Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal du streike på onsdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal du streike på onsdag?
Ja 53 35,10%
Nei 98 64,90%
Deltakere: 151. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-15, 17:47   #41
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av noen

Hvordan er det med andre FPere? Omfattes dere av streiken? Skal dere delta?

Min fagforening streiker ikke.

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg skal selvfølgelig streike. Jeg er organisert i et LO-forbund. Jeg skal også delta på demonstrasjonen i Oslo sentrum.

Det er jo ingen selvfølge? Mulig jeg er litt forvirret, men de fleste som er organisert følger vel hva organisasjonen anbefaler? Det er jo ikke jeg personlig som hadde streket men min organisasjons medlemmer hvis jeg hadde gjort det.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 18:10   #42
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Ja, det skal jeg.

Det er ingen streik i vanlig forstand, for å ramme utenforstående, jf innlegg over her. Det er en markering mot rasering av arbeidsmiljøloven.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 18:32   #43
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Jeg regner med jeg blir med. Vi trekkes i lønn, det pleier visstnok ikke vår arbeidsgiver gjøre for korte streiker.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 18:43   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Jeg har ikke hørt noe fra min fagforening, så da antar jeg st jeg ikke skulle streiket.

For øyeblikket er jeg uansett sykmeldt, så det spiller ingen rolle.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 18:49   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Barnas skole/SFO rammes ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 18:50   #46
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Fagforeningen min er med, men jeg har en jobb hvor det absolutt ikke har noen som helst effekt på noen utenforstående om jeg streiker, så det gjør jeg ikke.

Det har jo en effekt å bli talt på Youngstorget, eller hvor dere nå skal streike i Oslo. Jeg har også en jobb der ingen merker om jeg er borte to timer på onsdag, men jeg skal nå følge fagforeningen min i streik likevel, fordi jeg vil at streiken skal vises.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 19:36   #47
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Min fagforening streiker ikke.
Det er jo ingen selvfølge? Mulig jeg er litt forvirret, men de fleste som er organisert følger vel hva organisasjonen anbefaler? Det er jo ikke jeg personlig som hadde streket men min organisasjons medlemmer hvis jeg hadde gjort det.

Jeg vet ikke om jeg forsto hva som forvirret deg?

Denne streiken er en politisk streik, og i politiske streiker velger man sjøl om man følger organisasjonen sin. Mitt forbund har f.eks meldt fra til arbeidsplassene om hvem som er medlemmer og dermed i prinsippet tatt ut i streik, men man kan si fra til arbeidsgiver dersom man ikke ønsker å streike.

For meg personlig er det en selvfølge å følge organisasjonen min i denne saken.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 19:42   #48
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Jeg skal ikke streike, jeg jobber i en liten privat bedrift og er ikke berørt av streiken annet enn at det blir litt mer kronglete å komme seg hjem den dagen. Satser på at mann kan hente barn eller at de kan være alene hjemme en stund på ettermiddagen. Ingen av mine unger går på SFO på onsdager, så de blir ikke rammet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 19:46   #49
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

For meg personlig er det en selvfølge å følge organisasjonen min i denne saken.

OK. Jeg skjønte ikke om du mente det var en selvfølge å streike uansett. Eller om det var en selvfølge at organisasjonen din oppfordret til strek. Eller om det var en selvfølge at du fulgte organisasjonen din.

Blir man talt, altså? Jeg spør fordi jeg godt kunne tenke meg å streike hvis det er et poeng, men jeg er altså vant med at man streiker når fagforeningen ber om det.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:17   #50
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

I prinsippet, ja. I praksis må jeg dra tidlig fra jobb for å hente barn, så jeg rekker ikke være med på markeringen. Men jeg støtter streiken.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:20   #51
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Forbundet jeg er med i streiker ja. SFO`en til snoopy stenger kl 14 pga streiken .fikk jeg vite idag (skolen slutterkl 11 her på onsdager) Så jeg blir nok ikke å dra til sentrum kl 1430 for å demonsterer sånn som jeg hadde plannlagt da jeg ikke rekker fra jobb kl 14 for å hente henne og så enten kjøre henne en plass eller ta henne med til sentrum
men jeg støtter streiken for jeg er selv en del av de midlertidige

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:31   #52
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Nei, forbundet mitt streiker ikke.

Alle dere som streiker, vet dere hva det er dere streiker mot? (Og da tenker jeg ikke "rasering av arbeidsmiljøloven", men mer konkret hva streiken handler om.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:42   #53
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg vet ikke om jeg forsto hva som forvirret deg?

Denne streiken er en politisk streik, og i politiske streiker velger man sjøl om man følger organisasjonen sin. Mitt forbund har f.eks meldt fra til arbeidsplassene om hvem som er medlemmer og dermed i prinsippet tatt ut i streik, men man kan si fra til arbeidsgiver dersom man ikke ønsker å streike.

For meg personlig er det en selvfølge å følge organisasjonen min i denne saken.


Jeg fikk beskjed om å ikke sende inn lister over medlemmene, så jeg har bare sendt ut varsel om streik.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:49   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Nei, ingen streik, ingen fagforening, jobber privat og fremstilles stadig vekk som djevelen selv som arbeidsgiver for løsarbeidere. Stor fan av AML slik den er, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:51   #55
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Nix. Jobber privat og organisasjonen min deltar heller ikke.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:52   #56
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Eg streiker, saman med alle dei andre på min skule. Skoledagen vert avslutta tidlegare, og SFO vert stengt. Barnehagen til minstemann vert også stengt, så eg må prøve å finne ei løysing for han, evt får han bli med meg på markering.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:54   #57
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Nei. Jeg streiker ikke. Jeg ville rammet en tredjepart uforholdsmessig sterkt om jeg streiket så da ble vi to det dreier seg om, enige om å ikke streike.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:56   #58
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nei, forbundet mitt streiker ikke.

Alle dere som streiker, vet dere hva det er dere streiker mot? (Og da tenker jeg ikke "rasering av arbeidsmiljøloven", men mer konkret hva streiken handler om.)

De fleste hos oss streiker, skolen minste går på stenger 14, også SFO. Om vi vet hva vi streiker for? Hva slags spørsmål var det? Vi har både fått skriftlig informasjon og hatt info-møte. Noen av oss er sågar gærne nok til å lese oss opp på saken.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 21:10   #59
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Ja, mitt fagforbund streiker, og jeg med dem. Vet godt hvorfor! Og er glad jeg selv endelig har fast jobb etter mange år som "løsgjenger".

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 21:12   #60
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Får ikke blitt med på streiken fordi jeg har samling på etterutdanningskurs, ellers hadde jeg deltatt.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no