Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-10, 06:39   #1
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

[Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Ja, det er ikke jeg som skal strikke den altså. Jeg sliter jo fortsatt med sitteunderlaget mitt.

Noen som har en fin strikkekjole? Tips om oppskrifter og garn? Hun som skal strikke den til meg er flink!!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 08:34   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Denne er jo fin, og kan gjøres så lang man vil:

http://100-rain.blogspot.com/2010/05...ght-tunic.html

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 08:48   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Ja den der er såå fiin! Min mor skal strikke den til meg nå, når jeg bare bestemmer meg for garn.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 08:55   #4
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Det er mange fine på www.garnstudio.no. Bl.a. finner du en fin på forsiden av en av de nyeste kolleksjonene. Beklager manglende link, jeg får ikke til å klippe og lime på mac...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 09:02   #5
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Denne er fra Garnstudio:

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 09:02   #6
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Det var den jeg skulle linke til! Jeg strikker den nå.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 09:04   #7
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Ja det er vel flere som strikker den her inne? Kjempefin er den iallefall, har lyst til å strikke den jeg også.

Og så har jeg lyst på denne i Lerke:

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 09:31   #8
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Angående den garnstudio/drops-kjolen så kan jeg tipse om at den virker veldig varm. Særlig siden jeg har byttet ut strømpegarnet med alpakka, kanskje. Absolutt en vinterkjole. Jeg satser på å få min ferdig til jul (har lagt den litt til side).

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 09:56   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Men hva slags kjole vil du ha? Lang? Kort? Tykt garn? Tynt garn? Mye mønster? Mye farger? Hvilken fasong? Fletter? Hette? Knapper?

Mange spørsmål - ett svar: Ravelry.com.

Jeg er 180 og fyldig, så jeg har ikke kastet meg på kjoletrenden foreløpig. Spesielt ikke Still Light, på pinne 2,5/3 ville jeg kanskje vært ferdig til neste år hvis jeg hadde fått lov til å strikke i det hele tatt!

(Beklager, dette ble veldig me me me).

Tips:

http://www.ravelry.com/patterns/libr...-perfect-dress

http://www.verenaknitting.com/shop/p...ular/MARGARITA

http://farm5.static.flickr.com/4027/...a7d5f4f586.jpg
http://www.ravelry.com/patterns/libr...-black-dress-2

http://www.garnstudio.com/lang/en/vi..._id=10&lang=en

http://www.classiceliteyarns.com/Web...82/Issue82.php ( )

http://www.garnstudio.com/lang/en/vi..._id=40&lang=us

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 10:36   #10
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Om du går inn på denne linken er det noen fantastiske kjoler i den:

http://www.dalegarn.com/images/misc/201008310831223.pdf

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:03   #11
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Om du går inn på denne linken er det noen fantastiske kjoler i den:

http://www.dalegarn.com/images/misc/201008310831223.pdf

Åh, der var det mye fint ja .

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:13   #12
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Takk for mange tips! Jeg vet ikke helt hva jeg vil ha ennå, men skal sette meg godt til rette med linkene deres senere. Klukkakjolen til Mei er fiiin, men den blir kanskje ikke like fin på meg som er større. Kanskje en lang tunika med korte ermer er finere?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:15   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Jeg tror klukka hadde vært kjempefin på deg! Still light har jeg, den har lett for å bli sekkete. Kjoler i tykt garn varmer og skjuler mer synes jeg. Av alle mine mange ullkjoler er klukkaen fortsatt favoritten.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:33   #14
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Still light, Mei?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:17   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Denne;

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Denne er jo fin, og kan gjøres så lang man vil:

http://100-rain.blogspot.com/2010/05...ght-tunic.html

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:48   #16
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Ah, akkurat.

Er det noen som har prøvd å bestille en ferdig garnpakke til Klukka kjole hos http://birgirsdottir.dev.dpbeta.com/...p?pageid=13702 ? Finner ikke helt frem på siden.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 21:07   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Jeg har bestilt egendesignede pakker der. Om du ikke finner frem ville jeg sendt en mail. Hun som driver siden svarer raskt og er veldig hjelpsom.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 21:26   #18
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Det høres jo bra ut!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 22:35   #19
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Strikking] Hjelp meg å finne en fin strikkekjole

Jeg har bestilt ferdigpakke på både Klukka og andre ting på Birgirsdottir, super service! Veldig greit med en mail også, om det er noe du lurer på.

Klukka finner du her:
http://birgirsdottir.dev.dpbeta.com/...productID=5324

Minuset med sidene nå er at bildene er veldig små, vanskelig å se skikkelig på produktene.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no