Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har vært på High Chaparall?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-18, 22:23   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Noen som har vært på High Chaparall?

Er dette noe som noen på 8, 12 og 14? Og foreldrene?
Hva med overnatting?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-18, 22:29   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Ja, jeg har vært der. Det er en annerledes opplevelse, det skal de ha.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 00:24   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Det var en park for barna det ikke var noe offer å dra i for å si det sånn. Vi voksne koste oss også. Ungene var 3,5 og 8 tror jeg da vi var der, men større unger synes sikkert også det er gøy.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 00:46   #4
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Var der da jeg var barn ( er nå i midten 40-årene) og husker det som verdens teiteste og dustete ting og ferie. Mulig det er/ var morsommere for gutter. Jeg syntes det var tragisk da og tenker ikke ta med mine unger dit.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 09:47   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Hvorfor skal det passe bedre for gutter?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 10:23   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor skal det passe bedre for gutter?

Alle mine tre var i Lucky Luke-kostyme med kruttlapp-pistoler. Det passet like bra for alle tre. Jeg følte meg litt som Ma Baker der jeg satt og ladet om.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 10:25   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Lurer på om ungene var der med faren for noen år siden, da de var 11-12-13 (litt usikker på nøyaktig når det var). De syntes det var helt greit, både gutten og jenta. Ikke noe de har snakket om i ettertid, men artig nok der og da.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 10:26   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Alle mine tre var i Lucky Luke-kostyme med kruttlapp-pistoler. Det passet like bra for alle tre. Jeg følte meg litt som Ma Baker der jeg satt og ladet om.



Jeg skal fortelle mer om vår opplevelse etterpå, er litt opptatt akkurat nå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 10:32   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Var der da jeg var barn ( er nå i midten 40-årene) og husker det som verdens teiteste og dustete ting og ferie. Mulig det er/ var morsommere for gutter. Jeg syntes det var tragisk da og tenker ikke ta med mine unger dit.

Jeg er nok på alder med deg, og var i Legoland da jeg var 15. Det er det kjedeligste jeg har opplevd på ferie; jeg var ikke interessert i legoen, og for stor (alder og/eller vekt) for nesten alt man kunne gjøre. Det betyr jo ikke at det ville vært like tragisk for ungene mine. De er annerledes enn meg, og Legoland har forandret seg enormt siden 80-tallet. Vil tro at enhver sånn park som har overlevd så lenge må ha utviklet konseptet.

(Vi har før øvrig vært to ganger i Legoland. Like stor suksess begge gangene.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 12:23   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Sånn, da kan jeg skrive litt mer.

Vi var på High Chaparall med en 7-åring (gutt) og en 11-åring (jente).

Det er et veldig sært sted, og det funker fint med et litt sosialantropologisk blikk. Det er stappfullt av svensker som ønsker å leve i ville vesten, og kommer korrekt antrukket i mote fra 1800-tallet, og en familie hadde til og med vogn til vesla utformet som en prærievogn! Så mange "cosplayere", rett og slett, med romantiske drømmer om huset på prærien, salooner og uoppdaget land. Det er jo gøy da, og gjør opplevelsen mer "autentisk".

Vi var der en knapp uke etter 22. juli 2011, og jeg ble veldig uvel av at alle ungene løper rundt med kruttlappistoler og skyter skurker og hverandre. Til tider er lydnivået ganske overveldende. Samtidig ble jeg litt grepet av ånden, og Hiawata fikk både kruttlappistol og cowboyhatt. Heia hippiepasifistoppdragelsen min, liksom.

Det som er fint:
Det er et ganske fint område, ålreite spisesteder, mye gøy å se på, lite plæstic og det er faktisk mulig å kjøpe fin native American brukskunst, veldig lekre cowboystøvler og "americana-greier". De har et ganske morsomt vill vest-hesteshow, og jeg skulle gjerne brukt mer tid i indianerdelen, som blir drevet av en stamme fra Canada som kommer hvert år. Der føles ting litt mer autentisk enn i cowboydelen. Det er jo egentlig ikke så rart, siden ville vesten tross alt ikke finnes lengre, det gjør indianerstammer med levende tradisjoner. De som jobber der går virkelig all in i rollene sine, og vi ble blant annet "ranet" på toget.

Det som ikke er fullt så fint: Det er noen temmelig harry folk der, som garantert ikke har særlig pk-meninger. Selv om jeg ikke syns det er skadelig å leke med kruttlappistoler (i allefall ikke i en setting som dette), så gir det meg et snev av ubehag (kan nok hende det hadde vært mindre, om det ikke var fire dager etter terrorangrepet). Ville Vesten er i stor grad en hvit fantasi, og det gjenspeiler publikum. Vi kjørte videre til Gøteborg, og jeg er usikker på om jeg ville blitt der over natten, for det var temmelig høy partyfaktor på de treskokledde med sørstatsflagg på olavesten når kvelden nærmet seg.

Allikevel: jeg har lyst til å dra tilbake, det er et utrolig fascinerende sted, et slags utdødd americana i de svenske skoger. Eller, ikke "en slags" en gang, det er det. Jeg så det på ingen måte som en "gutte-greie".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 16:06   #11
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor skal det passe bedre for gutter?

Hvis du hinter til meg så synes ikke jeg og de andre jentene som var der ( 4 stk) det var gøy ihvertfall.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 16:32   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvis du hinter til meg så synes ikke jeg og de andre jentene som var der ( 4 stk) det var gøy ihvertfall.

Null hinting, det var et direkte spørsmål.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 16:34   #13
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Der tror det kommer mer ann på personen enn kjønn altså. Jeg husker i hvert fall at vi var der et par ganger når jeg var barn. Jeg syns det gøy. Har ikke vært der med ungene da.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-18, 16:51   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har vært på High Chaparall?

Mini på 4 syntes det var stas, han fikk rifle med kruttlapper og cowboyhatt! Frøkna på 7 - helt greit.
Gøy å se hvor engasjerte enkelte besøkende var, både med innlevelse og antrekk.

Høy harryfaktor, på campingplassen fikk man kjenne på redneck følelsen. Ikke en plass vi kommer til å besøke igjen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no