Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Erstatning for peanøtter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-16, 19:53   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Erstatning for peanøtter

Lurer på hva jeg kan bruke som erstatning for peanøtter i denne oppskriften. Nøtter i sin helhet utgår pga allergi.

2 boks kondensert melk
250 g havregryn
75 g kokosmasse
100 g tørkede tranebær
125 g blandet frø ( solsikkekjerner, gresskarkjerner, sesamfrø)
125 g usaltede peanøtter

Nøttene utgjør jo litt i mengde her så jeg kan ikke bare droppe det. Og jeg tenker at det ikke vil funke helt med å doble opp frømengden.

Noen forslag?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 20:52   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatning for peanøtter

Du kan jo øke mengden av både havregryn, kokos og frø for til sammen å erstatte mengden peanøtter?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 22:48   #3
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Erstatning for peanøtter

Jeg ville økt mengden av de andre frøene, konsistensen er noenlunde den samme.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 23:02   #4
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatning for peanøtter

Jeg har brukt solsikkekjerne som erstatning for nøtter og mandler i mange år nå og det funker veldig bra siden de har noenlunde samme fettinnhold som nøtter og mandler. For en rundere og rikere smak kan de med fordel ristes, men det er ikke nødvendig.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 23:11   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatning for peanøtter

Takk for svar.

Så solsikkekjerner kan erstatte mandler sånn generelt? Jeg har en annen oppskrift på energibar hvor hovedingrediensene er malte mandler og dadler. Sammen skal dette bli en litt "klissete deig". Vil solsikkekjernene funke her også?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 23:16   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatning for peanøtter

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Takk for svar.

Så solsikkekjerner kan erstatte mandler sånn generelt? Jeg har en annen oppskrift på energibar hvor hovedingrediensene er malte mandler og dadler. Sammen skal dette bli en litt "klissete deig". Vil solsikkekjernene funke her også?

Jepp.
jeg har som sagt brukt dette i mange år nå, og den eneste oppskriften jeg sliter er hjemmelaget marcipan. Den blir knallgod, men er ikke egnet til annet enn å trille kuler av.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no