Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva har vi med oss til ungene?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-16, 13:15   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Hva har vi med oss til ungene?

Saken er slik:
Vi skal reise å besøke min eldre tante i ferien. Hun er supersnill og veldig god, men det er ikke et hus lagt opp for unger i guttas alder, så vi tenker å ta med noen leker av noe sort. Vi vil helst unngå noe med skjerm, for det får de nok av hjemme.

Hva ville dere tatt med? Vi kjører med bil, og har relativt bra plass til å ta med saker og ting.
Der vi skal er det flat fin hage på den ene siden (derfor har vi tenkt å ta med bassenget som er sammenleggbart), og herlig rullebakke på den andre siden.
Er det varmt nok, er det også badeplass (til et ISKALDT vann) rett over veien.
Men hva mer ville dere tatt med, så ungene kan aktivisere seg selv? (De er 6,5 år.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 13:18   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Lego og puslespill? Kort?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 13:27   #3
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Jeg ville tatt med det ungene liker å leke med hjemme. Lego, plus plus, tegnesaker, Donaldblader og iPad hadde det blitt her.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 13:34   #4
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Lego var en god idé. Puslespill er de ikke så gira på. Tegnesaker er også lurt ja.
Flere idéer?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 13:43   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Jeg hadde tatt med "aktivitetsting". Diablo og flowersticks (devil sticks) er utrolig artig å holde på med. Det hender at voksne selv kan bli litt ivrig på å leke med det. Så ivrig at barn kan foreslå at mor kjøper seg sitt eget.

I tillegg er det greit med kubb, boccia og crocket. Ting som de både kan holde på med selv, men som også voksne kan være med på.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 13:59   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Jeg hadde ikke benyttet akkurat den turen på å snevre inn på skjerm, jeg ville heller hatt litt fri flyt da, og heller kuttet ned i andre deler av ferien.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 14:03   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg hadde ikke benyttet akkurat den turen på å snevre inn på skjerm, jeg ville heller hatt litt fri flyt da, og heller kuttet ned i andre deler av ferien.

Enig med denne. Det er vel kanskje akkurat denne runden jeg hadde sluppet helt opp

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 15:10   #8
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Jo, noe skal de selvsagt få ha skjerm. Men ikke bare det. Mine to takler dårlig utbredt skjermbruk...de blir rett og slett ufordragelige.
Men crocket og dess like høres bra ut. Hva er flowersticks?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 15:25   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Uteleker. Fotball og type ting som kan brukes på plen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 15:37   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Hva er flowersticks?

Sjongleringspinner, er vel beste beskrivelsen jeg kan komme på.

https://youtu.be/Z7Pv-p-nEYo

Det tar litt tid å beherske basicen godt nok til å gå på de mer avanserte triksene og det er mer enn nok underholdene i lang tid å drive med det... har jeg hørt En av assistentene på SFO introduserte dette til ungene og det ble utrolig populært. For meg så det utrolig vanskelig ut og jeg trodde gutta var for små til å få det til. Det viste seg at det var en større utfordring for meg enn for dem

Dette er noe han har hatt glede av i veldig mange år. Lett å ha med, lett å dra frem i alle mulige vente situasjoner.

Det finnes mange snutter på YouTube med dette.


Sist redigert av Libra : 19-06-16 kl 15:45.
Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 15:53   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Ville også tatt med uteleker. Hva med vannpistoler? Nerf?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 17:28   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Sjongleringspinner, er vel beste beskrivelsen jeg kan komme på.

https://youtu.be/Z7Pv-p-nEYo

Det tar litt tid å beherske basicen godt nok til å gå på de mer avanserte triksene og det er mer enn nok underholdene i lang tid å drive med det... har jeg hørt En av assistentene på SFO introduserte dette til ungene og det ble utrolig populært. For meg så det utrolig vanskelig ut og jeg trodde gutta var for små til å få det til. Det viste seg at det var en større utfordring for meg enn for dem

Dette er noe han har hatt glede av i veldig mange år. Lett å ha med, lett å dra frem i alle mulige vente situasjoner.

Det finnes mange snutter på YouTube med dette.

Får man kjøpt dette i vanlige butikker? Det ser jo kjempegøy ut!

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ville også tatt med uteleker. Hva med vannpistoler? Nerf?

Å ja, vannpistoler kan vi absolutt ha med.

Får håpe Telemark viser seg fra sin beste side værmessig, siden jeg nå planlegger mest uteleker.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 17:45   #13
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Vi hadde en her i Trondheim som hadde litt anderledes leker, men tror ikke den finnes mer. Det var der jeg kjøpte. Andre Trondhjemmere med mindre barn vet det kanskje. Tror ikke de vanlige kjedene har. Men de kan i allefall kjøpes på nett.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 18:28   #14
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Sparkesykler, hvis plass nok i bilen?
Oppgavehefter hvis dårlig vær.
Yatzy, kortspill...

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 18:47   #15
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Såpeboblegreier. Jenta har noen med batteri som blåser mange bobler, det har vært noen timers underholdning med de altså, både i sol og regn.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 19:01   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Fotball, klistretennis og badminton kanskje?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 14:24   #17
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

litt utstyr til rollelek hvis de liker det - klær til å kle seg ut med, sjørøvergreier etc? Det er nesten alltid slikt som blir tatt fram når min 5 åring har besøk i hvert fall, de kan holde på i timesvis, både ute og inne. Men det blir jo fort et volum som kan skremme gamle tanter da..

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 14:32   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Såpebobler, vannspreder, fotball.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 14:37   #19
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Såpebobler, ringspill, ball, vannpistoler o.a. til vannlek. Sånn dart med borrelåsballer, tennis med borrelåsballer. Billedlotto eller andre spill?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 14:39   #20
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har vi med oss til ungene?

Tegnesaker og ett eller to nye spill, i tilfelle det ikke er utevær hele tiden. Mine var glad i rollespill med kosedyr, så i den alderen ville de sikkert hatt med seg to-tre kosedyr hver.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no