Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

… men man skal jo ikke klage på varmen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-09, 11:57   #61
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.986
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

aC er sikkert cool nok, men jeg er skeptisk til støyen.

Ja, jeg tenkte på det, men jeg er vant til Mett så litt støy til eller fra gjør ikke noe.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:02   #62
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Det verste med denne varmen er egentlig alle fluene som dør hjemme hos oss. Jeg støvsuger hver dag bare for å fjerne døde fluer. Ikke kan man plukke dem opp heller ettersom vinger og bein ramler av.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:08   #63
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Fnis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:17   #64
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi har to varmepumper i hus og de funker som AC hvis vi trenger det. Vi har til nå kun brukt det to dager og det var nå i helga da jeg hadde 40 i feber. Våre to pumper klarer fint å avkjøle hele huset (grunnflate 120kvm ganger 2 etasjer). Dette er kraftige og dyre pumper og de bråker ikke noe særlig. Man hører dem på samme måte som man hører andre varmepumper, men de bråker ikke mer på AC-funksjon enn når de blåser varme.

Vi har en varmepumpe, av rimeligere type, oppe i 2.etg., og så lenge vi holder alt av dører og vinduer ut lukket, og åpner opp alle dører mellom alle rom, så funker den fint i hele huset på 170 kvm så lenge vi kjører på litt ekstra kjølig når vi ikke er i 2.etg. Det er noe med det å få ut luftfuktigeten og den klamme lufta, så gjør det ikke noe på samme måte at antall grader er litt varmt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:30   #65
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.762
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Og jeg tok ikke spøken. Det må være varmen.

Om ikke annet så fikk vi andre oss en god latter.

Upside med varmen: Jeg må kjøpe nytt tøy, alt sommertøy jeg har er for lite eller for stort.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:33   #66
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Denne varmen er hvertfall i meste laget når en er høygravid med tvillinger.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:36   #67
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.986
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Og jeg tok ikke spøken. Det må være varmen.

Varmen gjør rare ting med hodet mitt óg. Du er ikke alene!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:40   #68
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Vuderer å flytte til Bluen om sommeren.


Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men hadde dere likt stranden om dere var alene der?

Overhodet ikke. Det ville vel om mulig vært enda kjedeligere. (Og så skal det innrømmes at jeg ikke husker sist jeg var på en strand; det må i alle fall være godt over 10 år siden.)

Og så fikk jeg lyst til å fiskedaske frisøren til Divine.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:42   #69
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg tror det skyldes en slags troll-i-ord teori. At hvis man klager, så blir det kaldt igjen.

Jepp, og nå har alle som klager og syter klart å jinxe været. I følge værmeldingen meldes det nå om litt nedbør og bare 25 grader i midten av neste uke.

  Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:49   #70
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg klager ikke. Det eneste skåret i gleden er at ungene tidvis plages, men vi gjør hva vi kan for at det skal bli levelig for dem i varmen.

Jeg forstår at det kan være uutholdelig for noen, men samtidig kjenner jeg et snev av irritasjon når de samme menneskene som sutrer vinteren igjennom over kulde og is og savnet av den o'herlige sommeren, bare fortsetter å sutreputre når sommervarmen først kommer fordi da er det for varmt. Da får jeg litt kløe, kjenner jeg.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 12:54   #71
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.986
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har i tillegg litt ekstra disse dagene. :feber:

Æsj, dét er jo bare dårlig gjort! God bedring. =)

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:01   #72
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg sitter i skyggen, klager og syter og har ac på soverommet!
33 grader er ikke deilig, det er grufullt!
Stranden er ikke avslappende, og den økte komforten som følger med bading oppveies ikke av den synkende komforten jeg får når jeg må vise mitt blekfete, arrete legeme i badedrakt foran 2798 fremmede!!

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:02   #73
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:02   #74
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Beklager. Jeg klarer ikke holde meg seriøs i denne varmen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:05   #75
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg sitter i skyggen, klager og syter og har ac på soverommet!

Men hvorfor er du ikke på soverommet når aC er der?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Beklager. Jeg klarer ikke holde meg seriøs i denne varmen.

Ikke jeg heller.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:07   #76
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Når det er kaldt kan man kle på seg. Men når det er 29 grader på soverommet og ikke et vindpust, da er det fint lite man får gjort med det! Jeg har gitt meg selv utvidede rettigheter til klaging.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:09   #77
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.986
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Du er en aktiv krabat i varmen, ja?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:10   #78
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

aC er å finne på mange soverom om sommeren, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:11   #79
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:13   #80
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

airCondition, Tåtti. airCondition. Hva trodde du vi snakket om, lissom?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no