Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Formell og uformell

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-06, 11:27   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

tink: Jeg er helt enig i at det du beskriver er et tegn på manglende likestilling, altså. Det bør være noenlunde samsvar når det gjelder fornavnsbruk og kompetanse/stilling. (Og jeg skriver vanligvis julekort til Kompis Nilsen med familie, jeg også.)

Jeg sa forresten noe til mannen min en gang om at det ble vanskeligere å vite hva som skulle stå på dørskiltet når man (som vi) har forskjellige etternavn. Han sa "tøys, det kan stå Vokt Dem for tigeren!". Og det er i grunnen en god idé - alle kommer helt sikkert til å huske det, og pizzaen blir aldri levert feil.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 11:45   #42
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg sa forresten noe til mannen min en gang om at det ble vanskeligere å vite hva som skulle stå på dørskiltet når man (som vi) har forskjellige etternavn. Han sa "tøys, det kan stå Vokt Dem for tigeren!". Og det er i grunnen en god idé - alle kommer helt sikkert til å huske det, og pizzaen blir aldri levert feil.

Eller Vokt Dem for skilpadda! Ingen hadde nok glemt det heller.

Forøvrig har jeg også vokst opp med foreldre som hadde ulike etternavn, til våre omgangsvenners fortvilelse. Det var mindre vanlig for 30 år siden. Selv skiftet jeg da vi ble gift - fra et kjedelig -sen-navn til et mindre vanlig. Forfengeligheten lenge leve.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 11:55   #43
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Formell og uformell

Jeg sier Fru til godt voksne damer (70-80) årene
Tiltaler naboer fra barndommen av som Fru XXX osv

Jeg var et yderst høflig barn da jeg var liten ...tror jeg
Neida alltid når jeg møtte voknse mennesker jeg kjente, t.o.m på sykkel klarte jeg å knikse lett

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 12:00   #44
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Eller Vokt Dem for skilpadda! Ingen hadde nok glemt det heller.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 15:17   #45
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Dette må da være et forholdsvis nytt fenomen? Det hadde ikke ramlet meg inn å referere til Ibsen som 'Henrik' da jeg gikk på videregående. Men nå er jo ikke jeg født i går heller da ...

e?


Nei, dette må være helt nytt ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 18:49   #46
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg sier Fru til godt voksne damer (70-80) årene
Tiltaler naboer fra barndommen av som Fru XXX osv

Jeg var et yderst høflig barn da jeg var liten ...tror jeg
Neida alltid når jeg møtte voknse mennesker jeg kjente, t.o.m på sykkel klarte jeg å knikse lett

Jeg syns jeg ser deg. En neiende Angelique på sykkel var nok et vakkert syn .

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:29   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Så søte dere er, rødstrømpene. Jeg skjønner jo at man blir irritert når man blir tillagt feil navn, da.

(Men det har slått meg et par ganger at det er vanskelig å adressere julekort til familier der alle har ulike etternavn. Mye lettere med "Familien Hansen" enn med "Kari Figenschow Hansen, Ola Klippeberg Fredriksen, Magnus Klippeberg Hansen og Ida Figenschow Fredriksen", liksom. )



Praktisk. Det var det jeg gikk for da jeg bestemte at vi skulle hete det samme alle sammen. Praktisk.

Min venninne syntest det var UTROLIG irriterende at jeg gjorde noe så gammeldags som å skifte navn, og kalte meg en stund konsekvent for fru sivinøkonom "Ola Nordmann" (altså min manns tittel, til og med )

Til gjengjeld sender jeg julekort til "familien Ola Nordmann" til dem. Vi har det jammen koselig!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:43   #48
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og dessuten blir jeg usaklig irritert hver gang noen sender brev til Frøkna og bruker Teomannens etternavn på henne. Hmpf.

Ja ER ikke det irriterende! Det er ingen (i hvert fall ikke tantene til mannen min) som reflekterer over at barna våre muligens ikke har hans etternavn men mitt. Ja, nå tror de jo også at jeg har hans etternavn, så da ville det muligens vært litt rart om ungene het noe annet.

