Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Minoritetsflertall på 48 Oslo-skoler - et problem?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-08, 14:13   #21
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minoritetsflertall på 48 Oslo-skoler - et problem?

Bussing synes jeg blir helt feil Og det er da sannelig ymse blant ikke-minoritetsspråklige barn også, så da kunne man jo videre begynt å dele inn dem... Og da har man det gående. En viss justering innenfor skolekretsen mener jeg likevel må være mulig og ønskelig dersom det er skjev fordeling som den Elinblu skissere.

I likhet med Elinblu, Skilpadda mfl føler jeg at det i utgangspunktet er en berikelse og viktig å gå på skolen med barn av ulike bakgrunn og opprinnelse, og det er nå sånn det er mange steder i Norge idag, og iallfall i Oslo, særlig Oslo øst. Vi velger selv å bo i Oslo øst blant annet på grunn av den sammensatte befolkningen, og som Elinblu får jeg adskillig større panikk av en typisk "Vestkantskole" enn en skole med litt høy innvandrerandel. Likevel, som Tinetoff sier, når det plutselig gjelder ens egne barn, man ønsker ikke at andelen er ALTFOR høy.

Jeg ser at skolen vi sogner til har en andel på 23%, noe jeg synes er veldig ok. Jeg ville heller hatt opp mot 50% enn 0%, men jeg innrømmer at jeg ville vært skeptisk til en skole der langt over halvparten var minoritetsspråklige. Dette blant annet i forhold til ressursbruk og språkutvikling.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no