Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-20, 23:32   #881
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.047
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Alt er i rute her. Huset er ikke shina, men her er ryddig og rent nok. Viktigst er god stemning, og det har vi mye av.

To surdeigsbrød står på hev i kjøleskapet, så vi har ferskt frokostbrød to dager fremover.

Pinnekjøttet er ferdig utvanna. Jeg leste et sted at det blir godt om det får hvile et døgn etter utvanning, så det ligger i en bøtte ute på terrassen.

Juleduken er ikke 100% under kontroll, men litt spenning på julekvelden må vi koste på oss. Har en sterk formening om hvor den er, og dukker den ikke opp så finnes det alltids en plan b. Eller c.

Som vi sa før i tiden: null stress, joggedress.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 23:41   #882
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Alkohol.

Det blir det ikke fra meg, det er vel det eneste som er sikkert.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 00:21   #883
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.408
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Juledukene på plass, ribba er tint (og ferdig krydra) og mangler bare å gjøre klar julestrømpene og pysjene.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 00:22   #884
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.435
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg har en kollega som har havnet i karantene og som blir sittende alene julaften, tenkte derfor å lage en liten kurv til henne med diverse, men hva hadde dere satt pris på å få?

Juleblad, sjokolade, vin og flaxlodd!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 00:23   #885
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Okei, dette er kanskje litt seint, men nå skal dere få et hett kvelden-før-kvelden-tips av meg. For det er ikke mye jul jeg kan, men er det noe jeg fandenmeg kan så er det å sjøsje den grana så den ULER av julemagi.

... og for de av oss som driver prematur pynting og har grana pønta og stelt mange dager før jul, så er altså da trikset å, når femåringen (eller hva man nå enn har av barn man skal imponere) endelig har sovna lille julaften, å trekke frem kassa med de ørten ekstra kulene og stappe ENDA mye mer på grana, og dytte mest mulig kuler innover i grana (for at det blir fylde over det hele!) og flytte de glitrende pyntene sånn at de henger aaaakkurat riktig ved lysene så det blir sånn Disneyglitring over det hele, slik at når femåringen da våkner i morgen tidlig og tror hun har vennet seg til hvordan juletreet ser ut, blir det ENDA mye mer magisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 08:11   #886
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.944
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Gos jul folkens. Jeg kjenner på den gode hvaharjegglemtnå-følelsen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 08:28   #887
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.746
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

God jul!

Jeg glemte å benytte anledningen til å låne bil for å besøke pappa grav i går. anneklask: Nå er spørsmålet om jeg skal gå, eventuelt busse frem og tilbake nå før det braker løs med matlaging. Det er bare fire kilometer én vei, men jeg sliter med stiv skulder og nakke. Litt mer kaffe før jeg bestemmer meg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 08:30   #888
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.136
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det blir det ikke fra meg, det er vel det eneste som er sikkert.

Godteri da, juleblad og flaxlodd!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 08:31   #889
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.136
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har satt ribba i ovnen og har vært oppe med julevåken minstemor siden kl 07.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 08:39   #890
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.907
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg har en kollega som har havnet i karantene og som blir sittende alene julaften, tenkte derfor å lage en liten kurv til henne med diverse, men hva hadde dere satt pris på å få?

Alkohol ja

Men kanskje litt vanskelig å få til - polet er vel stengt i dag

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 08:40   #891
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.907
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det blir det ikke fra meg, det er vel det eneste som er sikkert.

Da må det bli sjokolade

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 08:42   #892
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.907
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

God jul
Nå er julestrømpene fylt og de siste gavene pakket inn og lagt under treet. Venter på at arvingen skal stå opp, slik at jeg vet om jeg skal løpe hjemme eller ut fra stallen Det er nemlig det eneste vi skal ut på idag.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 09:36   #893
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det blir det ikke fra meg, det er vel det eneste som er sikkert.

Sjokolademandler eller noe annet litt fancy godteri, kaffe eller te, velværeprodukter (badebombe, fotbadbombe, ansiktsmaske el), en feelgood pocketbok, tulipaner og et lys. Ikke noe som heter noe med jule- i hvertfall. Vi er også i karantene, og jeg er lei av å bli minnet på det.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 10:11   #894
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Sjokolademandler eller noe annet litt fancy godteri, kaffe eller te, velværeprodukter (badebombe, fotbadbombe, ansiktsmaske el), en feelgood pocketbok, tulipaner og et lys. Ikke noe som heter noe med jule- i hvertfall. Vi er også i karantene, og jeg er lei av å bli minnet på det.

Takk for tips, hun Jar ikke problemer med noen jule-i, men vi får se hva jeg får handlet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 10:13   #895
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Alkohol ja

Men kanskje litt vanskelig å få til - polet er vel stengt i dag

Alkohol hadde utgått uansett , samme om polet hadde vært åpent. Får bli noe annet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 10:35   #896
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.886
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Her knaskes det på julestrømpegodt, det bugner av gaver under treet og barna har allerede kikket og lest og kjent litt, julenissen hadde spist av maten vi satte fram og takket pent med "takk" skrevet i klementinskall, kalkunen er tint, juleduken er strøket, penklærne henger rene og strøkne klar til bruk og det er snart Tre nøtter til Askepott. Alt er som det skal være på selveste julaften. God jul alle sammen!

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 10:45   #897
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.449
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg ombestemte dessert etter å ha sett Hellstrøm lage riskrem med karamell og knaks på TV i går, så vi måtte en kjapp siste tur i butikken. Det så himmelsk ut.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 11:30   #898
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

God jul, alle sammen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 12:07   #899
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Gutta er i slalombakken, jeg og hunden er i leiligheten og skal snart starte på maten. Været er helt fantastisk, men hunden er så sær at det var ikke lange turen han ville gå ute. Jeg elsker å være her på fjellet på julaften.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 14:50   #900
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har hatt helt uvurderlig hjelp av gutta mine i dag! Alt fra å lage risboller til å skrelle poteter har de gjort. Jeg elsker snart 11 år gamle gutter!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no