Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hus og hjem - alt på stell?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-17, 00:07   #61
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Vi ønsket oss middagstallerkener i flere år av foreldre og svigerforeldre, men det er selvsagt på bekostning av andre ting, ja.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 00:12   #62
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Jeg har bare finservise fordi jeg idiotisk nok ble gift og det var det vi ønsket oss. Sier ikke at det er idiotisk å gifte seg altså, men for meg.
Eneste jeg kommer på at jeg har kjøpt selv i kjøkkenskapene er pastatallerkenene.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 00:13   #63
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Hos oss finner du verken orden eller mye som matcher. Har dog pent middagsservise til mange og nok kaffeservise til å kunne servere 15-20 personer om jeg kombinerer tre ulike serviser som overhodet ikke matcher, men som gir et hyggelig inntrykk sammen likevel. Vi kriserydder før vaskehjelpen kommer eller før vi skal ha besøk, men ellers kan det fort se ut som det har gått skred innendørs her. Og matchende håndklær? Burde jeg ha det?

Skulle gjerne hatt det ryddig, fint og flott, men har innsett at det ikke kommer til å nå toppen av prioriteringslista vår noensinne, gitt.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 00:14   #64
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Jeg er veldig lite opptatt av det materialistiske, så vi har hummer og kanari av frokosttallerkner, glass og kopper og sånt. Men vi giftet oss jo i fjor og ønsket oss middagsservise slik at vi har et fint servise til jul og sånt. Så nå har vi 10 av det. Vi har også ganske mange (ganske) like vinglass.

Jeg skulle gjerne hatt mer orden på klær og ymse i heimen, men med ganske liten leilighet og 5 (noe rotete) mennesker så er det dessverre litt vanskelig.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 00:14   #65
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men jeg har finservise til 24 da. Og juleservise. Litt dannet er man tross alt

Da har du jo minst 10 like tallerker.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 01:09   #66
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Har hverdagsservise og finservise til minst 12. Kan invitere 16 på suppe, tror jeg.
Alt er resultat av sparing over tid og bryllup.
Ellers er det et salig kaos.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 01:34   #67
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Hvis noen hadde gitt meg 12 like av noe, hadde jeg fått angst.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 01:43   #68
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Vi har ting akkurat 90 % på stell, de 10 % det avviker fra det vi synes er å ha hus og hjem på stell kommer av at vi har barn, hobby, hund og en forkjærlighet for sofatid. Som alltid tror jeg det er hva man prioriterer, hva man føler seg vel med selv og ulike livsfaser som avgjør hva og hvor mye som er på stell. Jeg driter i om gresset i hagen er klippet, men stuen min er alltid et sted jeg holder ryddig. Jeg har ikke like vinglass, fat og skåler til 12 - men er allikevel opptatt av estetikk i pådekking.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 01:44   #69
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvis noen hadde gitt meg 12 like av noe, hadde jeg fått angst.

Jeg fikk en gang 7 tallerkener.. det ga angst i partallsgenet...

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 01:44   #70
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Er godt utstyrt på servisefronten, har spart og fått i gaver og gjort noen gode dødsbokjøp.

Men ellers er det ikke mye som matcher på håndklær og sengetøy og sånt. Og jeg har altfor mye ting og tang, selv om jeg har blitt skilt og delt ting i to og syntes jeg var kjempeflink til å kaste, sortere og selge unna da jeg flyttet nettopp. Skulle gjerne hatt et bedre utviklet ryddegen.

Tror forøvrig jeg kanskje har en liten fetish for fint servise, så jeg må innrømme at en bra ting med å bli skilt og å dele opp boet i to, var at jeg da kunne kjøpe noe nytt. Men nå er jeg tilbake der at jeg har mer enn nok.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 01:52   #71
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Ser den, mente vel egentlig, har dere alt servise fra samme merke?

