Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 21:56   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Inspirert av Nabbe og bokbindene.
Moren min stopper fremdeles klær for meg, i hvertfall når det er noe som det er viktig at blir pent.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:57   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Stryker bunadsblusen min

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:58   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Stryker...

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:58   #4
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Vasker vinduer, stryker klær og vasker gulver når hun er barnevakt

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:58   #5
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Ikke nå lenger, når jeg bor 1000 km vekke.

Dvs, mamma har ikke vært den som har gjort så mye for meg, egentlig, det er mest pappa.

Jeg innrømmer gjerne, i spoilertags, at min far skreller potetene mine enda.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:59   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Bunaden ja, det hadde jeg glemt. Oppbevarer, renser, stryker, pusser sølvet som hører til. Hun stoler ikke på at jeg gjør det ordentlig, og med god grunn.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:00   #7
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Her er det forlengst snudd. Jeg gjør nok mye mer for henne, men om vi er sammen insisterer hun på å spandere lunsj el.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:00   #8
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Mamma som jobber med regnskap bidrar med stor hjelp hver gang selvangivelsen skal fylles ut. Tror vel ingen i familien (inkl. min samboer) noen gang har fixet sin egen.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:00   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Syr ting. Eller egentlig er det mest farmor som gjør det - legger opp klær, reparerer dem eller syr dem ut eller inn. Siden vi ser farmor maks en gang i året, og mamma ikke mer enn 3-4, så skjer ikke det så ofte. (Det betyr ikke at vi gjør det selv i stedet, det betyr bare at det ikke blir gjort. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:00   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Hun strikker jo klær til lille. Men hun gjør vel ikke sånn kjempemye, men når jeg trenger at hun gjør noe så stiller hun opp. Som f.eks at hun og pappa har tatt ferie og flyttet meg hit og dit... Og den ene gangen de ikke kunne(mens jeg enda var singel) så flytta broren min for meg.. Så jeg har en veldig snill familie altså.

Ja, også legger hun opp buksene for meg.

polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:00   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg innrømmer gjerne, i spoilertags, at min far skreller potetene mine enda.


Jeg sluttet å skrelle potetene mine når mamma nektet å gjøre det mer. Vasker dem godt. Poteter med skall er sunt

Mamma pusser vel forøvrig også bunadssølvet mitt når jeg tenker etter. Det er så praktisk at hun alltid kommer nedover til 17.mai

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:01   #12
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Nei, det eneste hun har gjort siden jeg flyttet hjemmefra som 19-åring, er å sy gardiner (som jeg ikke kunne henge opp fordi de ikke ble like lange. Og jeg kan jo ikke sy...).

Svigermor, derimot, kjøpte klær til gubben lenge etter at han flyttet hjemmefra.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:01   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Hun reparerer klær. Syr og stopper.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:02   #14
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Mamma bor langt borte så det fint lite hun kan gjøre for meg i hverdagen. Men, hun baker suksessterte til meg til jul og 17. mai og sender i posten.

Ellers bruker jeg vel svigermor på de tingene som jeg ville ha brukt mamma hvis hun var i nærheten. Det vil si; stopping av tøy som trenger en nøyaktig og varsom hånd, legge opp bukser, og så kommer hun hit og lager middag når vi har lyst på pannekake

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:03   #15
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Fikser bunadene før 17.mai

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:05   #16
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Hun gjør absolutt ingenting for meg. Men svigermor gjør når hun er her.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:06   #17
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.787
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Jeg er ganske selvgående, men det er og mye fordi vi bor så langt fra hverandre. Hun strikker ulltøy til ungene så de har i barnehagen og ellers kommer de jevnlig hit (30 mil hver vei..) for å hjelpe oss i perioder der det er godt å få litt avlastning. F.eks da nobalille ble født og i forbindelse med barnedåpen hans.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:06   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Driver meg til vannvidd med å mase om at jeg har det så rotete.

Ellers hender det nok hun stryker bunadskjorten min. Og både mamma og svigermor gjør gjerne ferdig alle mine tusen påbegynte håndarbeidsprosjekter.


(Mamma er også en veldig god bestemor, men det er vel ikke det tråden handler om? )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 28-08-07 kl 22:19.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:06   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Åjada. Det er med glede jeg leser denne tråden, for jeg trodde jeg var verdens største mammadalt.

Hun syr inn ungenes bukser, reparerer klær, syr av og til i knapper , stryker bunadsskjorte, legger bunad ut og inn etter behov, ja, i det hele tatt mye som har med klær å gjøre. Hun sukker og stønner og sier at nå MÅ jeg lære det selv, og jeg innrømmer gjerne at en del av det har med latskap å gjøre. Men moren min KAN sy, og jeg kan ikke. Så det så.

Hun gjør ikke husarbeid for meg, der går grensen. Jeg liker ikke at andre tukler i mitt hus.


Sist redigert av Hyacinth : 28-08-07 kl 22:14.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:06   #20
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Syr. Det vere seg nye gardiner, bukser som skal leggast opp eller kle som må lappast. Til gjengjeld hjelper eg ho kvar gong ho står fast på pc-en, så alt i alt er eg godt fornøgd med samarbeidet.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no