Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-12, 11:21   #41
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Men da må jeg ha kaffekvern og noe greier til å varme melk? Eller får man kaffen klar til bruk på en måte som blir bra nok?

  Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 11:30   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Bra nok? Som i at espresso uten melk ikke er bra?

Nei, denne lager ikke kaffe med melk. Det gjør ikke en vanlig espressomaskin heller, men de fleste har en innebygget steamer på siden. Mens kaffen lager seg i denne, kan du piske opp litt kaffe i en kjele med en slik:



Eller en slik:


Det finnes melkesteamere for komfyren også, men de er nok for viderekommende:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 11:34   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Nei, bra nok som i at man kan få ferdig malt kaffe fra en sjappe og servere til kaffekjennere.

  Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 11:38   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, bra nok som i at man kan få ferdig malt kaffe fra en sjappe og servere til kaffekjennere.

Det får du i denne. Også frother du opp melk i en sånn presse som jeg viste deg.

Bialettikannene (de kaffekannene til komfyren) kommer i ulike størrelser, fra en kopp til 12, tror jeg. Men hvis det er snakk om mye kaffe, tror jeg at jeg ville gått for en presskanne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 11:43   #45
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Presskanne har jeg faktisk.

Kanskje jeg skal prøve den en dag.
Jeg liker kaffe med en kapsel melk og to kapsler espresso. Jeg må da greie å oversette den oppskriften til noe litt mer alminnelig akseptert.

  Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 11:48   #46
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Vi har også denne, og er kjempefornøyde.

Men- vi har hatt vår maskin inne til service nettopp (vår er nesten 2 år). Maskinen nektet å gå over i renseprogrammet, det viste seg å være en feil i programvaren. Dette gikk på garantien. Kjenner mange som har samme maskin, de har ikke hatt dette problemet.

Det var nyttig info! Vi har hatt problem med renseprogrammet nemmelig - det er steam'eren som går i stå, men vi greier nå å komme gjennom renseprogrammet på eit vis likevel. Er vel ein gang i månaden det må gjerast ca. Da får vi ta kontakt med Siemens.

Ut over det er vi veldig fornøgd med maskina. Beste kjøpet vi har gjort på lenge, og veldig god kaffe!

Før hadde vi espressokanne fra Bialitt - slik som ein fyller vatn i kolben under og malte bønner i ein kopp som vatnet blir pressa gjennom. Koker opp på komfyren. Den fungerer faktisk veldig bra den også, men eg blei litt lei av å dunke brukt kaffegrut i søppelet og vaske delane. Og så var det for sterk kaffe for den eldre garde. Dei likar best vanlig traktekaffe (80+ generasjonen). Vi har ein kaffetraktar på lur i eit skap når desse kjem på besøk.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 12:07   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Før hadde vi espressokanne fra Bialitt - slik som ein fyller vatn i kolben under og malte bønner i ein kopp som vatnet blir pressa gjennom.

Bialetti.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 12:12   #48
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

uhm.. Bialitt trur eg er ein kommode frå Ikea... den har vi og

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 12:22   #49
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Men altså. George har jo Nespresso!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 13:03   #50
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Brukte slik espressokoker på komfyren før jeg og.

Men presskanne er gode greier, det bruker jeg på jobb (har en kopp med presser), jeg drikker ikke kaffen fra den gufne maskina på jobb hvis ikke hell freezes over.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 18:15   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Kaffe er ferskvare. Kaffe i kapsler er ikke fersk. Jeg kan godt drikke både nespressokaffe og traktekaffe fra pose (traktekaffe må imidlertid være helt nytraktet for ikke å smake veldig vondt), men hvis kaffen skal være god må den være laget av nykvernede bønner. Kjøp en kaffekvern og lag presskannekaffe eller espresso på komfyren. Jeg syns faktisk ikke espresso på komfyren er vesentlig mer tungvint enn nespresso; det er en vanesak. Og man slipper å kjøpe dyre miljøfiendtlige kapsler.

Ben "opinionated, caffeinated" Murphy

Tips til OK kaffekvern? Presskanne har jeg jo.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no