Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-17, 12:05   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Det som irriterer meg mest er treninger som aldri er konstante. Det er ulikt fra uke til uke.
Her har de utstyret sitt i hallen og slipper dermed å drasse på det. Når de har bortekamp så kjører de buss.
Utstyr får du kjøpt brukt. Finnes flere grupper på FB.
Eldste er på maks 2 utenlandsturer, dvs Sverige, i en sesong. Ser ut til å bli bare en cup bortsett fra egen i år.
Men han er U12, mulig de over har andre retningslinjer. Din blir vel kanskje U15?

Har skjønt at det er litt problematisk med tilgang til is på faste tidspunkt, ja. Jo, det er vel U15 hvis han begynner til høsten. ( )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 12:06   #22
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Minsten min har også skikkelig lyst til det. Kompisen også men mamman hans har sagt at det er helt håpløse treningstider. Jeg har ikke sjekket men har sagt til min gutt at vi skal tenke på det når han får øvd seg litt mer på å ta buss/bane alene.

Jeg har ikke sjekket men har bare tenkt på Manglerud. Regner også med at det er dyrt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 12:08   #23
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Jeg får inntrykk av at du er innstilt på å få dette til, samt at gutten virkelig brenner for det. Så jeg stemmer for at dere gir det en sjanse.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 12:10   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, jeg var bittelittegranne tabloid.

(Er ikke så gæærn stalleie på den nærmeste her, da. Men tror de to spranghestene hadde tippet vektskåla den veien.)

Neida. Du kjøper unghester og rir dem opp selv. Ikke at de er gratis, men billigere, hvertfall.

Når jeg vinner i Lotto, da skal jeg ha hest igjen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 12:11   #25
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tror det er Manglerud Star som er mest interessant.

Sønnen til en venninne byttet dit for en stund siden, da de fikk nok av at treneren på det gamle laget bare trente de flinkeste og lot resten klare seg selv. De er nå veldig mye mer fornøyd.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 12:14   #26
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Vi hadde en som gikk ett år, fra han var 10-11 år. Han begynte jo mye senere enn de andre, men ble veldig godt mottatt. Det var en ivrig og sammensveiset, men inkluderende foreldregruppe og en seriøs sport, synes jeg.

Det var dog mye trening, også før skolen. I tillegg hadde han mye å ta igjen for å nå de andre. Mye kamper med reising og trening til ulike tider hver uke, året rundt. Og ja, det er dyrt. Utstyret er dyrt, samt at det tilbys camper mange ganger i året. Det er selvsagt frivillig, men skulle man henge med var det greit å delta på noen. De kostet 2-3000 Pr camp.

Vil anslå vi brukte ca 15-20000 det året.

Min sønn ble lei og syntes det ble for mye/ høyt press fra medspillere, 'men kompisen valgte å fortsette. Jeg hadde nok latt sønnen prøve om han veldig gjerne vil. Han finner jo fort ut om det er noe for han.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 12:18   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Jeg får inntrykk av at du er innstilt på å få dette til, samt at gutten virkelig brenner for det. Så jeg stemmer for at dere gir det en sjanse.

Ja, hvis han brenner nok for det til at det gir mer inspirasjon for å funke på skolen, så er det jo verdt å belønne.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Sønnen til en venninne byttet dit for en stund siden, da de fikk nok av at treneren på det gamle laget bare trente de flinkeste og lot resten klare seg selv. De er nå veldig mye mer fornøyd.

Godt å høre!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 12:55   #28
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Jeg må jo bare skyte inn, som hockeymamma at vi ikke har avskrekkende mange treninger i uka, men det varierer veldig fra klubb til klubb. Min på 11 har tre treninger i uka på ettermiddagstid. Jeg er forresten ikke bare hockeymamma, men hockeymamma til en keeper i tillegg Utstyret har han i hallen, så det drar vi bare på når det er kamper og klubben her dekker keeperutstyret for oss, heldigvis!

