Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-20, 09:29   #841
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi hadde julegrøt i går, så da er jeg ferdig med julens plikter.

Ungene reiser til faren i dag og blir der til nyttårsaften. Jeg gleder meg til fullstendig avslapping.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-20, 10:19   #842
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.435
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Vi hadde julegrøt i går, så da er jeg ferdig med julens plikter.

Ungene reiser til faren i dag og blir der til nyttårsaften. Jeg gleder meg til fullstendig avslapping.

Det skjønner jeg godt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-20, 10:47   #843
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Taien:

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-20, 11:05   #844
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.746
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg skal handle i dag, i fire etapper. Jeg har sortert varene utfra tyngde på handlelappene. (jeg har en skulder ute av funksjon og ingen bil).

I kveld blir deler av julegavelasset hentet, så jeg må få pakket dem inn også.

Blir det noe energi til overs, skal jeg lage salte mandler til de siste gavene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-20, 12:33   #845
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.759
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Sånn da var nesten alle gavene unnagjort. Mangler til 3 venninner til eldste, men det ordnes iløpet av uka. Ikke så lett for oss å ordne når hun som skal gi ikke vet hva hun vil gi.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-20, 14:08   #846
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.435
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Sånn da var nesten alle gavene unnagjort. Mangler til 3 venninner til eldste, men det ordnes iløpet av uka. Ikke så lett for oss å ordne når hun som skal gi ikke vet hva hun vil gi.

Jeg måtte tvinge min sønn på bytur i dag for å finne noe til hans venner. Med hjelp gikk det fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-20, 15:22   #847
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.569
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Fått ordnet mange gaver. Gjenstår noen som mannen får ta et raid på.

Da får jeg ta et raid på huset i dag, og delvis i moegen, samt pynte litt og bake litt, så lander vi vel på beina i år også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-20, 19:06   #848
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.832
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har pakket inn alle gavene og begynner å bli ferdig med baking. Ett slag til pluss en marsipankuler i morgen og så er det nok. Juletre fikk vi kjøpt i dag også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-20, 19:08   #849
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Bakte fire julebrød og laga sukkerfri konfekt.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 12:59   #850
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.886
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Da er hver minste lille ting handlet inn til jul. Vi var ute en tur i dag og kjøpte gode oster fra ostedisken, fløte og andre ting som ikke varer så lenge, så nå er virkelig alt klart. Jeg må bake en ny runde florentinere, for den forrige varte visst ikke så lenge, de er altfor altfor gode.

Julestemning har vi i massevis. Vi storkoser oss med baking, julefilmer og brettspill.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 13:04   #851
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.488
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Her har vi også handlet inn det meste, mangler litt dagligvarer som kan handles i vanlig butikk, og bør kjøpes rett før. Slik som frukt til fruktsalaten vi skal ha til dessert på julaften f.eks.

Jeg har ikke tenkt til å bake noe mer enn jeg har gjort nå, svigermor har med seg en hel del. Juletre hugget vi på lørdag, tror vi satte ny rekord i å bestemme oss for tre på kort tid, uten krangling. Vaskehjelpen vi bestilte måtte i karantene og kan ikke komme som planlagt i dag, så da får vi ta oss av det selv. Men tenker ikke å slite meg ut med det akkurat, vasket begge badene grundig i går, det er det viktigste, og at alt er ryddet. Så vasker jeg bare over gulvene som til en vanlig "helgevask" (jeg gjør ikke det hver helg altså ), og støvsuger litt her og der. Har fri i morgen, så jeg har lave skuldre. Nå skal vi bare kose oss.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 13:07   #852
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.886
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg gidder heller ikke noen stor julevask. Det er ingen som ser inni skapene og sånne ting i julen. Det er ryddig og vi sveiper over gulvene og sørger for at kjøkkenet og badene er rene, og det er faktisk mer enn nok. Jeg vil mye heller kose meg og vasking er ikke kos.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 13:30   #853
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.759
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi bakte pepperkaker igår, og idag er første juleferie dagen for meg og barna. To av de har hatt juleverksted, jeg rydder litt og vasker sånn vanlig underveis. Foretrekker å pynte tre, og pynte først og rydde vaske etterpå så slipper jeg støvsuge flere ganger.
Må pakke inn noen gaver, og handle de siste gavene. Sende avgårde pakke til hemmelig nissevenn, handle inn noe småting ( Meny leverte på døra idag, og imorgen kommer Kolonial). Lave skuldre siden vi ikke har noe planlagt besøk i jula. Det blir jul i år og.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 13:34   #854
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.488
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Besøket vårt gjør at jeg får enda lavere skuldre. Svigermor er nemlig en reser til å stryke duker, og gjør det gjerne, for da har hun en Oppgave, og føler seg nyttig, uten å gå i veien eller rote til i våre system. Så da slipper jeg å gjøre det også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 13:34   #855
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.759
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Besøket vårt gjør at jeg får enda lavere skuldre. Svigermor er nemlig en reser til å stryke duker, og gjør det gjerne, for da har hun en Oppgave, og føler seg nyttig, uten å gå i veien eller rote til i våre system. Så da slipper jeg å gjøre det også.

Det er jo bare vinn- vinn.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 13:36   #856
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.569
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Besøket vårt gjør at jeg får enda lavere skuldre. Svigermor er nemlig en reser til å stryke duker, og gjør det gjerne, for da har hun en Oppgave, og føler seg nyttig, uten å gå i veien eller rote til i våre system. Så da slipper jeg å gjøre det også.

Det pleier min svigermor også å gjøre, men hun kommer ikke til jul i år.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 13:37   #857
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.569
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Pepperkaker er utrolig sent i år hos oss, deigen lages i dag og de bakes i morgen! Det er utrolig sent !

I dag skal vi også pakke gaver og lage noen hjemmelagde gaver med ungene, så det er en innholdsrik nok dag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 13:45   #858
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.488
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det er jo bare vinn- vinn.

Ikke sant? Hun er ikke typen som får seg til å sitte i ro og slappe av mens andre jobber, da må hun gjøre noe, og noen ganger blir det litt irriterende, fordi jeg da må bruke tid på å fortelle henne hva og vise henne hvor ting er, og hun stiller tusen detaljspørsmål (altså av typen "hvilken vei vil du ha håndklærne brettet?"), og noen ganger er det like greit å bare få holde på selv, i ro og mak. Mens min mor derimot, har ingen skrupler med å sitte i sofaen og strikke eller se TV mens det er tusen ting som må gjøres, og da irriterer jeg meg over det. Så jeg innser at hos oss er det litt damned if you do, damned if you don't, Dukestryking er dermed helt perfekt. Særlig siden jeg i tillegg hater å stryke, og den fineste duken, den jeg bruker på julemiddagsbordet, er i en litt grov lindamask, som er nærmest umulig å få helt glatt. Men hun får det til, og så har hun noe å holde på med den stunda.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 14:12   #859
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.581
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Mannen min julevasket i går! Det er sikkert tilsvarende det dere vanlige folk kaller helgevask.

Jeg har også vært på shopping med ungene og kjøpt de aller siste julegavene. Det var behagelig lite folk på senteret, så det gikk veldig greit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 10:58   #860
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.354
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

I dag fikk jeg beskjed om å hente pakke, det var den alle siste jeg ventet på. Det har vært utrolig mye surr og forsinkelser med pakker i år, så jeg er kjempeglad for at alle presangene omsider og etter mye venting nå får bli med oss når vi reiser på juleferie i morgen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no