Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Profitt på barnehager ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-06, 10:43   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns private investorer som er ute etter å tjene millionene sine skal holde seg langt unna omsorgstjenester. Men det visste du vel.

Og jeg syns det er strålende at folk vil satse pengene sine, innsatsen og kompetansen sin til å bidra med noe som vi virkelig trenger. Men det visste du vel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 10:45   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Første året eldstejenta vår gikk i barnehage gikk hun i en privat. Eller foreldredrevet er vel bedre å si.
Det er et firma her på Vestlandet som er blitt kjempestore på å bygge barnhager. Når de har bygget dem, blir det slike andelsbarnehager som er drevet av foreldrene.
Vi var veldig fornøyd med barnhagen, flotte nye lokaler, fint uteområde, ingenting å si på personalet. Men med økonomien var det verre. Etter første året var de vel nesten på konkursens rand (tror det går mye bedre nå). Og da er det jo litt kipt å lese at de som driver dette firmaet troner ganske langt opp på inntekts- og formuestopplistene.

Den skjønte jeg ikke? Likte du bedre at de var nesten konkurs? Er det ikke greit at de, antagelig ved iherdig innsats, har klart å få til både kvalitet og fortjeneste? De har jo tatt en solid risiko også, og kunne faktisk tapt alt. Fortjener man ikke å få litt tilbake da?

Eller misforstod jeg deg nå?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 10:50   #43
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Jeg tror jeg vet hvem Senna snakker om; og om jeg har rett er det noen som er veldig god på bygge barnehager, men fryktelig dårlig på å drifte dem. De bruker nemlig heller pengene på å bygge flere, få mer tilskudd - og så er det ikke så nøye med driften bare de får penger til seg selv.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 10:50   #44
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Jeg liker ikke at man har enkelte innenfor næringslivet som snor til seg penger - gjerne halveis uredelig. Dette gjelder alle bedrifter og ikke bare barnehager.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 13:33   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

I vår private barnehage er det et lite barn med Downs på Lillesøsters avdeling.

De har en egen spesialpedagog for det, betalt av kommunen.

(Og vi har for øvrig en glitrende privat barnehage, som er VELDIG godt drevet. Spesielt er styrer et organisatorisk STORtalent, i tillegg til å være utdannet sykepleier OG førskolelærer, OG å ha et eksempsjonelt stort hjerte).

Vi betaler litt ekstra for den. Om de som eier den får godt betalt for det? Det HÅPER jeg. De har slitt som bare det med byråkrati, drift, personalkabaler, tatt initiativ og kostnader til utdanning av Montessorripedagoger, tatt stor personlig ønomisk risiko og garantert hatt mange søvnløse netter. I mange år. Sånne folk trenger vi!)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 13:40   #46
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den skjønte jeg ikke? Likte du bedre at de var nesten konkurs? Er det ikke greit at de, antagelig ved iherdig innsats, har klart å få til både kvalitet og fortjeneste? De har jo tatt en solid risiko også, og kunne faktisk tapt alt. Fortjener man ikke å få litt tilbake da?

Eller misforstod jeg deg nå?

Tror kanskje du misforstod litt. Synes det var veldig dumt at barnehagen skulle slite slik med økonomien, når de som faktisk hadde bygget den hadde flust med penger.
Nå er ikke jeg helt inne på hvordan driften helt virker, men går ut fra at barnehagen må betale godt og vel så det til utbygger. Og når de har så mye penger så kunne de kanskje hjulpet til litt med driften, ikke bare hastet avgårde til nye prosjekter. (se svaret fra Lille Ru)

(og som en liten avsporing, så har jeg faktisk vært borti det menneske som er en av sjefene for disse utbyggerene i en helt annen sammenheng, og maken til ufyselig og gnient menneske er det ikke hver dag en opplever)

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 13:48   #47
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Jeg tror da ikke det er noen forskjell på private og kommunale barnehager i forhold til barn med spesielle behov. Ressursene følger vel barnet. I vår private barnehage er det også et barn med Downs, som har egen spesialpedagog. Det er også flere førskolelærere enn minimum, og generelt et veldig stabilt og flott personale som virker som de trives utrolig godt sammen og på jobben.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 08:53   #48
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Det er ingen forskjell på om barnehagen er kommunal eller privat når det gjelder spesialpedagogiske ressurserm disse følges barnet og støttepedagog/spesialpedagog blir ansatt av kommunen og jobber i den barnehagen barnet går i.(dette har jeg også skrevet i et tidligere innlegg i debatten)

Når det gjelder ombygging er jeg mer usikker, men vil vel tro at det også finnes støtteordninger for dette...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 12:58   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns private investorer som er ute etter å tjene millionene sine skal holde seg langt unna omsorgstjenester. Men det visste du vel.

Jeg har forstått at du mener det, men forklar meg gjerne hvorfor! Hvis tilbudet er minst like bra, til samme pris og med lik tilgjengelighet?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 15:44   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har forstått at du mener det, men forklar meg gjerne hvorfor! Hvis tilbudet er minst like bra, til samme pris og med lik tilgjengelighet?

Og når kommunen samtidig får frigjort sine investeringsmidler til andre formål?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no