MEN, ingen 13 åringer her i byen kan bare dukke opp på et lag, til det er laget kommet alt for langt i utviklingen og ville skremt av enhver nybegynner.

Jeg ville derfor begynt med å undersøke om det i det hele tatt er mulig for han å begynne på et lag, før jeg hadde lovet noe som helst.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 13:04   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Jeg skal sjekke med laglederen til aldersgruppen, Señora. De har breddesatsning, ser jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 13:07   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.


MEN, ingen 13 åringer her i byen kan bare dukke opp på et lag, til det er laget kommet alt for langt i utviklingen og ville skremt av enhver nybegynner.

Jeg ville derfor begynt med å undersøke om det i det hele tatt er mulig for han å begynne på et lag, før jeg hadde lovet noe som helst.

Det der syns jeg er så dumt! Hvorfor kan de ikke bare ha et lag for de som vil trene bare på gøy, eller de som starter sent? Det gjelder jo alle idretter, ikke bare hockey, men jeg syns det er så håpløst.

Mine har for eksempel sluttet på både langrenn og svømming fordi det ble altfor mye fokus på konkurranser og prestasjoner. De ville jo bare trene og ha det gøy, men det var det ikke rom for.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 13:19   #31
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det der syns jeg er så dumt! Hvorfor kan de ikke bare ha et lag for de som vil trene bare på gøy, eller de som starter sent? Det gjelder jo alle idretter, ikke bare hockey, men jeg syns det er så håpløst.

Mine har for eksempel sluttet på både langrenn og svømming fordi det ble altfor mye fokus på konkurranser og prestasjoner. De ville jo bare trene og ha det gøy, men det var det ikke rom for.

Ja det er kjempedumt. Men dette er en liten by og vi trenger istiden vi har til å trene de lagene som er. Vi deler hall med curlingklubben og kommunens friskøyting, så vi har rett og slett ikke istid til å bedrive den type bredde her. Dessuten er nivåforskjellen så stor i forhold til de som begynte som 4-10 åringer så stor mot en ny 13-åring at det er nesten ikke forsvarlig og ikke minst demotiverende for den nye. Man har mulighet til å gå gjennom hockeyskolen, men få vil det sammen med 3-10 åringer.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 20:50   #32
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Eldste sitt lag har fått flere nye spillere denne sesongen. De kan ikke regne med å få spille kamp med en gang, men de får da komme.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 22:29   #33
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Eldste sitt lag har fått flere nye spillere denne sesongen. De kan ikke regne med å få spille kamp med en gang, men de får da komme.

Min 2005 modell sitt lag tar inn nye som har lært skøyteteknikk på hockeyskolen men de får ikke spille kamper med en gang nei.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 22:35   #34
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Jeg har ikke så mye peil på dette, men har hatt endel elever som har spilt. Jeg kan ikke huske at de var veldig mye borte. Ikke mer enn ene som driver med dans eller slalom i alle fall. De som driver med dans og drill er ofte mye borte pga konkurranser.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 22:48   #35
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

De klubbene jeg kjenner til trener mye og på rare tider... en pappa kjøpte seg elbil for å komme tidsnok på jobb når han måtte kjøre sønnen på morgentrening før skole. Det aller viktigste er skøyteteknikken, den må sitte. I tillegg er det en fordel om øver mye med kølla og pucken. Siden gutten brenner for dette og er mye på is, så kan det ikke skade å forsøke.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 22:52   #36
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Min har vært borte 3 fredager hittil i "sin karriere". Blir vanskelig å spille kamp kl.15 på en fredag i Filipstad uten å ta fri fra skolen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 23:29   #37
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ishockey for ungdommer - hvor galskap er det egentlig?

Når han er så ivrig så er det bare å kjøre på tenker jeg Han er jo såpass stor at mye kan han løse selv. Og altså - det er aldri for sent å begynne. Paul Kariya startet da han var 14 år. Spilte sitt første OL for Canada i Lillehammer da han var 18. Ok - det er jo ikke alle som can pull that off, men allikevel Kjør på sier jeg

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no