Jeg synes det viser mangel på respekt å ikke titulere folk ved deres rette navn. Mens noen mener de VISER respekt - i min mors tilfelle var det en del av hennes gamle tanter som mente at det å titulere henne som "fru Ola Nordmann" var en slags ... hedersbetegnelse, om dere skjønner hva jeg mener. En gift kvinne, liksom.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:57   #49
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg synes det viser mangel på respekt å ikke titulere folk ved deres rette navn. Mens noen mener de VISER respekt - i min mors tilfelle var det en del av hennes gamle tanter som mente at det å titulere henne som "fru Ola Nordmann" var en slags ... hedersbetegnelse, om dere skjønner hva jeg mener. En gift kvinne, liksom.

Noen bruker det fortsatt og det er utelukkende de som har menn med titler av noe slag.

I damebridgeklubben på Notodden opplevde jeg at en dame titulerte seg som fru sivilingeniør xxx. Det var ikke hennes tittel. Ansiktsuttrykket hennes var alldeles ubetalelig da hun seinere på kvelden så NTH-ringen min og skjønte at jeg var frøken sivilingeniør.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 16:58   #50
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Utrolig morsomt spør du meg!
Jeg er på fornavn med folk jeg synes jeg kjenner og Henrik Ibsen er ikke en av dem, nei.

Akkurat sånn er det for meg og

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 17:06   #51
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du og jeg, LR. Du og jeg. (Og moren din.)

Og dessuten blir jeg usaklig irritert hver gang noen sender brev til Frøkna og bruker Teomannens etternavn på henne. Hmpf.

Samme her!

Jeg har mamma sitt etternavn og folkeregisteret (!) skiftet etternavnet mitt da mamma og pappa giftet seg. Da mamma full av krutt ringte og spurte hvordan de kunne ta seg sånne friheter sa de ganske enkelt: du skal da være glad for at barnets far ville gifte seg med deg så barnet kan få farsnavnet sitt
Jeg fikk på samme time tilbake morsnavnet mitt og har det fremdeles!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 17:34   #52
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Formell og uformell

Skal innrømme at feministen i meg slites mot familiemora som har vokst fram de siste par årene.

Det er faktisk litt hyggelig at hele familien har samme navn. Vurderer å legge til sambos etternavn dersom han kan ta mitt også. Og heldigvis har likestillingen kommet så langt at alle jeg kjenner og omgås allerede ser på meg som meg (personlighet, utdanning, jobb etc.) og ikke som sambo-damen. Jeg velger å ikke se det som et tilbakeslag at gifte damer tar mannens etternavn når de likevel har sin egen karriere.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 09:38   #53
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Å omtale forfattere ved fornavn blir helt merkelig. I tillegg er det uhensiktsmessig, for det kan skje forvekslinger. Presisjonsnivå er jo et poeng når man analyserer, siterer og parafraserer.

Mormors nabofruer heter Fru xxx. Det er litt morsomt, for de har bodd i samme borettslag siden 1956, og først nå, etter 50 år, har noen av de som har omgåttes jevnlig, ukentlig, kanskje til og med daglig, blitt helt crazy og begynt å omtale hverandre ved fornavn.

Der jeg kommer fra har alle naboer vært omtalt med fornavn, men også med gårdstilknytning. (Marit i Bakka, Leif i Nerigarden osv). En del har også kallenavn, "Slanken", "Skjærern" (bonden på gården Skjæret) eller Måssåfinn.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 09:44   #54
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Skal innrømme at feministen i meg slites mot familiemora som har vokst fram de siste par årene.

Det er faktisk litt hyggelig at hele familien har samme navn. Vurderer å legge til sambos etternavn dersom han kan ta mitt også. Og heldigvis har likestillingen kommet så langt at alle jeg kjenner og omgås allerede ser på meg som meg (personlighet, utdanning, jobb etc.) og ikke som sambo-damen. Jeg velger å ikke se det som et tilbakeslag at gifte damer tar mannens etternavn når de likevel har sin egen karriere.

