Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-17, 22:17   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Bokresearch igjen - alt mulig denne gang

Albertine skriver om ting hun ikke kan, og da hender det at hun må ty til de allvitende menneskene på FP. Håper at noen kan litt om det jeg spør om, ellers må jeg ty til litt kunstnerisk frihet.

Aller først: Sykepleiere som er på nattevakt og skal gi medisiner; har de målt opp dosen selv? Jeg har nemlig tenkt at min sykepleier skal bli tatt i å være beruset på jobb, noe som ble oppdaget etter at feil dose ble gitt til en pasient. I tilfelle det går an, hva vil reaksjonen være fra sykehusets side? Og hvor fort vil den komme?

Så: Morderen skal forgifte noen, og det skal foregå over lang tid. Altså, noe blir tilsatt maten/drikken til offeret, og jeg tenker at det skal være i teen (løs vekt). Jeg klarer ikke å tenke på annet enn arsenikk (lest for mye Agatha Christie?) som virker langsomt, er det noen andre ting som er litt mer "moderne"?

Til slutt (for denne gang): Hvilken folkegruppe var den første til å åpne det vi gjerne kaller "innvandrersjapper"? Og når kom de butikkene til Norge (Trondheim)?

Svar mottas med takk!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no