Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-16, 16:00   #121
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvor ofte vaskes den?

Vi bader i allefall annenhver uke, ofte ukentlig. Det er egentlig ikke nødvendig, men jeg liker fresh pels. Han lukter jo ikke, men det dras jo inn litt sand og kvist nå når det er så vått ute.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 16:25   #122
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, jeg har tenkt litt på deres hund, Java, og ante på en eller annen måte at langt baki der lå det en bekjempet fordom. (Det tror jeg gjelder mange med pudler, forresten, at man må komme over fjllepuddelinttrykket)

Kan du fortelle litt mer om hvordan hunden "er"? Vandrer hun inne eller ligger hun? Koser hun? Hvor mye stell og hvordan? Bjeffing?

Alle hunder er personligheter de også. Lynne/oppførsel skyldes rase, men også individ. En ting er egenskaper de arver, men de preges av miljøet de vokser opp i. Det vil si også hvordan de har hatt det i kullet og hos oppdretter. Men det er klart det er store likheter mellom hunder av samme rase. Jeg opplever ofte å høre "det er typisk puddel" hvis jeg forteller om noe vår hund har gjort.

Hun er rolig inne og legger seg fort ned for å slappe av/sove hvis vi andre sitter stille. Hun kan også leke lenge med egne leker og underholder seg selv på den måten. Vi kan erte henne opp til litt vill lek, men jeg ser andre valper som leker mye mer voldsomt. Hun vandrer ikke mye inne. Selvsagt kan hun ta seg noen runder, men legger seg for til ro.

Hun er veldig kosete, og vi liker å kose med henne. Hun ligger i armkroken og strekker på halsen slik at vi kan klø henne ordentlig. Da er livet deilig! Pudler er familiekjære og kan være mer reservert mot fremmede. Hos oss viser det seg ved at hun ikke stormer bort til mennesker eller dyr hun ikke kjenner. Hun holder seg litt i bakgrunnen, men tør opp når hun ser at alt er trygt. Dette synes jeg var litt rart til å begynne med, siden jeg er vant til valper som stormer mot alle. Nå er jeg veldig glad hun er slik, det gir oss god kontroll når vi treffer andre.

Vi grer henne sånn ca 1 gang i uken og har vasket henne tre ganger på to mnd. Da har jeg vasket henne fordi jeg ville, og ikke nødvendigvis fordi jeg måtte. Jeg har enda ikke opplevd at hun lukter hund. Pudler må klippes. Det er en av bakdelene ved at de ikke røyter. Pelsen blir lang og uregjerlig hvis den ikke stelles. Jeg har planer om å kjøpe klippemaskin selv, men de første gangene skal jeg få henne klipt av noen som kan det.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og i forhold til allergi og besøk: Vil det at den ikke røyter gjøre at storvasken før besøk av allergikere (eller deres familiemedlemmer som skal hjem til allergikeren etterpå) blir mindre omfattende, eller er det uansett andre ting som skaper allergien?

Som du har fått svar av andre, det er ikke nødvendigvis hårene en allergiker reagerer på, men hudceller og andre allergener. Hundehårene blir allikevel et problem fordi de er bærere av nettopp hudceller også. En hund som ikke røyter er derfor mer allergivennlig. Vær imidlertid oppmerksom på at en allergiker kan reagere på de også, og det er ikke gitt hvilke raser man reagerer på eller ikke reagerer på. Hvis din venn er hyperallergisk er det ikke sikkert det holder å vaske huset i det hele tatt. Eller det trenger ikke være noe problem.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 17:46   #123
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Vi vasker kanskje vår hver 2-3 uke, noen ganger mer sjelden, noen ganger oftere. Klippes 3 ganger i året. Fullstendig røytefri. Jeg tror ikke at vi har sett et eneste liten hår i huset. Det kommer i børsten, akkurat som det gjør når jeg børster meg selv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 17:53   #124
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Jeg bader - dvs. dusjer - lapphunden min et par ganger i året, og da på tampen av røyteperiodene. For å få bort siste resten av løs pels. Blir hun skitten på tur, så bruker vi vann og bekker for å få av gjørme, og tar resten med børsten når hun er tørr. Eller ikke. Lappepelsen er herlig selvrensende, selv børsting er ikke nødvendig å utføre så ofte, hun lukter ikke uansett.

Pudler er ok, særlig de store. Og å slippe unna et par røyteperioder i året er jo deilig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 18:01   #125
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi vasker kanskje vår hver 2-3 uke, noen ganger mer sjelden, noen ganger oftere. Klippes 3 ganger i året. Fullstendig røytefri. Jeg tror ikke at vi har sett et eneste liten hår i huset. Det kommer i børsten, akkurat som det gjør når jeg børster meg selv.

Jeg glemmer, hvilken hund er det dere har igjen?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 18:24   #126
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Veldig mange allergikere reagerer på det talglaget mange hunder har i huden. Labrador og golden har mye slik, og i følge vårallergilege, er dette ofte de hundene folk er mest allergiske mot. Vi har også røytefri hund, hun lukter ikke hund og røyter heller ikke. Og pøbelrpinsessen som reagerer på noenkorthårshunder med helt kort røytepels, slik som boxer og staff og dansksvensk gårdshund har, hun reagerer ikke på vår.
Det er jo ingen hunder som er allergisikre - men noen er mer allergivennlige, og det er vanligvis raser som feks puddel, portugisisk vannhund, bichon havanais (som jeg har) og bolonka som Pelen har.

Og det er klart at når man har røytefri hund, så kreves mindre renhold før en allergiker skal i hus - rett og slett fordi hundehår fyker OVERALT. Jeg tror man får med sånne små spre-hårene-jevnt-over-hele-huset-og-mest-på.den-svarte-ullkjolen-til-mor-alver når man kjøper hunder med røytepels. Jeg hadde korthåret hund før (rhodesian ridgeback) og det var hår overalt - også steder han beviselig aldri hadde vært.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 22:05   #127
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvor ofte vaskes den?

