Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor kommer de fra?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 12:05   #1
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Hvor kommer de fra?

De ekle små gulaktige fluesakene som simplethen elsker frukt, plommer spesielt og hvis det er et lite rift i skallet ja da formerer de seg som kaniner.

Men hvor kommer de fra? Lever de latent i frukten,
eller har de en uforklarlig god luktesans?

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:06   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

De ekle små gulaktige fluesakene som simplethen elsker frukt, plommer spesielt og hvis det er et lite rift i skallet ja da formerer de seg som kaniner.

Men hvor kommer de fra? Lever de latent i frukten,
eller har de en uforklarlig god luktesans?

Bananfluene?
Åh, de er jo så søte!!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:07   #3
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Ja det lurer jeg også på.
Kanskje det er lett forkledde peoder (er ikke de også overalt?).

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:11   #4
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

De legger egg på plasser der det er gjærsopp, bakterier eller andre mikroorganismer. Og de legger ikke bare et egg, men flere hundre egg om dagen!

Herlig ikke sant?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:17   #5
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

De legger egg på plasser der det er gjærsopp, bakterier eller andre mikroorganismer. Og de legger ikke bare et egg, men flere hundre egg om dagen!

Herlig ikke sant?

Så det du prøver å si er at jeg vasker for dårlig, hæ HÆ HÆ !!!

Men hvordan finner de frukten så fort?
En av ungene kastet en plommesten i søppelkassen her ved dataen igår kveld, tydeligvis (har prøvd å presisere at det er en p a p i r k u r v men...)
Jeg kastet papir dit nå og den skyen av ekle beist stod opp av kurven, det er jo direkte diskøsting

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:20   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Søs hadde et tips!!

Sett en skål med .. var det litt grønnsåpe og edikk tro.. oppå søpla inni skapet.. og vips.. alle dør nedi der!

(må sjekke ingrediensene altså... I`ll be back - men det funka som f!)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:21   #7
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Søs hadde et tips!!

Sett en skål med .. var det litt grønnsåpe og edikk tro.. oppå søpla inni skapet.. og vips.. alle dør nedi der!

(må sjekke ingrediensene altså... I`ll be back - men det funka som f!)

Finn ut ingrediensene,vil at alle skal dø jeg og (moahaha)

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:25   #8
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Så det du prøver å si er at jeg vasker for dårlig, hæ HÆ HÆ !!!

Men hvordan finner de frukten så fort?
En av ungene kastet en plommesten i søppelkassen her ved dataen igår kveld, tydeligvis (har prøvd å presisere at det er en p a p i r k u r v men...)
Jeg kastet papir dit nå og den skyen av ekle beist stod opp av kurven, det er jo direkte diskøsting


Hehe, de trives godt i kompost feks. De legger egg i fruktavfall!

Tøm spannet hver dag og ha lokk over. Det kan også lønne seg og legge strø i bunnen av spannet, da suges nemlig fuktigheten opp. Kan også være smart og blande søple (skape lufttilgang), da blir det gjerne for varmt for fluene og de lever ikke lenge.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:28   #9
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Godt å se at det er flere som plages av disse utyskene.
Selv har jeg måttet dekke til glasset når jeg en sjelden gang (*kremt*) har tatt meg et glass rødvin, for de er tydeligvis ganske harde på flaska også.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:29   #10
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Et glass rødvin på benken!
Hvitløk!
Nellikspiker i blomsterjorden.
Eddik.
Vaske, vaske og vaske hele dagen!
Ikke oppbevar frukt fremme på benken.
Ikke ha matsøppel i skapet. Få det ut med en gang!

Osv, osv, osv...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:31   #11
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Godt å se at det er flere som plages av disse utyskene.
Selv har jeg måttet dekke til glasset når jeg en sjelden gang (*kremt*) har tatt meg et glass rødvin, for de er tydeligvis ganske harde på flaska også.

Oh yes, de ruser seg i gjær

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:31   #12
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Hehe, de trives godt i kompost feks. De legger egg i fruktavfall!

Tøm spannet hver dag og ha lokk over. Det kan også lønne seg og legge strø i bunnen av spannet, da suges nemlig fuktigheten opp. Kan også være smart og blande søple (skape lufttilgang), da blir det gjerne for varmt for fluene og de lever ikke lenge.

Jeg har funnet ut at i kjøleskapet der liker de seg nok ikke for oppbevarer jeg frukten der går det greit, men frukten smaker ikke når den er kald *furten*
søppla tømmes flere ganger om dagen (bittelitt overdrevet)
men papirkurven oppe blir ikke tømt hver dag...

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:32   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Finn ut ingrediensene,vil at alle skal dø jeg og (moahaha)

Har sjekka!!

Halvt om halvt med eplecideredikk og zalo!!

(totalt halv kopp)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:32   #14
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Et glass rødvin på benken!
Hvitløk!
Nellikspiker i blomsterjorden.
Eddik.
Vaske, vaske og vaske hele dagen!
Ikke oppbevar frukt fremme på benken.
Ikke ha matsøppel i skapet. Få det ut med en gang!

Osv, osv, osv...

kjenner at jeg begynner å få litt nevrotiske rykkninger her jeg sitter

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:35   #15
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Hvor kommer de fra.........

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Har sjekka!!

Halvt om halvt med eplecideredikk og zalo!!

(totalt halv kopp)

*iler av sted for å lage dødsfelle*

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:37   #16
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kommer de fra?

De sitter på hylla og venter til jeg åpner matavfallet.....da kommer de fra alle kanter........ gusj......

takk for godt tips. Det skal jeg prøve.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:06   #17
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kommer de fra?

Vi har hatt de her i hele sommer og jeg holdt på å dø av panikk.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:12   #18
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer de fra?

Det virker som det er ekstra mange nå, kan det ha å gjøre med at høsten har vært så mild?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:58   #19
Mayasmum
Fullverdig medlem
 
Mayasmum sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Maidstone, Kent, England
Innlegg: 84
Mayasmum er litt kul
Standard

Sv: Hvor kommer de fra?

jeg kjoepte saann maur kverke pulver og stroedde nedi soepleboetta foer jeg hadde posen oppi.... skal love deg det ble stille her i huset.....

Mayasmum er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 14:06   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer de fra?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

De sitter på hylla og venter til jeg åpner matavfallet.....da kommer de fra alle kanter........ gusj......

takk for godt tips. Det skal jeg prøve.


Hvordan gikk det?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no