Jeg kommer ikke til å skifte navn når jeg gifter meg med Kjære. Jeg har vært gift før, og selv om jeg beholdt mitt eget og het Madam Mim Eksmannsnavn, ble det fort bare Madam Eksmannsnavn. Jeg er for gammel til å skifte navn nå. Alle kjenner meg som Madam Mim, og det har ikke avstedkommet store problemer for noen av oss at Lille har mitt og hans etternavn og vi har hvert vårt.

Jeg angrer forøvrig litt på at Lille ikke ble kalt Lille Kjæresdatter Mim. Det ville vært veldig flott. Men jeg var altfor i ammetåke til å komme på det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 09:54   #55
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg angrer forøvrig litt på at Lille ikke ble kalt Lille Kjæresdatter Mim. Det ville vært veldig flott. Men jeg var altfor i ammetåke til å komme på det.

Det er jo ikke noe problem å legge til Kjæresdatter nå. (Men kanskje "unødvendig" hvis hun har hans etternavn også?)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 09:59   #56
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jo ikke noe problem å legge til Kjæresdatter nå. (Men kanskje "unødvendig" hvis hun har hans etternavn også?)

Ja, jeg tenkte Kjæresdatter i motsetning til hans etternavn. Men jeg tror det er for sent nå.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 11:29   #57
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, jeg tenkte Kjæresdatter i motsetning til hans etternavn. Men jeg tror det er for sent nå.

Tror ikke det er for sent, spørsmålet er vel heller om dere vil endre på det nå.


Jeg hadde en lærer på videregående som titulerte seg selv som fru overlege xxx. Hun har vel så vidt gått av med pensjon nå, så så gammel er hun ikke. Tittelen var nok mest ment som å vise status, selv om vi syntes hele dama ble litt i rareste laget.


Det ville aldri falt meg inn å kalle Ibsen for bare Henrik. Det kan jo som Mim sier oppstå misforståelser.
Men det minner meg litt på en som bodde i samme gang som oss på Kringsjå. Han hadde konsekvent brukt han om en forfatter som viste seg å være en hun.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 11:31   #58
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Tror ikke det er for sent, spørsmålet er vel heller om dere vil endre på det nå.

Det er ikke formelt for sent, men hun er fire og et halvt. Jeg tror hun selv ville synes det var teit nå.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 18:58   #59
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Formell og uformell

Ang. etternavn, vår minste har mitt etternavn og sin fars etternavn som mellomnavn.
Fars etternavn er det ca 60.000 av i Norge og mitt i underkant av 10.000
Om vi gifter oss, kommer jeg ike til å bytte etternavn , ei heller ta hans som mllomnavn.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 19:48   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg kommer ikke til å skifte navn når jeg gifter meg med Kjære. Jeg har vært gift før, og selv om jeg beholdt mitt eget og het Madam Mim Eksmannsnavn, ble det fort bare Madam Eksmannsnavn. Jeg er for gammel til å skifte navn nå. Alle kjenner meg som Madam Mim, og det har ikke avstedkommet store problemer for noen av oss at Lille har mitt og hans etternavn og vi har hvert vårt.

Du og jeg, Madam!

Bortsett fra at Sneipen heter Sneipen Butler, ikke O‘Hara. Vi har så like etternavn at det bare hadde vært komisk å ta begge, sånn type Butler Buller. Grunnen til at jeg "ga meg" var a) det var rett og slett viktigere for ham og b) jeg ville at alle skulle umiddelbart skjønne at de var far og sønn (det er vel fremdeles slik at barnet OFTEST bor hos mor ved evt. samlivsbrudd).

Fru disponent Jørgensen er helt utrolig tåpelig. Er det virkelig noen som velger det frivillig?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no