Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-17, 12:04   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Hva slags underlag er det, hvilke sko burde man velge? Alternativ er fjellstøvler, lave trekkingsko med GoreTex, joggesko.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 12:28   #2
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Spørs vel på været.

Ville brukt fjellsko med goretex og hatt med joggesko så man kan bytte.

Fjellstøvler hvis det er nedbør.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 12:29   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Spørs vel på været.

Ville brukt fjellsko med goretex og hatt med joggesko så man kan bytte.

Fjellstøvler hvis det er nedbør.

Du har gått akkurat den strekningen? Jeg er bekymret for at det er mye hardt underlag, nemlig, grusvei etc.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 18:44   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Jeg har gått den siste delen fra Byneset til Nidarosdomen, og der er det enten grus eller sti. Trenger ikke fjellstøvler. Men når jeg ser på kartet går leden til skogs mot Skaun og Melhus. Er ikke så kjent der, men det var de eneste strekkene som ikke gikk langs etablert vei/gruset sti. Du kan kanskje se om noen av strekkene ligger på ut.no og se beskrivelse der?

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 20:34   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Du har gått akkurat den strekningen? Jeg er bekymret for at det er mye hardt underlag, nemlig, grusvei etc.

Nei, ikke gått akkurat den strekningen nei.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 23:29   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Det er mye veistrekning på den distansen, både grus og asfalt. Det kan være litt vått og myrete og det er stedvis sti gjennom skog på strekningen Hongslo-Skaun.
Jeg hadde nok valgt joggesko med Goretex tror jeg hvis været er bra. Jeg liker ikke fjellsko.

Når skal du gå?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-17, 10:08   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Siste uka i juni.

Jeg tenkte at jeg nok bør ha med joggesko uansett, men også enten fjellstøvler eller trekkingsko med GoreTex. Det er dette siste som gir meg valgets kvaler. Fjellstøvler dreper føttene mine på hardt underlag, men så er jeg redd for at trekkingskoene blir for lave på myrete strekninger.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-06-17, 19:01   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Blir det stabilt tørt vær hadde jeg nok satset på trekkingskoene, men det er en del myr mellom Solsjøen og Mellingsæter (Skaun). Det skal gå greit om det er tørt i været. Jeg er litt usikker på leden fra Berkåk til Stene, men ser ikke helt for meg myr der. Skal dere ha mange overnattinger?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 00:02   #9
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Når du kommer til Buvika går du forbi huset mitt, på asfalt. Jeg synes det er ganske mye hard grus/asfalt i våre strøk, men også myr som Guava beskriver. Akkurat nå tror jeg jaggu knapt vadere hadde holdt.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-17, 10:30   #10
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Blir det stabilt tørt vær hadde jeg nok satset på trekkingskoene, men det er en del myr mellom Solsjøen og Mellingsæter (Skaun). Det skal gå greit om det er tørt i været. Jeg er litt usikker på leden fra Berkåk til Stene, men ser ikke helt for meg myr der. Skal dere ha mange overnattinger?

Vi går fra Berkåk førstkommende lørdag og er framme i Trondheim torsdag, 5 overnattinger.

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Når du kommer til Buvika går du forbi huset mitt, på asfalt. Jeg synes det er ganske mye hard grus/asfalt i våre strøk, men også myr som Guava beskriver. Akkurat nå tror jeg jaggu knapt vadere hadde holdt.

Og det er sikkert ikke bedre etter helga som kommer... Men jeg tror det blir trekkingsko uansett. Fjellstøvlene vil drepe bena mine. Evt. må jeg vurdere å ha med begge deler for turen mellom Gumdal og Skaun.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-17, 13:22   #11
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Og det er sikkert ikke bedre etter helga som kommer... Men jeg tror det blir trekkingsko uansett. Fjellstøvlene vil drepe bena mine. Evt. må jeg vurdere å ha med begge deler for turen mellom Gumdal og Skaun.

Du kan sette de igjen på trappa her når du går forbi, så skal jeg tørke og smøre de. Med de nedbørsmengdene som har vært i det siste tror jeg dessverre det blir en selsom opplevelse med trekkingsko.

God tur uansett vær!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-17, 13:58   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Du kan sette de igjen på trappa her når du går forbi, så skal jeg tørke og smøre de. Med de nedbørsmengdene som har vært i det siste tror jeg dessverre det blir en selsom opplevelse med trekkingsko.

God tur uansett vær!

Ja det hadde vært fint. Men da er det bare en dag igjen til Nidaros, så det går nok greit. Jeg tror jeg må høre på deg, da, og ta med støvlene også. Det er meldt regn de to første dagene fra Berkåk og nordover, kjipt, men sånn er det.

Du får se etter oss - vi kommer vel forbi hos deg onsdag i neste uke. Vi er 4 kvinner i 40-åra, hvorav minst en sårbeint.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-17, 15:48   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Jeg er dessverre bortreist når dere passerer. Ha en riktig god tur!

Og ja, det er nok ikke tørt dessverre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-17, 22:37   #14
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Passerte Buvika i dag. Det var flott over heia de to siste dagene, vått men godt mulig å gjennomføre. Dette er en fantastisk opplevelse! Ble rodd over Gaula og er installert på Sundet Gård.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-17, 23:14   #15
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

På Sundet gård er det fint!

Hvor mange par sko ble det forresten?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-17, 23:17   #16
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Godt å høre at dere har hatt en fin tur så langt!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-17, 23:39   #17
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

På Sundet gård er det fint!

Hvor mange par sko ble det forresten?

Joggesko, trekkingsko og fjellsko. Måtte sikre meg. Hadde kanskje kunnet droppe joggeskoa, men ingen av de andre.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 09:27   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Denne turen har jeg lyst til å gå også! Kos deg!

Et tips til senere er å ta med høye gamasjer. Hvis de er av god kvalitet og du setter de nøye på, holder de vannet utrolig bra ute, og du kan slippe å ta med høyere sko. I tillegg er de lette å skylle av, og de sparer buksa eller leggene for søle. De er lette å ta av og på, synes jeg, slik at man kan bruke de der det er myr og bløtt og ta de av når terrenget er tørrere.

Jeg har kjøpt meg disse hvis jeg husker rett:
https://www.oslosportslager.no/produ...jer-24727.aspx

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 23:41   #19
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Takk for tips!

Kan melde om at tolv mil og en halv flaske vin til slutt gir et spesielt ganglag.


Sist redigert av banana : 30-06-17 kl 16:00.
banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 09:27   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gått Berkåk - Nidaros på Pilegrimsleden?

Det hørtes ut som en flott tur. Skriv gjerne en mer fullstendig rapport nå som du er fremme.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no