Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bratislava

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 12:12   #1
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Bratislava

Er det noen som har vært i Bratislava? Jeg tenker dra til våren med søsteren min - fly til Wien og ta toget dit.

Jeg er interessert i tips om noen har noen

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 16:54   #2
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Bratislava

tja hva vil du høre helt ærlig hadde jeg heller dratt til budapest en til bratislava. Det finnes ingenting i btratislava det er ikke en pen by og veldig få severdigheter. Siden det er en såpass "ny" hovedstad har den på enmåte ikke samme kulturelle røtter som de naboliggende hovedstadene.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 20:27   #3
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bratislava

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

tja hva vil du høre helt ærlig hadde jeg heller dratt til budapest en til bratislava. Det finnes ingenting i btratislava det er ikke en pen by og veldig få severdigheter. Siden det er en såpass "ny" hovedstad har den på enmåte ikke samme kulturelle røtter som de naboliggende hovedstadene.

Sier du det? Hm. Jeg har hørt at det er en pen by, jeg.
Nå har jeg vært i både Budapest, Wien og Praha tidligere. Men jeg er åpen for å få gode tips her, altså!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 20:53   #4
Jaria
Aktiv
 
Jaria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 100
Jaria er litt kul
Standard

Sv: Bratislava

Jeg var der for mange år siden, men jeg likte byen veldig godt. Har desverre ingen tips, siden det er så lenge siden, men gamlebyen var jo veldig fin. Også var det vel et slott der?

Jaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 20:58   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bratislava

Bratislava er nok ikke verdens mest spennende hovedstad, men gamlebyen er utrolig sjarmerende. Jeg har vært der både vinter og sommer og syntes at det var koselig å være der i adventstiden med boder og markedsplasser. Jeg synes det er kult å reise dit bare for å ha vært der jeg da, og når det bare tar tre kvarter fra Wien er det helt klart verdt turen. Men, jeg ville nok brukt mer tid i Wien, for DET er hovedstad det.

  Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 23:25   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bratislava

Flere tips på de siste ni årene?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-19, 09:27   #7
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bratislava

Har vært der så vidt, det er sikkert noen her inne som vet langt mer enn det jeg vet. Vet at folk reiser fra Wien til Bratislava for å feste, det er mye billigere alkohol der, ellers kan jeg ikke så mye om byen, og ikke nok til at det fristet oss å tilbringe tid der. Men - vi hadde en overnatting på et veldig bra hotell, The Loft, i Bratislava i sommer. Anbefales varmt!
Ellers så vi altså ikke stort av byen, det var den eneste overnattingsbyen på Interrailferien vår vi valgte å ikke bruke tid på.
Et alternativ er jo å reise til f.eks Wien og ta en dagstur med tog til Bratislava?
Planlegger forresten selv venninnetur til sommeren, da flyr vi til Budapest og er der et par dager før vi setter oss på toget til Wien og er der et par dager. Flyr hjem fra Wien. Avstandene er ikke så store, og gode togforbindelser gjør at du enkelt kan kombinere flere byer på samme ferie.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-19, 12:58   #8
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bratislava

Vi var der i fjor på korpstur, altså en gjennomorganisert tur, og det er en kjempefin by synes jeg. Hyggelig gamleby å rusle i, bra prisnivå, noen severdigheter, fint å ta båt til/fra Wien. For noen dager er det et supert stopp, man rekker over det meste til fots. Men det er også helt uproblematisk å kombinere med Wien ja. Vi tok en hurtigbåt på elven fra Wien til Bratislava, men går også sightseeing- og elvecruisebåter.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-19, 13:18   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bratislava

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Vi var der i fjor på korpstur, altså en gjennomorganisert tur, og det er en kjempefin by synes jeg. Hyggelig gamleby å rusle i, bra prisnivå, noen severdigheter, fint å ta båt til/fra Wien. For noen dager er det et supert stopp, man rekker over det meste til fots. Men det er også helt uproblematisk å kombinere med Wien ja. Vi tok en hurtigbåt på elven fra Wien til Bratislava, men går også sightseeing- og elvecruisebåter.

Så flott! Kanskje vi legger inn en dag der da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no