeg doblet, den var egentlig bare til liten/halv

langpanne. Men når man først lager den så er det like greit at det blir

litt... OBS: DENNE OPPSKRIFTEN ER DOBLET ALLEREDE!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 20:53   #11
Soffers
Kontrollfreak
 
Soffers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 109
Soffers er litt kul
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Verdens beste er for meg den ultimate konfirmasjonskaken

Og en gulerotkake kan jo bli ordentlig festin om den pyntes litt. Den er jo holdbar og tåler å stå noen dager.

Det er jeg veldig enig i!

__________________
Hver dag vi er friske hjemme er en bonus
Poden '97
Vesla '02
Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:09   #12
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Er jeg den eneste som ikke er så begeistret for Verdens Beste? (Navnet kan kanskje tyde på det..)

Her er en oppskrift på en kake som skal serveres nesten frossen, og derfor kan lages i god tid. Har hatt den selv i to konfirmasjoner, den er kjempegod.


Peanøttkake
---------------------------------
Stivpisk:

6 eggehviter
6 dl sukker

Bland inn:

4 dl vanlige salte peanøtter
(gni av litt av saltet med papir)

40 knuste Ritz-kjeks

Fordel marengsmassen på bakepapir i langpanne.

Stekes 20-25 min ved 175 grader.

Fyll nr. 1:
4,5 dl kremfløte vispes til krem.

Fyll nr. 2:
Lag eggedosis av 6 eggeplommer og 6 ss sukker. Smelt i vannbad 120 g smør, 200 g lys kokesjokolade og 2 ts vaniljesukker.
Bland og la stivne litt.

Del bunnen i 2 og sett sammen: Bunn, fløtekrem, bunn, sjokoladekrem på toppen.

Oppbevares i fryseboksen.


Denne oppskriften har jeg doblet, den var egentlig bare til liten/halv

langpanne. Men når man først lager den så er det like greit at det blir

litt... OBS: DENNE OPPSKRIFTEN ER DOBLET ALLEREDE!


Tusen tusen takk. Allt som kanm lages mange dager før er velkomment.
Får innrykk av masse gjester og nesten alle kommer langveis fra.
Siden jeg skal ha det hjemme så får jeg mere enn nok å stå i.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:31   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Var det mye nøtter/mandler her? Hvis du likevel skal lage STORT kakebord, så tror jeg jeg ville tenkt litt allergikere også, kanskje? (og oss som syns nøtter er æsj. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 19:18   #14
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Var det mye nøtter/mandler her? Hvis du likevel skal lage STORT kakebord, så tror jeg jeg ville tenkt litt allergikere også, kanskje? (og oss som syns nøtter er æsj. )

Blir nok ikke å ha alle kakene her med. Men viktig å tenke sammensetning, lette/friske og litt tunge kaker og ikke for mye nøtter det er sant.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 19:46   #15
Sassafras
Fullverdig medlem
 
Sassafras sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 36
Sassafras har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Jeg lager ofte en pai med kirsebærkompott, og fyll med ph. ost og krem i. Er egentlig ikke så glad i kompott, men her blir den bare herlig. Kan gjerne skrive inn oppskriften senere om du vil ha den, Nelle.

Sassafras er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 19:51   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Jeg elsker jo kaker med nøtter, så jeg slenger med ett nøtte-forslag til.

Da vi hadde konfirmasjon laget jeg også en stor nøtte- eller mandelbunn i langpanne, og dekket den med gul krem (sånn egge/smørkrem som er på suksessterte), oppå der masse fin frukt og bær (kiwi, jordbær, bringebær, store blåbær, eller hva man får tak i). Veldig god kake som også er dekorativ.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 19:58   #17
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Brownies er godt. Du kan lage ferdig deigen og ha den i kakeforma og så steker du den før dere skal spise kaker slik at du kan servere den lunken sammen med is.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 20:29   #18
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Brownies er godt. Du kan lage ferdig deigen og ha den i kakeforma og så steker du den før dere skal spise kaker slik at du kan servere den lunken sammen med is.


Høres godt ut men med nesten 30 gjester i stua så tror jeg at det blir nok styr selv om det bare er å steke den. Er så mye annet å tenke på med maten ellers og rydding mm.

Men denne skal prøves. Tusen takk Nenne.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 20:31   #19
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Opprinnelig lagt inn av Sassafras, her.

Jeg lager ofte en pai med kirsebærkompott, og fyll med ph. ost og krem i. Er egentlig ikke så glad i kompott, men her blir den bare herlig. Kan gjerne skrive inn oppskriften senere om du vil ha den, Nelle.

Høres god ut og jeg sier takk. Kan den lages i forveien?

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 20:32   #20
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker til konfirmasjon!

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg elsker jo kaker med nøtter, så jeg slenger med ett nøtte-forslag til.

Da vi hadde konfirmasjon laget jeg også en stor nøtte- eller mandelbunn i langpanne, og dekket den med gul krem (sånn egge/smørkrem som er på suksessterte), oppå der masse fin frukt og bær (kiwi, jordbær, bringebær, store blåbær, eller hva man får tak i). Veldig god kake som også er dekorativ.

Ligner mye på kaken jeg lagde til vår nabo som giftet seg. Fikk mye skryt for den. Takk igjen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no