Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir dere påvirket?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-06, 13:58   #1
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir dere påvirket?

Av andre brukere på forumet?

Kjøper du sko som du har sett andre ha her inne? baker du maten som andre har bakt? Dersom du blir presentert for de samme bilstolene gjentatte ganger, lar du deg påvirke til å kjøpe lik?

Det er en kjent markedsføringskanal for mindre og også noen større nett-butikker slike forum som dette, og jeg er bare nysgjerrig på om DU blir påvirket.
Jeg blir påvirket...

Jeg har både cosmic xtp bilsete (som jeg første gang ble presentert for på NM), jeg har kule sko/bukser jeg har sett bilder av her inne og på NM, robeez tøfler til Pandaen, Odd Molly hadde jeg ikke hørt om en gang før jeg kom hit inn, og gjett hvem som gikk ut fra MAS i dag med slike "hansker"?

Noen flere?


Sist redigert av Ingrid-lille : 28-10-06 kl 14:00. Årsak: endret litt på innlegget mitt bare..
Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 14:06   #2
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Jepp, jeg skal bestille levering av frukt og grønt. Men det er vel mer informert og inspirert enn påvirket jeg ble.

Jeg blir av folk her, som av venner, inspirert. Hvis de snakker om noe som jeg synes der bra ut også, så kan jeg finne på å kjøpe det. Forumet fungerer som en informasjonskilde, men et behov for å gjøre som de andre eller å føle at ting er de rette fordi andre her inne bruker de, det stemmer ikke for meg ihvertfall.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 14:41   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Nei, jeg blir ikke påvirket av slike tråder, bilder etc.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 15:04   #4
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Ja, det gjør jeg. Synes ikke det er flaut i det hele tatt.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 15:11   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Ja, spesielt barneutstyr. Jeg ønsker å lære av andres erfaring og kunnskap, og bilstoler er et godt eksempel. Hvem vet om jeg hadde snudd Sneipen allerede, slik som mange av mine venner har gjort, hvis jeg ikke hadde sett dokmentasjon her inne?

Smak er så forskjellig, så motetrådene påvirker meg lite. (kjøpte brukte Crocks her, though )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 15:13   #6
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Jepp, jeg skal bestille levering av frukt og grønt. Men det er vel mer informert og inspirert enn påvirket jeg ble.

men et behov for å gjøre som de andre eller å føle at ting er de rette fordi andre her inne bruker de, det stemmer ikke for meg ihvertfall.

Ja, er vel egentlig enig i dette. Det er jo gjennom informasjon man blir informert om bra ting å gjøre! Jeg hadde foreksempel aldri kjørt bakovervendt fortsatt med min toåring hadde det ikke vært for NM og informasjonen jeg har fått der om at dette er viktig for barnets sikkerhet.

Og det er ikke fordi jeg føler jeg må gjøre som alle andre her inne altså, det er bare rett og slett fordi jeg blir presentert for nye og bra ting.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 15:37   #7
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Ja, det gjør jeg. Rett og slett fordi det er mye nyttig informasjon og erfaringer som kommer frem her. Jeg er rimelig sikker på at jeg hadde foretatt mange flere bomkjøp hvis jeg ikke hadde vært her (eller NM da).

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 15:39   #8
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Til en viss grad blir jeg nok påvirket. Men kjøper ikke noe fordi andre har, det må være noe jeg trenger og likevel har planlagt å kjøpe.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 16:05   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Jeg blir ikke påvirket i det hele tatt når det gjelder kjøp. Derimot er det en del oppskrifter her som jeg har tatt vare på.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 16:08   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Jeg blir først og fremst inspirert, særlig av oppskriftene og interiørtrådene. Også litt påvirket når det gjelder barneutstyr.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 16:27   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Jeg blir ikke påvirket, men jeg blir inspirert til å lage mat.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 16:38   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Sier som vimjer, jeg blir påvirket og syntes ikke det er noe flaut.
Spesielt barnevogner og utstyr har jeg blitt påvirket til å kjøpe, ja og de berømte Crocs ikke minst.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 16:42   #13
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Jeg blir inspirert til nye matretter.
Jeg har oppdaget Odd Molly .
Barnevogner og barneutstyrstråder gidd jeg ikke åpne.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 16:45   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Ja i noen grad lar jeg meg nok påvirke av andre mødres erfaringer. Robeez hadde jeg ikke hørt om før NM, så de kjøpte jeg helt klart etter å ha sett reklame for dem der og fordi så mange andre var så fornøyde.

I mange tilfeller synes jeg at jeg får vite om ting her og på NM som er praktiske og nyttige, som for eksempel hjemmeleveranse av frukt og grønt og da kjøper jeg kanskje det. Da synes jeg kanskje ikke jeg blir påvirket akkurat, men mer at jeg får informasjon.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 16:52   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Sier som vimjer, jeg blir påvirket og syntes ikke det er noe flaut.
Spesielt barnevogner og utstyr har jeg blitt påvirket til å kjøpe, ja og de berømte Crocs ikke minst.

Jeg synes at det er rart å bli påvirket. For meg blir det et slikt gjeng-må-ha-greie.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 17:04   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg synes at det er rart å bli påvirket. For meg blir det et slikt gjeng-må-ha-greie.

Påvirket,opplyst,inspirert går under det samme for min del

Feks Quinny zapp, jeg kjøpte den fordi så mange var fornøyd med den, og jeg er superfornøyd selv
Nå er Oliver så stor at barneutstyrs tråder ikke er så aktuelle lenger.
Men det er vel de trådene som har påvirket i størst grad.

Jeg er absolutt ikke sånn gjeng-må-ha-greie.
Heller stikk imot.Jeg er sånn helst-ingen-andre-som-har-greie særlig klær og slikt til meg selv

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 17:27   #17
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Påvirket,opplyst,inspirert går under det samme for min del

Men å bli inspirert høres mye bedre ut enn å bli påvirket..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 17:32   #18
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Eg trur ikkje eg vert så veldig påverka, nei. Har ikkje kjøpt verken Crocks, Buggis eller Roobez

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 17:57   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Ja, jeg blir vel påvirket innimellom, i den grad at jeg oppdager klær og utstyr jeg ellers ikke ville blitt oppmerksom på. Greit å få noen tips om fine ting andre har kjøpt og er fornøyd med. Jeg kjøper jo ikke noe som ikke er i min smak uansett, har ikke hverken Crocs eller Buggis.

Odd Molly hadde jeg hørt om tidligere (på tv eller i et blad), og syns klærne så veldig fine ut. Men det var her jeg fant ut hvordan jeg kunne få kjøpt dem, siden de ikke fins i butikkene her i byen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 18:02   #20
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Sier som vimjer, jeg blir påvirket og syntes ikke det er noe flaut.
Spesielt barnevogner og utstyr har jeg blitt påvirket til å kjøpe, ja og de berømte Crocs ikke minst.

Ingen har klart å få meg til å kjøpe crocs.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no