Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-14, 15:47   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Altså i ukedagene. Hos oss er ungene ville og gale når vi kommer hjem fra å ha hentet de på sfo og bhg, så vi har i teorien omtrent en halvtime på å tilberede middag før alt går av skaftet. Vi plasserer de som regel foran barne-tv () med noe lett å tygge på (oppskjært eple eller gulrot). Det er viktig at det ikke blir for mye, for da spiser de ingenting til middag, men også at det ikke blir for lite så de blir enda mer gærne.

Den andre voksne kommer hjem rett til middagen og kan ikke hjelpe til med matlagingen. Middagen er gjerne fortært på 5-10 min for ungene (de må sitte til alle barna er ferdig), så er det opprydding og oppvask og det har vel totalt tatt en time eller en time og et kvarter. De to eldste hjelper med å rydde og av og til med matlagingen.

Hvordan er dette hos dere? Får dere glede av matlaging i hverdagen? Jeg må innrømme at jeg ser på det som et nødvendig onde, for jeg kunne selv tenke meg å vente litt og slappe av, men det går ikke for ungene. Å spise kvelds til middag og middag til kvelds funker også dårlig her. Blir det bedre når de blir større, eller vil hverdagsmiddagen være et pes? Har dere noen gode triks for å gjøre hverdagsmiddagene bedre?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 15:54   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Alt fra 10 til 60 minutter på hverdagene, vanligvis 30-40 vil jeg tro. Jeg henter barna kl 15 og mannen er hjemme rett før 17, så barna har derfor god tid til å spise litt frukt e.l. og leke/slappe av før middag. Middagslaging er derfor sjelden stress hos oss. Jeg liker å lage mat, men hverdagsmiddager er ikke kos på samme måte som helgemiddager. Det skal være godt og det skal ikke ta altfor lang tid å lage.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 16:01   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Vi har nesten gitt opp, periodevis.

Jenta her er borte fra 16.10 til 18.50 to dager i uka og vi må hente og levere. Hvis vi har middag disse dagene så er det klokka 19.

Altså som et generelt tips. Bytt plass på middag og kveldsmat. Ja, nå så jeg jo at det ikke gikk så bra, man å ha middag på bordet klokka 15.45 det har vi ikke sjanse til.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 16:03   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Nå da jeg er hjemme med minstejenta på 7,5 måneder, bruker jeg gjerne litt mer tid på middagen, men når jeg er i jobb pleier jeg og mannen å veksle på hvem som lager middag, og vi bruker vel rundt en halvtime begge to.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 17:21   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Gjennomsnittlig 30 min tipper jeg. Jeg er heldigvis kjapp på kjøkkenet, så en fornuftig middag tar ikke noe særlig med tid.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 17:24   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Vi har det vel som dere, minus et barn, to voksne i fulle jobber og bytter på henting og levering slik at den ene henter unger og lager middag og den andre kommer hjem til ferdig middag.

Middagslaging tar alt fra 5 minutter til kanskje 30-40 minutter. På 5 minutter lager vi typisk (veldig typisk på tirsdager da eldste har aktivitet klokka 5) fiskeburger. Dvs varmer 80% fiskekaker, skjærer opp salatgreier og danderer det på grove hamburgerbrød med valgfri saus (sweet chili eller ketchup). Det funker for alle! Alt annet tar jo minst en halvtime, med hakking av ting og koking av tilbehør og what not. Spising tar kanskje 15 minutter? Og opprydding gjerne minst like lenge

Nytt fra neste uke er forsøk på middagskasse fra Adams matkasse. Dog ser jeg at de estimerer fra 20-40 minutter på middagslaging, så jeg tror fiskeburgeren kommer til å overleve tirsdagene framover fortsatt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 17:26   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Ungene mine er forresten ikke særlig sulte når vi kommer hjem i 4-tida. De har spist "tremat" ikke lenge før. Men a'mor, HU må ha mat kjapt!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 17:26   #8
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Hos oss fungerer det utmerket i og med at ingen av ungene eller vi voksne er av typen som må ha mat på bestemte tidspunkter. Vi spiser derfor middag når det passer til dagens plan.

Jeg bruker en drøy halvtime på å lage, vi bruker en halvtime til å spise og oppryddingen tar jeg eller mannen når det passer - av og til neste dag...