Vi bader nesten aldri. Hun er alltid ren og pen. Men vi spyler i dusjen etter hver tur hvis hun er gjørmete, og det er hun ofte på magen, i lysken og på beina, for hun er liten, knappe 5 kg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 22:32   #128
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg glemmer, hvilken hund er det dere har igjen?

Jeg er ikke Pelen men de som oss, har en russisk tsvetnaya bolonka.
Vi kjøpte vår etter tips fra Pelen, og etter å ha møtt og vært heldige å fått ha deres hund hjemme hos oss på lån.
Myk og fin pels, vi klipper også vår, kosete, leken, må ikke ha langtur hver dag men klarer fint å gå et par timers tur, tross at de er små i størrelse.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 23:18   #129
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Jeg er ikke Pelen men de som oss, har en russisk tsvetnaya bolonka.
Vi kjøpte vår etter tips fra Pelen, og etter å ha møtt og vært heldige å fått ha deres hund hjemme hos oss på lån.
Myk og fin pels, vi klipper også vår, kosete, leken, må ikke ha langtur hver dag men klarer fint å gå et par timers tur, tross at de er små i størrelse.

Og lukter ikke "hund". Men jeg ser at rasen nok er for liten for Polyanna. Vår tass veier under 3 kg. En hund med så myk og lite vannavstøtende må vaskes litt oftere enn f.eks. en lapphund eller labrador. Men det er ganske uproblematisk og rask affære. Herremannen tar ham med inn i dusjen når det er behov og dusjer ham før han dusjer seg selv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 00:56   #130
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Puddel lixxom .. :himler:
Skal du ha hund, skal du ha setter. Helst engelsk sef.
Og hvis du absolutt ikke tør å gå for det så må du ha en spaniel. En jaktspaniel. Som er som en liten og lav setter. Ferdig snakka. #muligensNoePreget

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 12:24   #131
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

En dachs er langt fra en veskehund altså. De veier rundt 10 kilo, er jakthunder som jager grevling og er tøffe som få. Regnes ikke som nybegynnerhund. Men det finnes minidachser som er betydelig mindre.

Save

Skulle akkurat til å si det

Hadde dachs fra da jeg var åtte år og hun var ikke noen veskehund. (Normal str. langhåret dachs.) Hun luktet ikke hund heller. Det er noe jeg synes er litt viktig. Jeg har bare katter, siden jeg ikke tror jeg kan ta på meg ansvaret for alt med hund, katter er veldig nybegynnervennlig

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 14:33   #132
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Dachs er noen hardinger altså. Og de lyder ofte kun en person i familien.
Kjenner to som har de, den ene familien har to men mamman der er lærer så hun er skikkelig røff og streng med de.
Hadde hun tatt sånn på min voffs så hadde han dødd. Men disse to hundene tåler det og hun sier at de trenger å være strenge mot.
De går ofte løs i gata og de stopper når hun sier stopp altså. Flott å se på.

Hun andre avlivet sin faktisk. Fordi den ikke fungerte i familien. Eller, hun var ikke flink nok fra begynnelsen med oppdragelse og da ble det surr i familielivet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 15:35   #133
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Jeg har opplevd at en dachs gikk rett i strupen på min velvoksne Leonberger. De er store hunder i små innpakninger, de altså. Husk at de skal klare å møte grevlinger, som ikke akkurat er skogmus.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 15:43   #134
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Jeg drømmer om hun og synes golden er den ultimate. Jeg tror likevel bolonka eller havanais hadde vært mer i sync med våre behov. Jeg er småforelska i fransk bulldog også, men det er vel ikke nybegynnerhund.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 16:36   #135
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Min hund kan være litt redd dachser.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 16:43   #136
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Jeg vurderer ikke Dachs, altså.

"Nybegynnerhund" er et ufravikelig kriterium.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 20:34   #137
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er småforelska i fransk bulldog også, men det er vel ikke nybegynnerhund.

Jeg er egentlig mer bekymret for helsetilstanden til disse hundene, enn om det er en nybegynnerhund. Disse er avlet fram for å få et bestemt utseende, og så lider helsen av de. De sliter bl.a. svært ofte med luftveiene.
Slike hunder bør man ikke kjøpe.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 21:20   #138
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Vi har en bichon frise tispe. Røytefri og allergi vennlig. Herlig lynne på henne.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 00:35   #139
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Italiensk vannhund (Lagotto) er jo også et alternativ. Den er mindre enn den portugisiske.

Vi skal altså fortsatt ikke ha hund, men...

I helgen har jeg blitt helt fortjust i en nydelig portugisisk vannhund som virkelig er det mykeste, vennligste, varmeste vesenet jeg her vært borti. Den er nok fortsatt litt for stor for oss, men kanskje en tispe eller en lagotto?

Kan noen fortelle mer om dem? Gjerne så konkret at man snakker om omdrettere...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 00:48   #140
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Tispene er vesentlig mindre enn hannhundene, og det er en helt herlig rase. Men de krever aktivering, hvis ikke kjeder de seg, og en portis som kjeder seg finner på mye artig.
De sorte er forøvrig "penere" i pelsen, de brune blir fort grå og pussige. Har hatt begge deler (og har brun nå), men må si at jeg estetisk sett syns de sorte med hvite tegninger er penest. De ser ikke så møkkete ut, rett og slett.

Det er en fb-gruppe der det ligger oversikt over godkjente oppdrettere mener jeg, det er mange flere enn det var da vi fikk vår første for 17 år siden, heldigvis.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no