Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ett eller to lag under vinterdressen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-11, 09:28   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ett eller to lag under vinterdressen?

Vi skal ut å leke litt i nysnøen her. Det er fire minus og sol. Har aldri testa ut vinterdressene før. Det er reimatec sine om det har noe å si. Holder det med ett lag ull eller bør jeg ha ett til tro med ull eller fleece? Skal ikke være ute så lenge, maks en god time. De går men ene er litt ustø så hun sitter nok mest på bakken. Har gode vintersko. Vi går selvsagt bare inn igjen om de blir for kalde eller noe, men greit å høre hva andre tenker er ett godt utgangspunkt - sånn siden jeg er så grønn.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 09:30   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to lag under vinterdressen?

Jeg ville tatt to lag i minusgrader. Og spesielt til så små barn som kan bli sittende litt. Eller egentlig uansett. Jeg syns ikke ullundertøy under vinterdress er varmt nok.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 09:30   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to lag under vinterdressen?

Vi har alltid to lag ull under ytterdressen, men varierer på tykkelsen. I det været du beskriver, så hadde det holdt med to tynne lag for eldstemann, mens yngste måtte hatt mellomtykt mellomlag. Så f eks. ullundertøy og prinseull for eldstemann, og ullundertøy og hjemmestrikket ull for minsten.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 09:34   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ett eller to lag under vinterdressen?

Ikke bare ullbody og strømpebukse nei, et ekstra lag hadde jeg gtt for.

Knerten, som er i bevegelse hadde fått et lag til av omtrent samme tykkelse som det innerste laget (han har ikke body da, men trøye, men han har en hel dress som er tynn og fin å ha utenpå.) Mikro hadde fått et litt tykkere lag, type krinkelull eller sånn, og gjerne noe ekstra i baken siden hun sitter dønn still. (på et akebrett som bare har ei tynt "isolerende lag" i setet)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 09:40   #5
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ett eller to lag under vinterdressen?

Da går jeg for to lag, tusen takk!
Jeg, som skal springe etter de, klarer meg vel med ett lag under boblebukse og jakke.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 09:52   #6
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ett eller to lag under vinterdressen?

Det varierer hvor mye vi har under dressene. Men nå er mine så store at de fint regulerer litt selv. Skal barna være mye i aktivitet har vi mindre under dressen enn hvis de skal ha litt roligere aktivitet (gå på skitur = litt mindre under, men ekstra lag når vi stopper opp osv). Med en smårolling ville jeg gått for ullstilongs/genser og et tykkere lag med ull/fleece, spesielt på underkroppen siden den er mest i kontakt med bakken. Blir de varme kan man ta av den tykke genseren.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 12:01   #7
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ett eller to lag under vinterdressen?

Under ReimaTec har vi alltid to lag. Ullundertøy innerst, og så varierer det fra tynn fleece til hjemmestrikket ull som neste lag.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 15:25   #8
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ett eller to lag under vinterdressen?

På så liten unge, som er relativt passiv ute ville jeg brukt ullundertøy innerst og tynn ull utenpå. På større barn ville jeg nok ikke hatt på mer enn ullundertøyet, for de blir varme om der er aktive.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 16:07   #9
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ett eller to lag under vinterdressen?

Når vi først kom oss ut var det en 3-4minus og skygge der vi oppholdt oss. Tror jeg kledde på de nok. Klumpen, som er den mest aktive av de og går/springer mest, fikk på seg ullbody, ullstrømpebukse, ull-stilongs, og ett fleece-sett(genser og bukse). Snuppa er ikke så flink til å få reist seg uten støtte og er litt mer kava på bakken ute(men hun går ute hun også når hun får hjelp opp igjen). Hun fikk på seg to tynne lag ull pluss en tykk ull-dress. Det holdt godt det. Begge var varme på beina når vi kom inn igjen også. Ja, de hadde selvsagt på seg lue og votter også

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no