Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Varmrøkt laks, serveres varm eller kald? Tilbehør?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-16, 17:19   #1
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Varmrøkt laks, serveres varm eller kald? Tilbehør?

Mellomste har bursdag i morgen, og vi bruker alltid å ha bursdagsbrunsj/koldtbord på formiddagen.

Jeg har ei kortreist varmrøkt lakseside jeg tenkte å servere. Tror ikke jeg har servert det sjøl, og sjelden spist det, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal servere den og hva jeg skal servere til.

Hva synes du er godt?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 17:30   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmrøkt laks, serveres varm eller kald? Tilbehør?

Vi varmer den i vannbad.

Tilbehør:
Kokt potet
Kokt gulrot
Agurksalat
Piska rømme med sukker og eddik (må være seter-rømme)

Eller hjertesalat som legges lagvis med piska rømme (med sukker og eddik)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 17:35   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmrøkt laks, serveres varm eller kald? Tilbehør?

Jeg synes det er godt kaldt. Tilbehør kan være vårløk, rømme, agurk.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 19:36   #4
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varmrøkt laks, serveres varm eller kald? Tilbehør?

Jeg liker den også kald, enten med eggesalat (majo, egg, purreløk, krydder og sitron) eller en slags pepperrot krem av creme fraiche og pepperrot og krydder.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no