Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-09, 18:12   #41
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Javel?
Var dere der tidlig på sesongen kanskje?
Vi har vært der både i juli og august, vannet er nok litt friskere enn
på de strendene ved badebyene, men kaldt synes jeg det ikke var.

Jeg elsker den stranda og så finnes det en annen fin strand, Falasarna(Kreta):

Nei, vi var der i august. blåste litt den dagen så mulig det kom noen kalde strømninger inn.
Selv der det var grunnest var det kaldt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 18:42   #42
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Paradise Island, Bahamas:

Enig

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 19:06   #43
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Min absolutte favorittstrand er i Galveston, Texas.
Nå ligger alle bildene mine på en annen maskin, men jeg skal prøve å få lagt inn senere.

Men stranda i Galveston er bare herlig. Finkornet sand, rett ut i mexicogulfen og gooood plass selv på fantastiske dager.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 19:33   #44
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.


Men du som viste bilde av en, og skrev om masse dyreliv der, bla haier. Tuller du?? Så du de fra land? Usikker på om jeg tør å sende barna ut i sjøen der altså....

Vi så aldri hai der. Men vi møtte en dame som sa at hun stod uti vannet til livet, og da passerte det en to meter lang bull shark forbi henne. Jeg hadde litt noia den ferien der, men det var nok ubegrunnet, det er ikke regnet som et problem. (Det som derimot ble advart mot var Sting Rays. Så man skulle stampe med bena når man gikk i vannet, for å skremme bort eventuelle slike som lå i sanden. Men vi så ingen slike heller.) Delfiner så vi imidlertid, de kom svømmende bort til folk som badet.

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Min absolutte favorittstrand er i Galveston, Texas.
Nå ligger alle bildene mine på en annen maskin, men jeg skal prøve å få lagt inn senere.

Vet du om den er ryddet nå, etter orkanen i fjor eller når det nå var?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 19:42   #45
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Little Banana Beach på Skiathos... pga. stemningen


Orient Beach, St.Maarten

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 20:50   #46
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vet du om den er ryddet nå, etter orkanen i fjor eller når det nå var?

Jeg var der i mars i år, og da var mesteparten av stranden ryddet. De har kjørt inn tonnevis med ny sand og alt vrakgods o.l. var borte.
Men det er fremdeles spor av orkanen, som f.eks. et hotell som ligger på en molo helt ute på stranden. Det mangler flere vegger og vi kunne se rett inn på rommene.
Desverre så er vår favoritt picknic-plass helt borte. Den ble bokstavelig talt vasket bort.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 22:34   #47
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.801
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Ricey Beach, på Rottnest Island, utenfor Perth - Western Australia. Nydelig bilfri øy, med flust av flotte strender. Så mange strender at du kan ha stranden for deg selv, en hel dag. Fantastisk å snorkle, bade, leke i sanden og bare kose seg. Må tilbake en gang! (NB! Ikke oss på bildet. Ser ut som vaskeekte aussies)

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 22:38   #48
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har vært mange steder i verden, men ingen strender slår strendene i Mandal!

Silkemyk sand, klar sjø og sommervarme på disse strendene er nydelig.
Jeg liker Kanelstranda, Storebanken og de andre småstrendene bedre enn Sjøsanden, men det var lettest å finne godt bilde fra Sjøsanden:š

Signerer!! Jeg forlovet meg på Kanelstranda. Og brukte ferien i år på joggeturer langs alle strendene, og opp i heia. Fantastisk.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 00:35   #49
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på




Magens Bay Beach, Virgin Island (St. Thomas)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 08:58   #50
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på



Gili Meno, øst for Bali i Indonesia

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:11   #51
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Nissi beach i Ayia Napa er kjempefin (men ikke et sted man reise med små barn).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:28   #52
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Jeg har verken bilde eller navn.
Men en strand på vestkysten av Peloponneshalvøyen i Hellas glemmer jeg aldri. Helt øde, ikke et menneske, bare svak lyd av vannet som seg sakte og forsiktig mot stranden. 37 grader og sikkert 28 i vannet. Nydelig.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:30   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Koukounaries, Skiathos:




@Elin: Little Banana Beach var nudiststranden, var det ikke? Banana Beach het den som var for de med (litt) klær på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:52   #54
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

@Elin: Little Banana Beach var nudiststranden, var det ikke? Banana Beach het den som var for de med (litt) klær på.

Tja...om dette strides de lærde...og selv de som jobber på de to strendene strides om hvilken som er hva... Sannelig om jeg vet enda jeg har vært på Skiathos sikkert 30 ganger. Den for oss med klær på ER mindre og logisk nok ville den da hete Little Banana Beach, men googler man begge så får man bilder fra begge strendene...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:59   #55
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.



Gili Meno, øst for Bali i Indonesia

Signerer denne.
Ellers er det ganske fint på Fraser Island synes jeg.





Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:04   #56
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Tja...om dette strides de lærde...og selv de som jobber på de to strendene strides om hvilken som er hva... Sannelig om jeg vet enda jeg har vært på Skiathos sikkert 30 ganger. Den for oss med klær på ER mindre og logisk nok ville den da hete Little Banana Beach, men googler man begge så får man bilder fra begge strendene...

Jeg var der for en uke siden, og fikk greit forklart at "Little Banana" var for de uten klær.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:22   #57
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Lofoten har jo nydelige strender, det er som å være i Karibien, bare med mye, mye kaldere vann. Jeg har ikke egne bilder på pc'n, men googlet noen. Da jeg sendte mms-bilde til mamma fra ferie der oppe i strålende vær, så kunne hun ikke skjønne at dert var Norge.


Ellers er den beste stranda jeg har vært på utenfor Guadeloupe i Karibien, Les Saintes, en bilfri øy der geitene stjal fra veskene dine, ingen restauranter og lite folk. Kritthvitt og blått og turkist. Selve Guadeloupe hadde også nydelige strender.



Det var litt kult å bade i fossen og kulpene i regnskogen også

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:24   #58
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg var der for en uke siden, og fikk greit forklart at "Little Banana" var for de uten klær.

Ok, ja jeg har fått forklart begge deler, så sannelig om jeg vet, dvs. jeg vet ikke. Gjør oppmerksom på at jeg holder meg på den siden av steinrøysa hvor man har på seg strand-klær...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:46   #59
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Elafonisi på Kreta!

Ja, her likte vi oss godt vi også. Nydelig strand.

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

suger til meg all info om strendene i Florida, da vi snart skal dit

Men du som viste bilde av en, og skrev om masse dyreliv der, bla haier. Tuller du?? Så du de fra land? Usikker på om jeg tør å sende barna ut i sjøen der altså....

Hvor skal dere i Florida da? Vi var i Ft.Lauderdale i sommer og strendene der var fantastiske. Rolige plasser uten tettpakket med folk og landgrundt:


Ellers så likte jeg utrolig godt strendene på Fuerteventura:

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:53   #60
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strandferie: Fortell om den beste stranden du har vært på

En strand på Mauritius er heller ikke å forakte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no