Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[Strikking] Hva er favorittgarnet ditt?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-10, 09:44   #41
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Strikking] Hva er favorittgarnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg synes Tjorven på Majorstua har godt utvalg og flinke folk. Savner fortsatt Guanako på Grünerløkka, hun hadde sansen.

Ellers har Pickles mye fint.

Sybil:
Vil du ha alpakka-merinoblanding? Eller vil du ha den tykkelsen?

Begge deler! Eller mest blanding, det kan være litt tykkere. Litt!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 09:45   #42
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Strikking] Hva er favorittgarnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Hvis du vil ha alpakka-merino kan du bruke Isager Tvinni Alpaca.

Skal google! Takk!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 10:14   #43
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: [Strikking] Hva er favorittgarnet ditt?

Jeg liker veldig mange forskjellige typer garn, men noe av det som gjør meg lykkeligst er hylla med Finull (3mm) på Husfliden. Utrolig mange farger og godt å strikke med. Elsker å lage tepper med Finull.

Når det gjelder klær til meg selv så hater jeg ull, så da er det Lerke, Duett og Wollmeise det går i


Sist redigert av mammaugla : 27-10-10 kl 10:37.
mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 10:33   #44
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Hva er favorittgarnet ditt?

Mitt yndlingsgarn er nok Rowan Felted Tweed og Wollmeise. Og så liker jeg å bruke forskjellige blandinger, og sette sammen til egne. Blant annet strikket jeg Rose Red i en tråd Vamsegarn og en tråd Rowan Kidsilk Haze.

Jeg har vent meg til å alltid gå ned en halv/en pinnestørrelse for å få den type strikk jeg liker best. Angrer fortsatt på at jeg ikke ventet til jeg hadde fått tak i mindre pinne da jeg strikket Cottage Garden til meg selv.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:03   #45
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Strikking] Hva er favorittgarnet ditt?

Det kommer helt an på hva jeg skal lage.
Jeg liker veldig godt Drops Merino Extra Fine, på pinne 3-3.5.
Finull fra Rauma er flott til vesker og tepper, luer, hatter, votter og vanter.
Tynn Alpakka og Baby Silk fra Du store alpakka er flott til små prosjekter.
Cotton Viscose fra Drops har en fantastisk fin glans som holder seg.

Petunia bomullsgarn er også overraskende flott og holder seg godt(har strikket oppvaskkluter i sommer )

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:37   #46
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Strikking] Hva er favorittgarnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er noen som synes det. Selv liker jeg det spesielt godt fordi det er så "tørt" på en måte, ikke loddent som f.eks. alpakka. Som jeg ser at du liker. Og så er det fantastisk i bruk, maskinvaskbart, loer og nupper ikke, klør ikke.

Der er vi nok forskjellige ja. Jeg elsker litt lodne garn, som alpakka.

Jeg ser det er mye fint i nettbutikkene, men enda er jeg så nybegynner på garn at jeg vil kjenne på dem og se fargene i RL før jeg kjøper. Hvor på Majorstua ligger Tjorven?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:46   #47
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Strikking] Hva er favorittgarnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvor på Majorstua ligger Tjorven?

Rett ved Majorstuhuset, i veien som går forbi Chateau Neuf.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:59   #48
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Strikking] Hva er favorittgarnet ditt?

I hvert fall ikke Mini Alpakka fra Sandnes. Det loer noe hinsides.
Og så liker jeg ikke prisen på angora-garnet jeg har kjøpt, men det er deilig det!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no