Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva bruker dere oppi smoothie?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 10:56   #1
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva bruker dere oppi smoothie?

Kjøpte bær igår, har noe i fryseren, blåbær, bringebær, jordbær, molter og rabarbra.

Kanskje dere som lager smoothie kan legge inn ei oppskrift på hva dere har oppi?

Tenkte kanskje å lage av bær, banan, eplejuice og vaniljeyoghurt.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.

Sist redigert av Alexy : 22-01-08 kl 11:00. Årsak: Skriveleif.;)
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:00   #2
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Man tager hva man haver: Det blir ofte vaniljeyoghurt, frosne bær eller frisk frukt, litt isbiter, litt juice og 1/2 banan.
Som oftes blir det godt, men noen ganger smaker det fysj. Jeg har oppdaget at jeg liker ikke å ha melon i smoothies. Bruker aldri oppskrift.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:01   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Jeg bruker bær. egg og olje, men det er lavkarbo måltid versjonen. Din hørtes god ut.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:01   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Jeg lager ofte denne:

*1 lite beger yoghurt naturell (eller usukret vaniljeyoghurt)
*2 rå egg (smaker virkelig ingenting, men er viktig å ha i om man skal bruke det som et eget måltid pga. proteiner, fett og metthetsfølelse!)
*Ca. 100 gram frosne bær (går mest i bringebær eller blåbær her)
*1 stor banan
*10 mandler
*Noen isklumper

Restene fryser jeg ned i ispinneformer til vesla. Kjempesunn is som kan brukes som et eget måltid pga. eggene og nøttene. Dessuten gjør eggene at isen ikke blir knallhard, men litt sorbet-aktig. Vesla elsker dem.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:06   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Lager av

Smoothieblanding skogsbær (skogsbær og banan)
Sans 0.1% vaniljeyoghurt
Nora Granateplejuice

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:12   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Jeg har ikke tenkt på egg, men det må vi prøve. Jeg bruker proteinpulver, cottagecheese, biola, blåbær banan osv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:16   #7
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Tar litt av det jeg har i skapene.

-egg
-olje
-linfrø, solsikkekjerner eller valnøtter
-yoghurt
-rismelk
-bær
-banan

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:30   #8
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Mm, her var det mange gode ideer! Takk, skal prøves.

Egg, altså? Skal prøve det, men sier ikke noe om det til mannen.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:34   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Hehe nei ikke si noe, han merker det garantert ikke. Mange får jo vemmelser når de hører om rått egg, men jeg skal fader meg sette inn 1000,- kroner på kontoen til hver og en her inne som kan si at 1-2 egg i en smoothie kjennes!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:35   #10
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Vi gjer det enkelt; banan og yoghurt i ein eller annan variant + rause nevar med frosne bær eller frukt, alt etter kva vi har tilgjengeleg. Egg utgår pga allergi, men eg kan tenkje meg at det kan fungere for dei som toler det. Ein skvett Udo's choice (som vi brukar istadenfor tran) slenger eg opp i når eg hugsar det. Det smakar ikkje sååå godt naturell, så fint om ein kan blande det i.

Det er i grunnen berre å ta det ein har, likar og toler, og prøve seg fram. Det blir stort sett bra uansett.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:40   #11
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe nei ikke si noe, han merker det garantert ikke. Mange får jo vemmelser når de hører om rått egg, men jeg skal fader meg sette inn 1000,- kroner på kontoen til hver og en her inne som kan si at 1-2 egg i en smoothie kjennes!

"Kjennes", som i merkast på nokon måte? Når mannen (som min) uler til sjukehuset i ambulanse med allergisjokk...? Moralen her var berre; forsikre deg om at vedkomande som skal drikke det, toler det som er i!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:43   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Ja, jeg snakker selvsagt ikke om allergi, det er da klart.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:54   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Jeg har en venninne som merker det Sier hun ihvertfall.

Jeg pleier bare å si at jeg har eggedosis i. Da er det greit, men rått egg går ikke.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:56   #14
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.245
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Skogsbær
litt banan
soyayoghurt med banansmak
bonaqua lemon
litt natreen

Jeg er fryktelig dårlig til å variere, blir så skuffet om den ikke er god.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:58   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg har en venninne som merker det Sier hun ihvertfall.

Jeg pleier bare å si at jeg har eggedosis i. Da er det greit, men rått egg går ikke.

Haha rart, eggedosis ER jo rått egg og det blir jo pisket til eggedosis i smoothien. Artig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:02   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.533
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Her i huset er det mannen som lager smothier, foreløpig rene fruktsmoothier. Han pleier å ha ananas, mandariner, mango, banan, eple og litt juice oppi. De blir veldig gode. Forresten det er jo mulig han ikke har alt i samme smoothien da.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:17   #17
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Stort sett mannen som lager her og. Kjøpte inn en kasse jordbær i sommer som ble renset og fryst (må ikke vaskes), og så har jeg blåbær og bringebær fra mamma som også ligger i fryseren. Bruker ofte banan som søtning. Andre frukter kan være eple, pære og appelsin (ikke frosne). Hvis den blir for tykk "vannes" den ut med juice. Man tar det man har Varierer innholdet for gang til gang dal

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:42   #18
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

"Kjennes", som i merkast på nokon måte? Når mannen (som min) uler til sjukehuset i ambulanse med allergisjokk...? Moralen her var berre; forsikre deg om at vedkomande som skal drikke det, toler det som er i!

Ja. Jeg serverte det til naboene, men sa ingenting om at det var egg i.
Etterpå ble jeg spurt om hva som var i, den var så god - jo, blabla - og 1 egg.
"Oj, ** er allergisk mot egg! Bra han ikke ville ha da!"

Huff, da ble jeg flau.

Vi bruker:
1/4 Biola Naturell
1/2 Vanilje yoghurt
1 egg
ca 1 dl Blåbær
1 Banan
ca 1 dl bringebær/skogsbær/jordbær el hva vi har liggende.
Det beste er om bærene er frosne.
Smoothie-mixene er bra, synd at det er litt dyrt.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:47   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

OBS OBS for eggallergiske barn. Det er VIRKELIG viktig å si fra om, hvis man serverer til andre enn sin egen familie, siden smoothie pleier å være uten egg. Rått egg er ekstra farlig for allergikere. Seksåringen min er veldig flink til å passe på selv, men han hadde nok trodd at smoothie var trygt om han fikk det servert.

Og det samme gjelder selvfølgelig nøtter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:55   #20
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Hva bruker dere oppi smoothie?

Litt utenom tråden her, men ville dere spist rått egg fra egne høner? Altså egg som ikke er kontrollerte på noen måte?

Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
smoothie


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no