Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

"Hardt" skum på latten?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-06, 13:54   #1
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Spørsmål

"Hardt" skum på latten?

Siden jeg jobber hjemme i dag måtte jeg lage meg kaffelatte selv. Jeg har sånn der kjele-lignende greie som man heller varm melk nedi, og så må man dra filtere (eller "stempelet") opp og ned fort, for å få skum. Jeg hadde 1 del skummet melk, 1 del lettmelk og 1 del Tine kaffemelk (tenkte det kunne være godt å ha litt søtsmak på...). Men skummet ble liksom hardt/seigt. Veldig snodig. Ikke har det gått ned enda heller, enda det er en halvtime siden jeg lagde den nå. Forklaring takk? (Kaffen ble helt OK, bare skummet oppførte seg merkelig.)

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 23:07   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melkeskum laget på skummet melk blir i alle fall veldig hardt og stivt når man steamer melken. Jeg vet ikke om det er det som er årsaken i ditt tilfelle.

Jeg bruker helst H-melk eller til nød lettmelk til latte. Det gir mye bedre melkeskum, og det smaker ikke papp, slik melkeskum av skummet melk gjør.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 18:05   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Hardt" skum på latten?

Jeg bruker som regel helmelk til latte, da blir skummet best. Og gjerne en skvett hasselnøttsirup .

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 17:02   #4
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Hardt" skum på latten?

Jeg liker ikke kaffelatte med helmelk (og har et svare strev med å stå og strekke hals og passe på at de som lager den faktisk tar lettmelk og ikke H når de lager til meg. Burde ikke vært nødvendig, vanlig service liksom.)

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no