Jeg kan dekke til 18 med hverdagsservise og til 28 med penservise (to forskjellige til 28 faktisk). Jeg har riktignok "bare" bestikk til 18 (Telesølv og Hardangerbestikk i stål), så det måtte bli en blanding av de to om vi skulle vært mer enn 18. Evt. så har jeg hverdagsbestikk til 24 hvis det passer bedre. Jeg har glass til 18 også, både rød- og hvitvinsglass, pluss champagne- og vannglass, men dessertvinglass er muligens bare til 12. Dessuten en annen serie også med 12 glass av hver sort. Og noen til. Juleservise naturligvis, til 20 eller noe. I grunnen har vi mer enn nok og litt ekstra. Damaskduker og servietter. Jeg synes det er gøy å dekke pent bord da, jeg skjønner jo at det ikke interesserer alle.

Matchende håndklær, ja. Orden på vaskerommet, også ja. Jeg vet ikke om det betyr at vi har alt på stell alikevel da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 01:54   #72
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Skal ikke nedgradere meg selv, altså. Hvis jeg hadde hatt en stor familie som stadig rak innom, så hadde jeg sikkert hatt tolv av hver av alt. Men jeg har stukket fingeren i jorda og innsett at det trenger jeg ikke. Sjelden vi er mer enn to her samtidig. Så jeg kan godt se en superfin kopp og bare kjøpe den, uten å tenke på at jeg burde hatt ørten til av samme.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 02:03   #73
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg har så lite tvangstanker om slikt at jeg ikke engang gidder å finne rett putevar til dynetrekket....

Men hvorfor er de skilt til å begynne med? Assa, når man bretter det sammen, så legger man jo putevaret inni dynetrekket?!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 02:06   #74
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men hvorfor er de skilt til å begynne med? Assa, når man bretter det sammen, så legger man jo putevaret inni dynetrekket?!

Inni?
Man legger dem selvsagt på toppen av de sammenlagte dynetrekkene. Ikke strøkne, men med en tydelig brettekant.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 02:08   #75
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Inni?
Man legger dem selvsagt på toppen av de sammenlagte dynetrekkene. Ikke strøkne, men med en tydelig brettekant.

Oppå blir de fort rotet bort, men inni siste bretten, liksom - der holder de seg godt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 02:13   #76
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Oppå blir de fort rotet bort, men inni siste bretten, liksom - der holder de seg godt.

:noterer:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 02:13   #77
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men hvorfor er de skilt til å begynne med? Assa, når man bretter det sammen, så legger man jo putevaret inni dynetrekket?!

Ja, nemlig. Jeg legger også putevaret inni det brettede dynetrekket. Eller jeg pleier å rulle de sammen, for det så kulere ut i skapet der jeg bodde før.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 06:36   #78
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Oppå blir de fort rotet bort, men inni siste bretten, liksom - der holder de seg godt.

Men hva gjør dere når en av delene er borte eller ødelagt?
Jeg er ganske opptatt av forbruk og vi har arvet 90% av sengetøyet vi har. Det betyr at det er svært mange trekk uten putevar og vica versa.
Det har jo virkelig ingen praktisk betydning.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 07:47   #79
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Vi har også en del trekk uten putevar og motsatt pga at ene ødelagt. Jeg kaster ikke begge når kun en del er ødelagt.

Jeg tenker vel stort sett at vi har ting på stell trass manglende match, ulike håndklær og sengetøy.

Vi har håndklær og servise. Det bruker å være rent også. Er det skittent vaskes det.
Da føler jeg at ting er på stell nok på det området.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 10:04   #80
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men hva gjør dere når en av delene er borte eller ødelagt?

Det resterende legges bakerst i skuffen og brukes som ekstra. Er det putevaret som mangler kan man erstatte det med et hvitt (jeg har masse hvite som brukes som innerputevar) eller et i en annen matchende farge. Disse fås kjøpt løse.
Greit nok at det ikke har noen praktisk betydning at det krasjer i farger og mønstre, men for meg gjør det stor forskjell i velvære når jeg har det pent og harmonisk rundt meg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no