Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-12, 20:12   #41
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

En annen ting jeg tenker å lage, er putetrekk i str. 75X75 cm. Supre for oppbevaring av dyner.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 14:54   #42
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg er ferdig med første par uglevotter og har planer om å strikke minst to par til i julegaver.

Disse var veldig fine - tror jeg må strikke noen slike. Hva slags garn har du brukt? Og er det der bildet er hentet du har oppskriften fra? (Jeg har ikke strikket med oppskrift på engelsk før og er spent på om jeg får det til.)

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 16:01   #43
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Jeg strikker luer til tantebarna. Planen er å lage en del av restegarn, jeg må redusere litt på garnlageret. Oppskriften til lue som passer til barnehagebarn er følgende:

Legg opp 90 m på pinne nr 4 (liten rundpinne). Strikk ribbestrikk 2 rett 1 vrang til arbeidet er ca 15 cm. Strikk sammen 2 rette, strikk 1 vrang, gjenta ut omgangen. Strikk 1 rett 1 vrang til arbeidet er ca 4 cm. Strikk deretter to og to masker sammen ut en omgang, strikk en omgang rett, deretter en omgang to og to masker sammen. Klipp tråden og trekk den gjennom de gjenstående maskene.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 18:51   #44
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Disse var veldig fine - tror jeg må strikke noen slike. Hva slags garn har du brukt? Og er det der bildet er hentet du har oppskriften fra? (Jeg har ikke strikket med oppskrift på engelsk før og er spent på om jeg får det til.)

Jeg har brukt Finull til vottene, og bildet er hentet fra oppskriften. Oppskriften er på engelsk, men har du strikket votter før, trenger du i grunnen kun diagrammet. Mine votter:

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 09:23   #45
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Jeg har heklet sitteunderlag som ble veldig fine. Superraske å lage - en kveld fremfor TV'n og du er i mål.

Jeg brukte Drops Eskimo, heklenål nr. 10. Tok utgangspunkt i Livs leketeppe, og heklet frem tom runde 16. Laget hank ved å hekle 18 fm, dobbelt.

Vasket på 40 grader, helt perfekte!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 09:31   #46
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Lurt, LilleRosin!

Jeg strikker lapper som jeg skal sy luer av. Strikker 4 lapper og syr de sammen med overlocken. Håper resultatet blir som jeg tenker.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 09:33   #47
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Her var det mange gode forslag! Frøydis, får jeg følge deg på Pinterest? Ser ut som om vi har en del like smaker!

De vasene med bilde på var jo geniale! Perfekte gaver til besteforeldre med design-smak.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 09:43   #48
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Du har prikk, salt.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 14:03   #49
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Vi tenkte vi skulle lage smykkeanheng og nøkkelringer av krympeplast. Tenkte jeg kunne stemple noen som poden kan fargelegge, eller han kan bare få leke seg med fargerike kruseduller. Litt fine julegaver til besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 12:43   #50
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg har heklet sitteunderlag som ble veldig fine. Superraske å lage - en kveld fremfor TV'n og du er i mål.

Jeg brukte Drops Eskimo, heklenål nr. 10. Tok utgangspunkt i Livs leketeppe, og heklet frem tom runde 16. Laget hank ved å hekle 18 fm, dobbelt.

Vasket på 40 grader, helt perfekte!

Perfekt, jeg har masse Eskimo i ymse farger til overs som er perfekt til dette formålet.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 12:59   #51
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Vi kommer nok til å lage litt såper i år også. Fant en del spennende på brambleberry.com.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 13:06   #52
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Vi kjøpte en pakke med hjerter på panduro, poden har malt de hvite og limt på glansbilder. Det blir gaver til faddere fra han.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 13:10   #53
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Vi lagde lys et år, kjøpte hvite store kubbelys og printet ut bilder av ungene og klipte
rundt og strøk med strykejern og bakepapir på bilde så voksen/stearinen smeltet inn i papiret.

(bilde lånt fra nettet, "roteboden")

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 13:38   #54
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg har heklet sitteunderlag som ble veldig fine. Superraske å lage - en kveld fremfor TV'n og du er i mål.

Jeg brukte Drops Eskimo, heklenål nr. 10. Tok utgangspunkt i Livs leketeppe, og heklet frem tom runde 16. Laget hank ved å hekle 18 fm, dobbelt.

Vasket på 40 grader, helt perfekte!

Brukte du dobbelt garn? Dette må jeg prøve, har mye rester.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 14:30   #55
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Jeg strikket denne julestrømpen til hver av ungene i fjor
http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...id=510&lang=no
Ble veldig fornøyd med resultatet og håper å bruke dem i mange år.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 15:35   #56
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Så fine prosjekter Frøydis. Følger deg gjerne på Pinterest Skal se om jeg kan få rotet fram noen av de lenkene jeg har liggende neste gang jeg ikke surfer fra mobilen. Har tenkt å lage noen hjemmelagede gaver fra barna i år.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:11   #57
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Kan eg og følge deg på pinterest Frøydis? Det var så kjekke idear du la ut!

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:59   #58
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Brukte du dobbelt garn? Dette må jeg prøve, har mye rester.

Nei, ikke på Eskimo.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 21:16   #59
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Se prikk, Indie og zeppelin.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 21:27   #60
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Redesign:

Vi har alle noen strikkede gensere vi ikke bruker. Hvorfor ikke lage noen dekorative putetrekk av dem?

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no