Ettermiddagene er faktisk veldig hyggelige for tiden :-) Må huske på det for meg selv.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 17:34   #9
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Bruker ca en halvtime. På mandager spiser vi litt hver for oss, og onsdager spiser vi ca 1830. Ellers spiser vi ca 1630.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 17:35   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Alt fra 20 min til halvannen time, men i snitt den tiden det tar å koke poteter... ca 30-40 min. Koser meg stort sett med matlagingen, men nå har jeg ikke småbarn. En sulten, hormonell og trøtt 16 åring er ikke alltid like sjarmerende , men kan ikke akkurat sammenlignes med sultne og slitne barnehagebarn. Det blir bedre.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 17:38   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Mellom 30-60 min, alt ettersom, inkludert spisetid? Mitt svar er nok ikke like relevant, siden jeg er hjemmeværende. Det er ikke alltid jeg koser meg med matlagingen nei, men jeg har jo stort sett all verdens med tid til å gjøre det. Men det skorter såpass på kreftene at det veldig ofte er et ork.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 17:41   #12
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Alt fra 20 min til halvannen time, men i snitt den tiden det tar å koke poteter... ca 30-40 min. Koser meg stort sett med matlagingen, men nå har jeg ikke småbarn. En sulten, hormonell og trøtt 16 åring er ikke alltid like sjarmerende , men kan ikke akkurat sammenlignes med sultne og slitne barnehagebarn. Det blir bedre.

Hvis jeg skal inkludere spisetiden tar det betydelig lenere tid. Fra start av matlaging til middagen er fortært og oppvasken er tatt går det minst en time, stort sett mer. Vi blir veldig ofte sittende ved matbordet å prate lenge etter at hi er ferdig med å spise.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 17:55   #13
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Jeg har bare to og er alene med dem på den tiden. Jeg prøver å rydde kjøkkenet og hjelpe eldste litt med leksene før jeg henter minsten. Ikke alltid tid til det, men ellers blir det mye forstyrrelser rundt lekser. Typisk er at storebror ikke får konsentrert seg, lillebror bøller, storebror plager lillebror og det er hyl og skrik slik at matlaging utsettes. Så må lillebror på do, ha mat, hjelp til å finne leker, litt mer krangling. Så målet er å få gjort lekser før fritidsaktiviteter. Nå er det såpass heftig på denne tiden at det går ut over noe. Denne uka er middag nedprioritert til å bli veldig enkelt. Evt må jeg slutte tidligere på jobb og det kan være vanskelig. Eller storebror må være selvgående på lekser og det er han ikke.

Egentlig liker jeg å lage mat, men nå for tiden er det en svært utakknemlig jobb. Ihvertfall når ungene knapt gidder spise.

Er inne i en skikkelig lei periode.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 18:00   #14
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Synes heller ikke det hjelper å bytte på måltidene. Ikke lettere å lage mat fra 18 for oss. Da er det aktiviteter eller bading eller fortsatt lekser. Dessuten vil minsten da være mett. Han spiser aldri kvelds. Vi spiser middag når den er ferdig, sånn 16:15-18 en gang.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 18:01   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Vi bruker en halvtime til tre kvarter på å lage maten. Synes det går helt greit. Lillesøster får ofte eple imens. Hun hjelper til eller leker for seg selv. Storebror er ute med venner, leser, hjelper til eller starter på leksene. Den andre voksne kommer kl 17, da spiser vi ca en halvtime. Så rydder en av oss eller begge, tar kanskje et kvarters tid.

Ca halvannen time fra matlagingsstart til ferdig ryddet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 18:02   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Jeg får ikke særlig glede av matlagingen, men det går helt greit.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 18:12   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Fra ti minutter til en time, alt ettersom dagsform og planer for ettermiddagen. Jeg syns det er pes for å være ærlig. Det er bare jeg og ungene som spiser. De er mest fornøyd med pølser. De setter fint lite pris på mer eksotiske alternativer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 18:26   #18
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg får ikke særlig glede av matlagingen, men det går helt greit.

Nei, glede av matlagingen i hverdagen skal ikke jeg skryte på meg heller, gitt.. Er det meningen at det skal være gøy?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 18:58   #19
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Jeg kan ikke påstå at vi har glede av matlagingen i hverdagen nei. Vi har noen enkle, litt kjedelige men sunne rutiner for middag. Flere av hverdagene har vi kylling eller fisk på en seng av grønnsaker i ildfast form. I tillegg har vi fiskeburger en dag i uken. Jeg føler at det funker. Vi skeier mer ut på matfronten i helgene. Heldigvis er mannen flink til å lage litt mer spennende mat da.

Tidsbruk til hverdags: Mesteparten av tiden står maten i ovnen. Vi bruker bare noen minutter til å jobbe med den. Veldig greit å kombinere med andre ting som må gjøres (lekser, klesvask mm).

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 19:30   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker dere på middag i hverdagen?

Jeg kan ikke fordra å lage mat. Barna tar seg brødmat når de kommer hjem fra skolen, vi spiser sjelden middag før mellom 19 og 20 som dagens siste måltid.

I det siste har det florert av ekstremtenkle løsninger. Jeg har ikke tid eller ork. Heller ferdigpai, salat og kos, enn enda mer på randen mamma.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no